Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel, postcodes koppelen aan naam van de klant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bernardtv
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14-06-2020
Mijn vraag is:
ik gebruik een excel sheet voor mijn boekhouding en vul daar ook voor iedere klant waar ik heen ga wat zijn naam is en zijn postcode is. Nu moet ik iedere keer dat handmatig opzoeken, voor mij zou het veel makkelijker zijn om een postcode te koppelen aan de klant.

dus als ik bijvoorbeeld in cel A1: 'klaas jan' invoer dat in cel A2: '2222AA' automatisch erin komt te staan. Is dit mogelijk in excel??

Ik zie jullie reacties met smart tegemoet.

mvg Bernard

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:47
VLOOKUP is dan inderdaad de truc. Je gaat echter wel ooit de mist in, op het moment dat er een naam dubbel voorkomt (met verschillende postcodes).

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Aangezien dit niets met PFSL te maken heeft, maar met CSA geef ik het topic een zetje die kant op.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja. En die vraag is hier in vele varianten al vaak langsgekomen. Check dus eerst wat oude topics over excel en laat weten waar je vast loopt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True