Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
Zijn er hier mensen die op de hoogte zijn van een probleem met de Nexus 5x waar de batterij een bepaald percentage weergeeft, maar eigenlijk veel meer capaciteit heeft?

Probleem is als volgt: batterij is plat (bv 10%). Ik laad hem op en 2 uur later zegt hij nog steeds 10%. Echter ik gebruik het toestel en 12 uur later zegt hij nog steeds 10%. Pas wanneer de batterij in werkelijkheid op <10% terecht komt begint hij terug af te tellen. Soms na het opladen doet hij dan wel plots weer (bij 1/3 kans dat het probleem zich voordoet na het opladen).
Foto: https://app.box.com/s/uzjcprinmgd5vah66adp5cx2ncp7eqrk (daar waar de lijn gewoon horizontaal is, zit hij dus vast).

Ik heb het probleem voor het eerst 3 maand geleden voorgehad en teruggegaan. Ze hebben (volgens de reparatiedocumenten) het moederbord vervangen. Deze week is het probleem teruggekomen en heb ik hem vandaag opnieuw naar de winkel gebracht. Volgens de winkel heeft de fabrikant 3 pogingen om het toestel te repareren voordat ik een nieuw krijg (of mijn geld terug).

Iemand die toevallig meer weet over dit probleem?
Het opzoeken op Google geeft mij veel defecte batterijen vragen, maar zover ik weet werkt de batterij eigenlijk nog van mijn toestel (enkel de indicatie is "defect").

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Cache partitie wissen?
Clearing the cache on the Nexus 5X isn’t very time-consuming, and it isn’t complicated either.

First of all, shut down your Nexus and then press the Power and Volume down buttons at the same time. Keep them held down until you see the boot screen, which should say FASTBOOT MODE at the top.

Once you’ve done that, press Volume Down until the Recovery option is highlighted. Use the Power button to select that and reboot your phone in Recovery Mode.

Once your phone has rebooted, you should see the lying-down Android robot screen. Press and hold Power and then Volume Up to enter the recovery options, and then use Volume Down to navigate to the Wipe Cache Partition option.

Use Power to select, highlight Yes and then use the Power button to wipe the cache. It won’t take long, and you’ll see a Reboot System Now option when the wipe is done. And that’s it.

All you need to do is wait patiently for the reboot to take place; don’t worry if it seems to be taking longer than usual, because it will do. That’s because Android needs to rebuild some of the cache.

Once you’re back in normal Android, your problems should have disappeared. If they return after a while then clearing the cache again may get rid of them. However, if your problems recur immediately after clearing the cache then the culprit is something else, and you may need to factory reset your Nexus to solve your problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Ik denk toch een hardware fout! Cache partitie gaat niet helpen die wordt namelijk nauwelijks gebruikt. Probeer eens een wat oudere update en kijk of het probleem zich nog voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zegt een app als cpu-z dat je accuspanning is als je accu vol zit? Het kan zijn dat je accu brak is, het kan een fuel-gauge chip zijn die de weg kwijt is, of wellicht wordt de fuel-gauge niet correct uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Ik heb een 5x en herken dit probleem niet (inmiddels alweer een 1/2 jaar). Succes met de reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 16:20
Misschien batterij calibreren?

Genoeg over te vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laad je het toestel vaak op tussen 10-100% of blijf is het toestel vaker vol dan leeg? Het kan namelijk zijn dat het algoritme wat je accuniveau berekend gewoon van slag is. Probeer het toestel eens een aantal keer geheel vol te laden, niet tot 100%, maar tot wanneer er geen of nauwelijks laadstroom is. Je kan dit meten met bijvoorbeeld Google Play: Ampere.
Pagina: 1