Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-02-2023
Een tijdje geleden heb ik met hulp van tweakers de volgende pc samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 198,50€ 198,50
1Asus PRIME B350-PLUS€ 97,01€ 97,01
1Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G€ 237,99€ 237,99
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 35,95€ 35,95
1Patriot Memory Viper 4 PV48G340C6K€ 75,81€ 75,81
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,22

Nu zit ik alleen wel al bijna 2 weken te wachten op een videokaart die eigenlijk de volgende dag al geleverd had moeten worden. Deze heb ik besteld via Whinkel, maar die hebben continu problemen met de levering. Ik ben het zo langzamerhand een beetje zat dus zit er over na te denken om de order te annuleren en één van de twee volgende dingen te doen:
- Of de RX 480 op een andere site bestellen, liefst wel voor een vergelijkbare prijs
- Of een andere videokaart bestellen die bij mijn build past en hetzelfde (of meer) kan

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden en wat jullie zouden doen in mijn situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou het geld terugvragen en een RX580 bestellen, of vragen of ze een RX580 versie kunnen leveren

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
De RX 580 lijkt mij inderdaad een goed alternatief. Is de 450W voeding dan ook nog voldoende of moet ik die ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:33
ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:54:
De RX 580 lijkt mij inderdaad een goed alternatief. Is de 450W voeding dan ook nog voldoende of moet ik die ook vervangen?
Ik zou inderdaad ook de 580 bestellen, waar je hem besteld is jouw keuze maar ik geen ervaring bij Whinkel.
Je huidige voeding kan de 580 makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
Dank jullie wel voor de snelle respons! Heb een 580 8gb besteld en de order van de RX480 geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:40:
Dank jullie wel voor de snelle respons! Heb een 580 8gb besteld en de order van de RX480 geannuleerd.
Zal me benieuwen of dat helpt, aangezien ze verschillende 480's op hun site hebben staan,ook al nieuw en Sale

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:40:
Welke precies? De Gigabyte RX480 was nu niet bepaald een hoogvlieger qua koeling. Als je dan toch naar een iets snellere RX580 overstapt dan kan je dit beter meteen goed doen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:37:
[...]

Welke precies? De Gigabyte RX480 was nu niet bepaald een hoogvlieger qua koeling. Als je dan toch naar een iets snellere RX580 overstapt dan kan je dit beter meteen goed doen. :)
Ik heb de MSI Radeon RX 580 GAMING X 8G via Megekko.nl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:07:
[...]

Juist je dacht lees een review en neem de slechtst presterende? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:07:
Die zou ik eigenlijk annuleren en voor deze gaan als je een overclocked model wil. Deze heeft een betere, en stillere koeling en ook een hogere boostclock. :)

Wil je meteen geleverd hebben, dan deze die ook goedkoper is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire = altijd goed. Degelijke kaarten met prima koelers.
In de tijd van ATI was het altijd HIS / Sapphire hier ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, meestal goed. Ze zijn pas goed indien bewezen goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, echter uit ervaring sprekend heb ik nog geen slechte Sapphire kaart gezien in tegenstelling tot diverse ASUS'en en Gigabytes met rammelende fans etc. Het is een soort van "sure bet".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:17:
Uiteraard, echter uit ervaring sprekend heb ik nog geen slechte Sapphire kaart gezien in tegenstelling tot diverse ASUS'en en Gigabytes met rammelende fans etc. Het is een soort van "sure bet".
Of coil whine, waar de Asus RX480 nog wel eens last van schijnt te hebben. Maar inderdaad, je hoort eigenlijk nooit echt negatief over Sapphire, altijd redelijk tot goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:12:
[...]

Juist je dacht lees een review en neem de slechtst presterende? :p
Eerlijk gezegd was ik voor de kaart gegaan die het meest leek op wat ik had, niet slim blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:13:
[...]

Die zou ik eigenlijk annuleren en voor deze gaan als je een overclocked model wil. Deze heeft een betere, en stillere koeling en ook een hogere boostclock. :)

Wil je meteen geleverd hebben, dan deze die ook goedkoper is.
Ben niet van plan te overklokken, is de sapphire pulse radeon dan de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:55:
[...]

Ben niet van plan te overklokken, is de sapphire pulse radeon dan de beste keus?
De Pulse is goedkoper, de Nitro heeft een hogere clockspeed out of the box en is dus net even wat sneller. Aan jou de keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:56:
[...]

De Pulse is goedkoper, de Nitro heeft een hogere clockspeed out of the box en is dus net even wat sneller. Aan jou de keuze. ;)
Dan ga ik voor de Pulse! Ontzettend bedankt voor de hulp. _/-\o_ Nog een laatste vraagje als het mag: bij mijn case is er ruimte voor 2 front fans, is het waard om deze alsnog te bestellen, en zo ja is dit dan een redelijke keus? pricewatch: Noiseblocker MultiFrame M12-1, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:11:
[...]

Dan ga ik voor de Pulse! Ontzettend bedankt voor de hulp. _/-\o_ Nog een laatste vraagje als het mag: bij mijn case is er ruimte voor 2 front fans, is het waard om deze alsnog te bestellen, en zo ja is dit dan een redelijke keus? pricewatch: Noiseblocker MultiFrame M12-1, 120mm
Graag gedaan. Verder is een tweede ventilator aan de voorkant in de regel niet erg nuttig. Het gaat om hete lucht je computer uitkrijgen. Een ventilator die koele lucht aanvoert is afdoende. Maar met die kast krijg je maar een ventilator. Heb je al een tweede voor afvoert/aanvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
@DaniëlWW2 @ariestorm er zijn nog 3 verschillen tussen de pulse en nitro+.

1. De nitro+ heeft een 6 en 8 pin peg aansluiting en de pulse alleen één 8 pin.
2. Bij de pulse zie je geen heatpipe's vanaf de voorkant, bij de nitro+ zie je de heatpipe's wel vanaf de voorkant, wat ik er mooier uit vind zien. (Zie laatste afbeeldingen bij beide kaarten.)
3. Ze hebben een andere backplate.

[ Voor 5% gewijzigd door Menno02 op 29-04-2017 19:22 . Reden: 3e verschil ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Noiseblockers zijn prima fans (vooral stil) maar veel lucht verplaatsen ze niet.

De RX580 Pulse is een iets uitgeklede versie van de Nitro, als je niet van plan bent om je videokaart tot het uiterste te overklokken kun je beter de Pulse nemen en een paar tientjes op zak houden.

Hij is pas gereviewed door Eteknix en zoals je van Sapphire kunt verwachten, presteert hij gewoon erg goed:
http://www.eteknix.com/sa...-graphics-card-review/11/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:16:
[...]

Graag gedaan. Verder is een tweede ventilator aan de voorkant in de regel niet erg nuttig. Het gaat om hete lucht je computer uitkrijgen. Een ventilator die koele lucht aanvoert is afdoende. Maar met die kast krijg je maar een ventilator. Heb je al een tweede voor afvoert/aanvoert?
Ik heb nu alleen een ventilator aan de achterkant, voor de afvoer. Nog geen tweede voor aanvoer van lucht, maar ben van plan die te gaan bestellen, maakt het dan nog heel veel uit wat voor ventilator ik bestel, of is het goed zolang het 120 mm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ariestorm schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:
[...]

Ik heb nu alleen een ventilator aan de achterkant, voor de afvoer. Nog geen tweede voor aanvoer van lucht, maar ben van plan die te gaan bestellen, maakt het dan nog heel veel uit wat voor ventilator ik bestel, of is het goed zolang het 120 mm is?
nee, want je kan een 80mm hebben die meer gericht de lucht aanvoert. net waar je het plaatst, dus even testen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariestorm
Hackus schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:07:
[...]

nee, want je kan een 80mm hebben die meer gericht de lucht aanvoert. net waar je het plaatst, dus even testen
Dan zal ik voor nu denk ik één front fan nemen en dan later nog beslissen waar ik meer koeling in mijn kast wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

succes arie, en veel speelplezier van je nieuwe aankoop

Pagina: 1