Verschil Netflix app + software Panasonic Plasma ST60/GT60

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-12-2020
Hi allen,

Ik heb zelf een Panasonic Plasma GT60E tv. Mijn moeder heeft de ST60E.
Beide tv's zijn bekabeld verbonden met internet van Ziggo.

Mijn tv heeft softwareversie 3.885 (de GT60E dus)
Mijn moeders tv softwareversie 3.734 (de ST60E dus)

Ik heb een Netflix abonnement. De app van Netflix zit geïnstalleerd op beide tv's met app datum 13-03-2013.

Bij mij op de GT60E is de app heel overzichtelijk, makkelijk te bedienen, snel etc.
Bij mij mijn moeder op de ST60E ziet de app er heel anders uit. Hij is trager, picto's zijn belachelijk groot, zeer omslachtig te bedienen en hij lijkt minder content te bevatten.

Ik heb op de website van Panasonic gekeken. De softwareversies van beide tv's kloppen. Echter voor de GT60E dateert de versie van juli 2016 maar voor de ST60E is deze uit 2014.

Kortom de ST60E wordt niet meer ondersteund door Panasonic.

Jullie nog enig idee hoe ik die app van Netflix bij mijn moeder aan kan passen? Zou ik de software van de GT60E erop kunnen installeren of ziet mijn brein dit simpeler dan het in werkelijkheid is en veroorzaak ik dan een bak ellende?

Ik vind die Netflix app op de ST60E gewoonweg geen pan en niet werkbaar. Doorspoelen, terugspoelen alles gaat raar, traag en omslachtig.

Zijn er leden hier die ditzelfde hebben ervaren? Zijn er überhaupt oplossingen voor of is het zoals het is en moet ik er maar mee leren werken?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Naar mijn weten is de software van de GT60 niet te installeren op een andere TV.

Misschien wel een andere optie: je zegt dat je internet via Ziggo loopt. Toevallig dan ook TV via Ziggo én maak je gebruik van de Horizon Mediabox XL? (Deze krijg je gratis bij een Connect&Play abonnement) Via deze Mediabox kan je ook Netflix kijken, en ik gok dat dat een vloeiendere ervaring zal geven dan je TV-software.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Klopt, heb ook de horizon. Of ik de XL heb weet ik eigenlijk niet. Heb nog een oud pakket dat toen compleet heette. Echter heb ik telefoon en internet via een los modem lopen en zit de horizon niet op internet aangesloten. Ook wifi in de box staat uit ivm storen andere 2.4ghz apparaten in huis. Dus denk dat ik dan geen gebruik kan maken van de Netflix app op de box.
Ik had er trouwens wel al een keer naar gezocht op de box maar kon nergens apps vinden. Geen enkele. Dat zal dus wel komen omdat de box niet op internet zit.
Volgens Ziggo klantenservice heb je maar 2 opties. Of alles via de box en geen modem. Of bellen en internet via de modem en de box alleen voor digitale tv gebruiken.
Daarom heb ik mijn tv op internet gezet om gebruik te maken van de app daarop. Deed het eerst via chromecast maar dat liep niet echt vloeiend.
Mocht je nog andere tips hebben hoor ik het graag. Internet en bellen via de horizon is in mijn geval niet mogelijk wegens de opstelling thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Heb even zitten kijken en de app gevonden van Netlfix op de Horizon. Ingelogd met mijn gegevens en ja, hij start gewoon op en ik kan kijken. Goh, wist niet eens dat dat kon zonder de Horizon op internet aan te sluiten. Althans, ik hoop niet dat ik nu mijn wifi op de horizon heb geactiveerd. Moet even kijken hoe ik dat controleren kan. Anders krijg ik weer storing op andere apparaten.
Maar blijf het wel jammer vinden dat de ST niet door Panasonic geupdate wordt. De ST is immers ook meer dan genoeg over de toonbank gegaan.
In ieder geval bedankt voor je feedback d:)b