Kennisnet probleem

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Ik heb een vraagje over kennisnet. Op onze werkplek moeten we kennisnet internet aan de gang krijgen maar het lukt niet erg.
We krijgen de ipadressen toegewezen door een dhcp server dus hebben we de ipadressen automatisch staan. Maar we krijgen dus op sommige computers wel internet maar op andere niet. Ook als we er 1 adres vrijgeven die het doet doet hij het nog niet op de andere.
Wat zou de oorzaak volgens jullie kunnen zijn??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46
- verkeerde instellingen in je OS
- hardware stuk
- te weinig IP adressen
- kabels niet (goed) aangesloten, of stuk
- DHCP server kent een maximaal aantal users

zomaar een paar ideeen.

Engineering

• mr_daTA
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Euh... NLtree al gebeld? Die hebben af en toe vreemde storingen, dan kun je wel dingen gaan proberen maar ja... 0800-KENNISNET doet wonderen.

Let er inderdaad wel op dat je maar een beperkt aantal adressen krijgt van Kennisnet.

Chance favors the prepared mind

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 21-08 17:26
Ja inderdaad we hebben maar 21 adressen gekregen terwijl we er om minimaal 50 hadden gevraagd! :(
Dus het word weer wachten op de uitbreiding ervan. In ieder geval bedankt!!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Internet en Telefonie ?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Op donderdag 05 juli 2001 14:20 schreef henkyyyyyyy het volgende:
Ja inderdaad we hebben maar 21 adressen gekregen terwijl we er om minimaal 50 hadden gevraagd! :(
Dus het word weer wachten op de uitbreiding ervan. In ieder geval bedankt!!
Welnee! Pak één PC die je inricht als proxy. Zorg ervoor dat 'ie IP-masquerading en IP-forwarding ondersteund (alle Linuxen kunnen dat probleemloos), ram er twee netwerkkaartjes in en je kunt met alle PC's het net op! Mocht je een Linux-proxy willen maken, koop dan twee Realtech 10/100 kaartjes (á 39,=) want die worden bijzonder goed onderseund onder Linux.

Succes!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Hey folkes, Ik werk op de servicedesk van NL.Tree :) Maar ehh, dat van die ip range gaat via het ministerie dus gaan wij ook niet over :( Helaas. Oja, NL.Tree heeft geen last van storingen, meer de kabelaar :p

• mr_daTA
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:38 schreef Tukker het volgende:
Hey folkes, Ik werk op de servicedesk van NL.Tree :) Maar ehh, dat van die ip range gaat via het ministerie dus gaan wij ook niet over :( Helaas. Oja, NL.Tree heeft geen last van storingen, meer de kabelaar :p
Alsof er bij NLtree nooit iets mis zit. De aanvragen voor reverse proxy's gaan echt altijd mis daar. De contactpersonen zijn NOOIT bereikbaar en een deel van de medewerkers zijn af en toe erg onvriendelijk. :(
Dat heeft niks met flamen te maken trouwens, lees het tijdschrift COS maar eens.....

Dus mijn advies blijft altijd eerst ff 0800-KENNISNET voordat je zelf gaat klooien ;)

Chance favors the prepared mind

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
hi mensen die ook problemen hebben met kennisnet,

Zoals jullie heb ik ook problemen met kennisnet. Het ergste vind ik nog dat er absoluut geen documentatie voor de systeembeheer is over dat shit. Het zou wel zo makkelijk zijn als er wat docu wordt meegeleverd. Ik heb verdome van de congierge moeten horen wat kennisnet nou eigenlijk is. by the way ik loop stage bij een basisschool.

Kennisnet staat gelijk aan Moeilijk vaag.

En mensen bij NL.tree ga nou niet zeggen dat het zo goed gaat want anders wordt er niet zo vaak gebeld. Als het echt goed gaat dan hebben jullie geen helpdesk nodig.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Technische documentatie over kennisnet is te vinden op de website van het servicepunt op kennisnet.nl.

Over NL.tree: Onze aanvraag tot het openzetten van poorten is zoek geraakt of niet verwerkt. Dat vind ik erg slordig! :(
Pagina: 1