Nedap Pep (wat kan ik hier mee?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:38
Een beetje een gekke vraag misschien maar stel hem toch.

Op m'n werk hadden we een reclame / sample / test setje gekregen van een Nedap Pep. Een soort kastje met 2 grote knoppen en een sleuf waar je een pas in kan stoppen, het is om in en uit te checken voor bijvoorbeeld contractors / tijdelijk personeel om allerlei administratieve rompslomp mee te regelen.

Nu was dat ding bij het vuil gegooid dus heb ik het daar uit gevist. Je blijft natuurlijk een Tweaker dus wil ik kijken wat je er nog meer mee kan.

Natuurlijk heb ik het ding uit elkaar geschroeft, was niet zo lastig en binnenin trof ik een zeer goed in elkaar gezet en gesoldeerd geheel aan met natuurlijk een lus om de pas uit te lezen.

Het ding draait op 4 penlites en afgezien van een module die je eruit kan halen kom ik geen standaard poorten tegen waar ik bijv. een usb snoertje aan kan hangen dus vermoed ik dat je hem via Wifi of BT uit kan lezen.

Ik snap dat het een wildshot is maar wat zou ik hier mee kunnen? Zou ik hem bijvoorbeeld dusdanig om kunnen bouwen dat ik hem met de bijgeleverde pas kan gebruiken om een kastje te unlocken ofzo?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-05 13:00
Zit er een rx of tx labeltje ergens op het bordje? Grote kans dat er een locked firmware opzit. Voor wat kleingeld koop je een arduino ripoff en een rfid scanner, is denk ik verreweg de makkelijkste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Als je met laptop/tablet/smartfoon naar BT apparaten zoek vind je dan iets dat het zou kunnen zijn? Op zijn simpelst is een BT RFID lezer vaak een HID device met toetsenbord emulatie of virtuele comport.
1nsane schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:32:
.. module die je eruit kan halen ...
Dat zal een draadloze module zijn. Identificatie van dat ding kan mogelijk meer info opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01 10:39
Zou me niet verbazen als er iemand is die je wel ff willen helpen, maar je komt er vast ook wel met reversed engineering ;) :)

[ Voor 36% gewijzigd door StarWolfer op 04-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 05:43

Sprite_tm

Semi-Chinees

Phoe... honderd jaar geleden eens wat over gehoord. Weet het niet meer 100% zeker, maar staat me bij dat dat ding een RF-zender heeft die met een basisstation ergens anders in het pand verbind die dan de daadwerkelijke opslag ed doet. Kans dat de batterijen het nog doen is trouwens groot: die dingen zijn gedesigned om echt een halve eeuwigheid met de penlites te doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Dacht dat die steeds via gprs/3G communiceerde .. Maar dan zou je ergens een sim card slot moeten zien?

[ Voor 42% gewijzigd door Lunacy op 04-05-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 17:22

SA007

Moderator Tweaking
@Lunacy Nee hoor, heel veel 2g/3g/4g m2m applicaties gebruiken geintergreerde simkaarten, soms in de vorm van een interne sim houder, of in een chip vorm die op de print erbij zit.

Bijv: http://www.smart-iccard.c...card-for-tax-network.html

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• superdeluuks
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-12-2021
Hoi 1nsane,

Tof dat je een weggegooid product probeert nieuw leven in te blazen! Ik ben productontwikkelaar bij Nedap en onder andere verantwoordelijk voor de Pep Reader die je gevonden hebt.

De Pep Reader is zoals je al zei een product waarmee je kunt in- en uitchecken voor urenregistratie. Hij is speciaal ontworpen en geoptimaliseerd voor deze toepassing, daarom kan hij ook zo lang meegaan op batterijen :). Het is overigens slechts een deel van het hele Pep systeem, op zichzelf heb je er niet heel veel aan.
Als je het interessant vindt mag je gerust een keer langskomen, dan kan ik je meer vertellen over dit product en andere gave producten die we maken.

-- Luuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 06:14

Eraser127

Nijkerk

Ik zie hier een foto reportage aankomen :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Lol ik kijk nu pas weer haha. Een paslees apparaat wat viral gaat. Anyway, nog geen tijd gehad maar zal wat fotos maken ervan, ik heb er voor de toepassing er van niet veel aan maar misschien als ik er wat tegenaan kan programmeren ofzo dat ik er een toegangssysteem voor de mancave van kan maken :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
superdeluuks schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:25:
Hoi 1nsane,

Tof dat je een weggegooid product probeert nieuw leven in te blazen! Ik ben productontwikkelaar bij Nedap en onder andere verantwoordelijk voor de Pep Reader die je gevonden hebt.

De Pep Reader is zoals je al zei een product waarmee je kunt in- en uitchecken voor urenregistratie. Hij is speciaal ontworpen en geoptimaliseerd voor deze toepassing, daarom kan hij ook zo lang meegaan op batterijen :). Het is overigens slechts een deel van het hele Pep systeem, op zichzelf heb je er niet heel veel aan.
Als je het interessant vindt mag je gerust een keer langskomen, dan kan ik je meer vertellen over dit product en andere gave producten die we maken.

-- Luuk
Lijkt me wel eens vet! Dit soort spielerij vind ik altijd wel leuk maar dan is het meer voor de persoonlijke interesse en als ik tijd kan maken want drukke baan, vriendin met eigen bedrijf waar ik ook nog dingen voor doe dus who knows maar als het een keer uitkomt lijkt me leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superdeluuks
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-12-2021
Stuur anders even een privébericht als je een keer in de buurt bent, scheelt toch weer een boel tijd als je er niet speciaal voor hoeft te reizen. We zijn hier meestal wel redelijk flexibel. Je bent van harte welkom!
Pagina: 1