Nieuwe 4K monitor kopen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Op dit moment heb ik een QNIX monitor (27' 1440p, uit china) en ben daar op zich best tevreden mee, alleen wil ik nu graag de overstap maken naar een 4K monitor, zodat ik mijn Mavic Pro filmpjes ook in 4K kan zien en meer ruimte heb om te editten. Verder game ik ook behoorlijk op mijn PC, maar 120Hz (of hoger) is voor mij niet nodig. 60 Hz volstaat. Verder denk ik dat 27' aan de kleine kant is voor 4K, dus ga ik liever voor een 32' model.

Nu was mijn oog gevallen op deze van Philips: pricewatch: Philips 328P6VJEB/00 Zwart

Is deze wat jullie betreft aan te raden?

(CPU: i5 4670k, GPU: MSI GTX 1070 Gaming)

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 29-04-2017 01:10 ]

PC Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik laatst 2 van deze gekocht: pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart
Prima schermen, 31,5" is op 4K goed te doen. 27" wordt echt te klein, tenzij je gaat scalen. Maar als je gaat scalen kun je net zo goed gewoon een fullHD schermpje halen, want de kwaliteit wordt er niet beter op.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
TERW_DAN schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:21:
Zelf heb ik laatst 2 van deze gekocht: pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart
Prima schermen, 31,5" is op 4K goed te doen. 27" wordt echt te klein, tenzij je gaat scalen. Maar als je gaat scalen kun je net zo goed gewoon een fullHD schermpje halen, want de kwaliteit wordt er niet beter op.
Ja, die zag er ook wel interessant uit. https://www.monitorstore....tm_medium=pricecomparison is toch gewoon dezelfde, maar dan met een minder mooie/minder functionele voet? In de aanbieding bij Coolblue, best interessant..

PC Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat is dezelfde monitor, maar dan mis je de USBhub en heb je geen voet die kan draaien. Daar zou ik zelf geen 100 euro aan uit gaan geven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen onderbouwing, niet eens een duidelijke opsomming van eisen wensen: dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.