Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Redirecten van een card reader van OSX naar server 2012R2

Pagina: 1
Acties:

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:41
Ik ben al een tijd aan het stoeien met het volgende:
Voor het verbinden met de Zorgverlener Identificatie register maken wij gebruik van een UZI pas, hier zit een certificaat aan vast die je moet gebruiken om gegevens voor zorgverleners op te zoeken.

Binnen ons bedrijf maken wij gebruik van terminal servers (W2012R2).
Wanneer wij via Windows based clients de reader redirect naar de sessie ondervinden wij geen problemen en kan men makkelijk verbinding maken.

Nu het probleem:
Wij maken ook gebruik van OSX based machines die moeten verbinden met deze readers, alleen lopen we nu tegen het probleem aan dat het redirecten van deze reader niet lukt, dit is niet mogelijk volgens de leverancier.

Heeft er iemand van jullie mogelijk ervaring met dit of een soort gelijke situatie?
Mocht iemand misschien weten hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik dit graag, ik heb heel Google afgespeurd maar krijg weinig gevonden. |:(

Opties tot nu toe gevonden:
- 3rd party applicaties zoals Royal TSX
Al heb ik dit niet kunnen testen, lees ook dat dit heel onstabiel is

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
De reader is via USB aangesloten denk ik ?
Als het een enkele reader is zou je kunnen denken aan een usb dongle server.
Die hang je aan je netwerk en op je terminal server installeer je een stukje software, klaar.
https://www.seh-technolog...viceserver/myutn-50a.html

Succes

• derpadin
Andre_J schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:24:
De reader is via USB aangesloten denk ik ?
Als het een enkele reader is zou je kunnen denken aan een usb dongle server.
Die hang je aan je netwerk en op je terminal server installeer je een stukje software, klaar.
https://www.seh-technolog...viceserver/myutn-50a.html

Succes
Bedankt voor het meedeken!
Heb inderdaad goede ervaring met zulke dongles, alleen is het probleem dat de reader niet continu aangesloten kan zijn waardoor dit geen optie is helaas.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

derpadin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:50:
Nu het probleem:
Wij maken ook gebruik van OSX based machines die moeten verbinden met deze readers, alleen lopen we nu tegen het probleem aan dat het redirecten van deze reader niet lukt, dit is niet mogelijk volgens de leverancier.
Is dit nu een beperking van de reader, of de card die in de reader geplaatst moet worden.

Indien het eerste, is een ander type reader geen optie?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Ik heb dit met Rdesktop wel eens aan de praat gekregen (http://www.rdesktop.org/), wel redelijk wat gedoe. De standaard RDP Client voor OSX ondersteund voor zover ik weet geen smartcard login / Smartcard redirection.

Voor de klant waar ik destijds dit geïmplementeerd heb gelukkig een van de redenen geweest (naast andere beheers issues icm met een volledig Windows based server platform) dat ze op een gegeven moment alle Apple's eruit gegooid hebben. Blijft toch een dingetje Mac's in een Windows omgeving. Zolang alles 100% Apple is werkt het uitmuntend, zodra het een hybride omgeving wordt altijd wel iets dat niet werkt op Mac's zonder een boel omwegen.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14
Toevallig ben ik hier gisteren ook nog mee bezig geweest, al ging het niet om server 2012 maar wel om OSX en het meenemen van een smartcard naar een 2008R2 server.

Qua client hebben we hiervoor gebruik gemaakt van de Microsoft Remote Desktop Client BETA, welke ondersteuning voor smartcards ingebouwd heeft:
https://rink.hockeyapp.ne...89a51fca2d3bfa39ce7f2b06/

Als je de middleware voor de smartcardreader op zowel OSX als op je terminal server hebt staan en deze client gebruikt, dan zou je de smartcard moeten kunnen redirecten naar je sessie.

Mijn advertenties op V&A

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

^^ zelfde oplossing gebruikt! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• derpadin
DaLass schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:34:
Toevallig ben ik hier gisteren ook nog mee bezig geweest, al ging het niet om server 2012 maar wel om OSX en het meenemen van een smartcard naar een 2008R2 server.

Qua client hebben we hiervoor gebruik gemaakt van de Microsoft Remote Desktop Client BETA, welke ondersteuning voor smartcards ingebouwd heeft:
https://rink.hockeyapp.ne...89a51fca2d3bfa39ce7f2b06/

Als je de middleware voor de smartcardreader op zowel OSX als op je terminal server hebt staan en deze client gebruikt, dan zou je de smartcard moeten kunnen redirecten naar je sessie.
Zit daar de optie al in? Ik zie onderaan staan dat pas later local resources mogelijk is.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14
derpadin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Zit daar de optie al in? Ik zie onderaan staan dat pas later local resources mogelijk is.
Als het er niet in zou zitten had ik het niet gezegd. ;)

Mijn advertenties op V&A

• derpadin
Bedankt voor de tip! Ga het meteen testen ben benieuwd :D
Pagina: 1