Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 09:59
Het verhaal
Ik heb gisteren een tweedehands S5 Neo gekocht. De telefoon was teruggezet naar fabrieksinstellingen. Alles prima dus verder.

Echter toen ik mijn Google account invulde en ik mijn wachtwoord goed had ingevuld kreeg ik de melding: Log in met de originele eigenaars account... (melding van Google)

Ik ga er vanuit dat de telefoon niet gestolen is aangezien het doosje, de boekjes en alle andere accessoires er bij zaten.
De gene van wie ik de telefoon heb gekocht zegt dat hij de telefoon gewoon na gebruik heeft teruggezet naar fabrieksinstellingen en iets is vergeten aan/ af te vinken.

De vragen:

Stel dat de telefoon wel gestolen, verloren zou zijn, Is er dan een kans dat diegene mijn locatie en Google account gegevens nu krijgt? Aangezien ik met een ander account probeer in te loggen dan de eerste (vooral de vraag van mijn ouders)

Hou kan ik deze error omzeilen? Anders heb ik alleen nu een duur nachtlampje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Laat degene van wie je hem hebt gekocht het oplossen, anders geld terug.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
spone schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:15:
Laat degene van wie je hem hebt gekocht het oplossen, anders geld terug.
Deze beste man leek mij vrij aardig en normaal, echter reageert hij nu niet meer.
Geld terug krijgen zit er dus waarschijnlijk niet is.

Nadeel van Marktplaats dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Samsung Knox beveiligd misschien ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als ik na wat onderzoek op internet wat verderlees, dan blijkt dat dit geen melding van Google is, maar van Samsung zelf. Bij een eerste installatie van een telefoon vanaf fabriek wordt er gevraagd of deze beveiliging geactiveerd moet worden.Dit is zelfs standaard aangezet. Als iemand hier overheen kijkt, en zijn telefoon doorverkoopt, dan heb jij als nieuwe eigenaar dus ene probleempje.

Enige oplossing: Contact zoeken met deze persoon, of geld terug eisen.
Je kan eventueel proberen om naar een Samsung Center te gaan, maar de vraag is of ze dit zomaar doen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
AW_Bos schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:23:
Als ik na wat onderzoek op internet wat verderlees, dan blijkt dat dit geen melding van Google is, maar van Samsung zelf. Bij een eerste installatie van een telefoon vanaf fabriek wordt er gevraagd of deze beveiliging geactiveerd moet worden.Dit is zelfs standaard aangezet. Als iemand hier overheen kijkt, en zijn telefoon doorverkoopt, dan heb jij als nieuwe eigenaar dus ene probleempje.

Enige oplossing: Contact zoeken met deze persoon, of geld terug eisen.
Je kan eventueel proberen om naar een Samsung Center te gaan, maar de vraag is of ze dit zomaar doen?
Kijk dat kon ik dus niet vinden. Tnnx. Ik ga nog een keer langs denk ik maar.

Maar ik hoef dus ook niet bang te zijn dat er vandaag of morgen een knokploeg/ politieagent aan de deur staat om de telefoon in te nemen?

Ik krijg namelijk na het laatste Whatsapp contact van de vorige eigenaar namelijk steeds meer het idee dat het toch geen zuivere koffie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk niet dat je een agent of knokploeg aan je deur hebt staan, en anders leg je de zaak gewoon uit of bel je 112 vanwege een bedreiging ;).

Kan je wel het serienummer ergens vinden? Gooi deze anders eens door: https://www.stopheling.nl/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
AW_Bos schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:35:
Ik denk niet dat je een agent of knokploeg aan je deur hebt staan, en anders leg je de zaak gewoon uit of bel je 112 vanwege een bedreiging ;).

Kan je wel het serienummer ergens vinden? Gooi deze anders eens door: https://www.stopheling.nl/
Net geprobeerd, Imei nummer is nergens opgegeven als vermist, maarja, wie weet zijn Imei nummer
Ik ga mijn apparaten voortaan weer via Tweakers of winkel kopen...

Maar ik kan nog steeds nergens op internet vinden of mijn inlogpoging ergens te traceren valt door een Samsung app, Google tool, als de telefoon teruggezet is naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij krijg je hooguit een mail met van dit ip adres is proberen in te loggen. Uiteindelijk zou dat terug te leiden zijn naar jou woning. Maar dat kan niet de hettie om de hoek. Dus ik zou me daar niet zo druk om maken.

Als je echt niets met de telefoon kan kun je misschien beter contact opnemen met de politie dat je denkt een gestolen telefoon gekocht te hebben. Mochten zij ooit de eigenaar vinden kunnen ze in contact worden gebracht met jou.

Politie gaat jou niets doen voor de aankoop van 1 telefoontje. Wel erg lullig dat je dit hebt gekocht. Zou flashen met Odin ook niet helpen? Als het knox is dan denk ik dat niet btw.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Klinkt als de reactivation lock, kan alleen uitgezet worden, door in te loggen met de originele google account.
Voor het installeren van custom roms moet deze ook altijd uit staan

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:04

GforceNL

Out of memory....

Er zijn her en der wel tutorials te vinden hoe je dit kunt omzeilen. Hier bespreken is echter denk ik niet toegestaan

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

reyals schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:25:
Klinkt als de reactivation lock, kan alleen uitgezet worden, door in te loggen met de originele google account.
Voor het installeren van custom roms moet deze ook altijd uit staan
En zie hier het enige correcte antwoord. Simpelste manier om dit op te lossen is door de vorige eigenaar even in te laten loggen met het betreffende account (account niet toevoegen!) en daarna door te gaan met je eigen setup. Een Samsung servicecenter kan dit niet voor je oplossen, afaik.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:42
Precies hetzelfde gehad toen ik mijn S6 verkocht. Gelukkig heb ik toen met de koper erbij de gsm een reset gegeven. Toen kwam inderdaad dit probleem ook naar boven. Even inloggen met het originele samsung account en alles werkt weer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit lijkt mij inderdaad een gevalletje van oplossen met de verkoper / koop ongedaan maken.

Houdt er in ieder geval wel rekening mee dat het bespreken van het omzeilen van die beveiliging niet is toegestaan op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even Googlen... ik heb dit eens moeten doen omdat zuslief haar inlog vergeten was en een reset had uitgevoerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Bij Samsung kunnen ze niks voor je doen zolang deze lock erop zit.

Bij Apple is het niet eens mogelijk om deze lock eraf te halen; dus ik vraag me af of dit bij Samsung wel het geval is.

Het enige wat je kan doen is de verkoper contacteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John donners
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-08-2017
Gewoon even met laptop en speciale programma google account verwijderen. Ik doe dat regelmatig
Pagina: 1