Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van ATX naar Mini ITX; is deze case een goede optie?

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb momenteel een Asus Maximus Ranger met een i7 6700k (stock) en een GTX 980 (stock) de i7 is momenteel nog voorzien van waterkoeling dmv een NZXT X61 en een voeding van Corsair, de AX760i

Omdat ik de tijd heb gehad dat het allemaal gezien mag worden en op mijn bureau staat, en ik een nieuwe mini-pc moest bouwen als servertje ben ik door het virus aangestoken en wil ik mijn desktop ook gaan verkleinen.

De server PC bestaat uit deze configuratie:
1x Noctua Processor Koeler NH-L9i
1x Crucial 2x8GB, DDR4, 2400MHz, CL16, Ballistix Sport LT
1x Intel Skylake Core i7 6700 3.40GHz 8MB Box
1x Asus mITX Moederbord Z170I Pro Gaming
1x Fractal Design Mini Tower Node 202 mITX + 450W voeding
1x EVO 950 m2 SSD.

Dat werkt prima en loopt op prima temps.

Nu zat ik eerst te denken om naast de Geforce GTX980 en de i7-6700k ook mijn NZXT kraken X61 mee te nemen, maar dan moet ik meteen naar een Fractal Design Core 500 kast gaan, en ook dan past het NET (radiator dan).

Aangezien ik alles heb draaien op stock settings zou ik ook weg kunnen komen met de NH-L9i gok ik, zodat ik een vrijwel identieke build krijg als mijn server pctje.

Uitgaande van deze review, kwam ik echter uit op de Raven RVZ02.. Keuzes keuzes..

Kortom de vraag is;
Maakt het nog uit of ik voor de Node 202 (of) RVZ02 ga qua koeling, uitgaande van een i6700k en een GTX980? Wat zouden jullie doen? Wel of geen waterkoeling meenemen (en dan meteen aan een fors grotere kast vast zitten)...

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Je zult in het geval van de Raven ook een nieuwe voeding moeten aanschaffen, aangezien daar alleen SFX-voedingen in passen. Dan kom je uit op een pricewatch: Corsair SF450 erbij.

Edit: Dit geldt natuurlijk ook voor de Node 202.

[ Voor 9% gewijzigd door ParaDroid2 op 29-04-2017 15:02 ]

• xces
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Thanx, dat had ik inderdaad niet vermeld maar was al bekend. Ik maak me meer zorgen over de 980 en de lage cases (ik game bijna nooit) zouden jullie mij 1 van de lage cases aanraden of zouden jullie voor hogere cases (core 500 of node 250) gaan?

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Vraagje: waarom zo'n grote waterkoeler als je niet overklokt?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
RubenByte schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:24:
Vraagje: waarom zo'n grote waterkoeler als je niet overklokt?
Ben ook best benieuwd waarom je een Ranger en een Kraken X61 koopt als je niet overclockt.

• xces
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
SF600 voeding aangeschaft, maar dan nog de case; na nog wat beraad blijven de volgende opties over:
- Raven RVZ02 + Scythe Big Shuriken 2B
- Node 202 + Scythe Big Shuriken 2B
- Node 304 + ATX to SFX adapter voor PSU + Scythe Fuma
- Core 500 + ATX to SFX adapter voor PSU + Scythe Fuma (of de ZXT Kraken X61 houden maar dan geen CD-rom speler kunnen gebruiken)

[ Voor 69% gewijzigd door xces op 03-05-2017 20:43 ]

Verwijderd

De SF600 is een nutteloze voeding. Dergelijk vermogen gebruik je bij een SLI setup wat niet mogelijk is met Mini-ITX.

Mijn voorkeur zou uit gaan van een Core 500, be quiet! Pure Rock Slim cpu koeler en een Corsair Vengeance of TXM V2 voeding.

• xces
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
@Verwijderd qua voeding... goed punt. "Corsair Vengeance of TXM V2 voeding." welke bedoel je dan precies? Want als ik een GTX980 in die Core 500 moet stoppen heb ik schijnbaar een voeding nodig van < 16cm lengte vandaar mijn keuze voor een SFF.

Verwijderd

pricewatch: Corsair Vengeance 400W
pricewatch: Corsair TX550M V2

400w is meer dan zat. Een systeem met GTX 980 blijft onder de 300w.

• xces
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ja, maar 'stel' dat ik ga naar een GTX1080 in de toekomst, en/of de 6700k / 980 ga overklokken, dan is de 600w voeding wel een optie, toch? maar dat gezegd hebbende, die PSUs die jij aangeeft zijn 14cm diep dat is wel netjes.

Verwijderd

Een GTX 1080 is zuiniger dan een 980. Als je cpu en gpu overklokt kom je lang niet aan de 400w. 600w is dan nog steeds overkill. En hoe ga je dat koel houden in een ITX behuizing?

• xces
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Dat wist ik niet; dan ga ik voor de 400w voeding.

Dan rest nog 1 keuze; nieuwe CPU koeler kopen en de mogelijkheid houden om een optische drive in de Core 500 te plaatsen, of toch de NZXT behouden? Dat laatste lijkt me wel handiger, meer als de aanschafprijs van een nieuwe koeler krijg ik er toch niet voor..
Pagina: 1