Mediaspeler leest soms usb hdd niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe seagate expansion 2TB (2,5 inch) gekocht. Deze werkt met alle devices goed (pc,laptop,blurayspeler, tv) behalve met mijn xtreamer 3 sidewinder mediaplayer.

De mediaspeler pakt hem soms niet. Als de mediaspeler de hdd niet herkend, dan pak ik de hdd in mijn handen en laat hem even bewegen, dan pakt hij hem wel. Soms hoeft het niet en pakt hij hem direct nadat ik mijn mediaplayer opstart. ik hem de hdd al getest op fouten en badsectors. alles is in orde. hoe komt dit ? heeft dit te maken met mijn mediaspeler ? ik zie het niet echt als een garantie gevalletje, want hij werkt met andere devices uitstekend.

Ik heb nog 2 externe WD hdd's (2,5 inch) 2TB's, die werken wel goed met de mediaplayer.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 28-04-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat de mediaspeler net niet genoeg stroom over de usb levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:54:
Ik denk dat de mediaspeler net niet genoeg stroom over de usb levert.
ik heb laatst een interne hdd ingezet, dat zal ook ermee te maken hebben denk ik qua stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

lennox-06 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:56:
ik heb laatst een interne hdd ingezet, dat zal ook ermee te maken hebben denk ik qua stroom.
Dat zou goed kunnen. Ik denk dat je niet een externe voeding op die 2 TB schrijf kan plaatsen?

Aangezien je kennelijk veel opslag wil, kijk eens naar een nas, bijv een synology 216j of 216se model. Passen twee schijven in en heb je geen gedonder meer (en je kan tevens met nog een mediaspeler ergens anders in het huis ook alles bekijken zonder schijven te wisselen).

Een 1 TB schijf doet het waarschijnlijk wel, de 2 en 3 TB versies vragen net wat meer stroom. Op wat oudere spelers die ik hier heb kan ik ook maar tot 1,5 TB gaan om zekerheid te hebben, 2 TB en hoger wordt niet officieel ondersteund vanwege dit probleem.

Edit: als je deze hebt kan er kennelijk wel stroom op: YouTube: Unboxing seagate Expansion Drive STBV2000200 USB3.0 2TB , dat zou het probleem dan oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-04-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:59:
[...]

Dat zou goed kunnen. Ik denk dat je niet een externe voeding op die 2 TB schrijf kan plaatsen?

Aangezien je kennelijk veel opslag wil, kijk eens naar een nas, bijv een synology 216j of 216se model. Passen twee schijven in en heb je geen gedonder meer (en je kan tevens met nog een mediaspeler ergens anders in het huis ook alles bekijken zonder schijven te wisselen).

Een 1 TB schijf doet het waarschijnlijk wel, de 2 en 3 TB versies vragen net wat meer stroom. Op wat oudere spelers die ik hier heb kan ik ook maar tot 1,5 TB gaan om zekerheid te hebben, 2 TB en hoger wordt niet officieel ondersteund vanwege dit probleem.

Edit: als je deze hebt kan er kennelijk wel stroom op: YouTube: Unboxing seagate Expansion Drive STBV2000200 USB3.0 2TB , dat zou het probleem dan oplossen.
de mijne zijn allemaal 2,5 inch externe hdd's. allemaal 2 TB's. hoe komt het dat die van WD dan wel goed werkt ? vraagt die van seagate dan meer stroom ? ik heb mijn bericht aangepast, is duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 28-04-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou kunnen, zeker als de ene schijf standaard meer RPM doet dan de andere :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

The Eagle schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:14:
Zou kunnen, zeker als de ene schijf standaard meer RPM doet dan de andere :)
precies, het kan ook per merk verschillen of per type schijf. Kennelijk komt hij maar een heel klein beetje tekort omdat hij het toch doet als je wat gaat bewegen. Het kan heel goed dat de ene wd van 2TB het goed doet en de andere van WD (ander type of ander productiejaar) net wat tekort komt.

Daarom mijn advies om naar een nas te kijken, die zijn niet zo gek duur en lossen al je problemen op. En die kan je blijven gebruiken als je over een paar jaar een andere mediaspeler koopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-04-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Een powered hub proberen, dus een hub met zelf een externe stroom adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:17
lennox-06 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:45:

De mediaspeler pakt hem soms niet. Als de mediaspeler de hdd niet herkend, dan pak ik de hdd in mijn handen en laat hem even bewegen, dan pakt hij hem wel.
klinkt als een gare connector (usb poort) op de mediaspeler/hdd of kabelbreuk als je het mij zou vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb net de kabels van de seagate en WD verwisselt, en de hdd werkt nu meteen goed op mijn mediaspeler. Het gekke is dat de WD ook gewoon perfect werkt met de kabel van de seagate.

stom van me dat ik dit niet eerder heb gedaan 8)7

update: de WD werkt ook opeens moeilijk met het kabeltje van seagate, dus het ligt waarschijnlijk aan het kabeltje, ff snel een nieuwe halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 29-04-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ff omhoog trappen, weet iemand welke kabel ik moet precies bestellen voor mijn seagate expansion 2,5 inch (usb3.0) usb hdd ? ik kom er niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Op meerdere pc's proberen, dan zie je of het aan de je kabel ligt of aan je hardware.

Kan zijn dat jouw hardware net te weinig stroom levert, waardoor problemen ontstaan.
Daarom koop ik nooit zonder adapter, want het kan goed mis gaan, bijv als je de externe hd gebruikt, en je stroom weigert heel even(harde schijf gaat uit aan), dan kan het zijn dat je externe hd leeg is, en je dus recovery kunt gaan doen.

Of een powered usb hun kun je proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 01-05-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcapri
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:30
in 2,5" disks zijn er verschillende stromen. de ene verbruik 0,5A, de andere 0,6... en dat kan oplopen tot 1A.
de usb standaard is normaal 100mA zonder aanmelden en 500mA als je je aanmeld aan de usb controller.

veel toestellen wijken af van de standaard en leveren al 1A zonder problemen.
usb specs zeggen dat de spanning tussen 4,75 en 5,25V moet zitten.
als die mediaplayer slechts 4,8V levert ga je soms al problemen krijgen.
als je een slechte usb kabel hebt (eentje die weinig stroom kan leveren omdat ze besparen op het koper) kan je ook problemen hebben
een schijf die teveel stroom trekt, kan ook problemen geven.

ik denk dat je een combinatie van 2 factoren hebt.
1)die seagate trekt wat meer stroom dan die WD
2) die seagate kabel is van mindere kwaliteit.

de mindere kabel op de WD die minder stroom trekt, geeft geen problemen.
de betere kabel die op de seagate hangt die meer stroom trekt is ook geen probleem.
mogelijks geeft die mediaplayer ook een iets lagere usb spanning af dan als je andere toestellen, waardoor je dan het probleem krijgt:
te hoge stroom, te lage usb spanning en kabel die net iets teveel verlies levert

stel bv dat je kabel 0,5ohm heeft in de voedingslijnen.
USB spanning 5V
harde schijf die 0,5A trekt, over de usb kabel valt dan 0,25V (0,5A x 0,5ohm = 0,25V). de schijf krijgt nog 4,85V
harde schijf trekt 0,8A, over de kabel valt van 0,4V, de schijf krijgt 4,6V => mogelijks problemen (zeker bij het opspinnen)

USB spanning 5,2V
harde schijf die 0,5A trekt, over de usb kabel valt dan 0,25V. de schijf krijgt nog 4,95V: geen probleem
harde schijf trekt 0,8A, over de kabel valt van 0,4V, de schijf krijgt 4,8V. geen probleem

USB spanning 4,9V, maar je hebt een goeie usb kabel met een weerstand van 0,1hm
harde schijf die 0,5A trekt, over de usb kabel valt dan 0,05V. de schijf krijgt nog 4,85V, geen probleem
harde schijf trekt 0,8A, over de kabel valt van 0,08V, de schijf krijgt 4,82V. geen probleem

[ Voor 26% gewijzigd door fcapri op 01-05-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Welicht een USB Y-kabel? Je trekt dan stroom uit 2 USB poorten en heeft mij van hetzelfde probleem afgeholpen. Dit kost je echter wel een extra USB poort.
Kabeltjes zijn her en der voor 1 a 2 euro te koop.

[ Voor 1% gewijzigd door Dan0r op 01-05-2017 14:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kunnen jullie mij een linkje sturen van welke een goede kabel is en die ik direct kan bestellen ?. Graag niet die van 2 usb poorten, dat komt niet goed uit in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 18:37
lennox-06 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
kunnen jullie mij een linkje sturen van welke een goede kabel is en die ik direct kan bestellen ?. Graag niet die van 2 usb poorten, dat komt niet goed uit in mijn situatie.
Dan zou ik én een (Powered?) USB-Hub kopen (om het tekort aan USB-poorten wat je nu ervaart op te lossen) én een USB-Y kabel voor je harddisk.
Ik neem aan dat je je harddisks beschrijft om er naderhand ook wat op terug te vinden en als je al begin met crappy power op je externe harddisk (want mogelijk in kritieke situaties nét te weinig), kan je er beter gewoon meteen niet aan beginnen.

Maar het is aan jou om dat te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcapri
hang er een power usb hub tussen, die zal dan je harde schijf voeden.
vele toestellen zoals mediacenters en TV's kunnen niet altijd hoge stromen leveren op de usb poort. mijn TV werkt perfect met een usb stick, maar heeft moeite met hard disks.

als je kan, zoek een usb hub die werkt op 5,2V (ik laat al mijn apparaten op 5,2V werken zodat ze ook wat reserve hebben om andere apparaten te voeden

[ Voor 24% gewijzigd door fcapri op 01-05-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik wil voor nu alleen maar een fatsoenlijke usb kabeltje voor de hdd's. Kunnen jullie mij een linkje sturen met de juiste categorie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcapri
daarvoor moet je de kabels testen. ik heb al dure dikke kabels gehad die slecht presteren, en goedkope chinese kabeltjes die het goed doen.
ik heb niet echt een link waarvan ik kan zeggen: dat is een goeie
als het werkt met die WD kabel, dan gebruik je die toch gewoon op de seagate schijf.

het kan evengoed zijn dat je spanning van je mediaspeler wat laag is, of de voeding niet krachtig genoeg voor alles. dan zal een usb kabeltje tijdelijk helpen, maar zal het probleem na een jaar misschien verergeren

de kabels met zo een Y splitsing zijn 'meestal' goeie. die zijn gemaakt voor grote stromen door te laten, en de 2 usb plugs dienen om de usb host niet te zwaar te belasten. je kan die kabels ook perfect gebruiken met slechts 1 usb plug hoor. het belangrijkste is de lengte van de kabel en de dikte van de koperen geleiders in de kabel.
dikke usb kabels zijn meestal goeie, maar er zijn fabrikanten die weinig koper en veel plastic gebruiken om een dikke kabel te maken

[ Voor 31% gewijzigd door fcapri op 01-05-2017 18:08 ]

Pagina: 1