Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internetverbinding, klopt mijn ISRA verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ebruu26
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-02-2024
Mijn vraag
Onlangs ben ik verhuisd en natuurlijk wil ik ook in mijn nieuwe woning gebruikmaken van het internet :-) helaas doet internet het niet.. contact opgenomen met de provider en die sturen woensdag pas een monteur :-(

Wat ik in ieder geval wil weten, is uberhaupt of de bedradingen van de ISRA aansluiting icm de vertakkingen juist zijn. Iemand die er verstand van heeft en mij kan helpen?

Heb een Zyxel modem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb zijn alle bedradingen geprobeerd op 1A/1B (ik begrijp dat rood/blauw en oranje/wit aderparen zijn). Helaas zorgt geen enkel combinatie ervoor dat internet het doet..

Foto ISRA: Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yso6rrbyuufeu.jpg

Foto vertakking (de varkensneus): Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gohw1ag1oam6t.jpg

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je 1a/1b en 2a/2b geprobeerd hebt, en je krijgt geen signaal dan ben ik bang dat je toch op de monteur moet wachten. Dan kan er best iets mis zijn in de straatkast. Ik heb ook ooit een telefoonlijn moeten laten aanleggen (zonder adsl zelfs) en dat ging ook niet zonder slag of stoot.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Je ISRA is het eerste plaatje, waar veel meer aanzit dan nodig, maar geen modem/splitter, dus het valt ook niet echt te zeggen wat er wel of niet klopt, want we zien nu maar de halve aansluiting.

Doe je monteur/jezelf/ons een plezier en haal de binnenkomende draden van je ISRA vooral niet los en bedenk je even of al die andere draden naar de rest van het huis ergens voor (gaan) worden gebruikt. Ik vermoed van niet.

Dan: Rood/blauw van je ISRA op de bijbehorende draden van een kort kabeltje met RJ-11 stekker aansluiten (de middelste 2, mochten te kleuren niet matchen!), inpluggen op je modem en even wachten tot het DSL lampje gaat branden. Sync is niet direct, dat duurt even, heb 30 seconden geduld.

[ Voor 10% gewijzigd door Cio op 28-04-2017 21:13 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
Als ik je foto zo zie hebben ze een doorlus gemaakt op je ISRA.
Komt rechts binnen en gaat links weer weg ?

Zit je aansluiting in een kelder o.i.d. of appartement

Een wilde gok.
Je hebt links een blauwe en rode draad zitten.
De rechter draad komt van je aansluiting van buiten.

Wat je kunt proberen is om de 2 linkse blauwe en rode draadjes even los te maken (de foto heb je nu als referentie) en daarop je draad aansluiten van je modem.

Dan kan je kijken of hij online komt.

Anders zou ik ook gewoon wachten tot de monteur komt.
Niet teveel zelf klooien want dat brengt wellicht nog meer ellende ;)

[ Voor 60% gewijzigd door MdO82 op 28-04-2017 21:16 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Cio

Cio

Ik snap nu pas de vraag.

Nee, die vertakkingen zijn niet juist voor een simpele xDSL verbinding. Je binnenkomende aderpaar moet zonder vertakkingen met je splitter/modem verbonden zijn.

• Ebruu26
@Cio Ah oke, dus wel via een RJ11 of zo'n tussenstuk? Die heb ik helaas niet. Dan maar toch wachten op de monteur :-(

@MdO82 wat jij als tip geeft heb ik inderdaad al geprobeerd haha. Toch maar wachten op de monteur ^^

• Cio

Cio

Aansluiting op je modem is een RJ-11 stekker, dus als je daar geen kabel voor hebt kom je niet zo ver Moderne kabels matchen gewoon op kleur, knip er een door en je ziet het snel genoeg.

De splitter kan je weglaten om te testen of als je toch geen analoog telefoonsignaal hebt. Belangrijk is dat je niet allemaal vertakkingen hebt zitten aan de binnenkomende lijn die naar je modem gaat. Ik heb ze op de foto even uitgegumd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2HupFLz.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Cio op 28-04-2017 21:34 ]

• Ebruu26
@Cio oeps inderdaad gegoogled naar RJ11. Die heb ik wel :-) die gewoon doorknippen dus?

• Cio

Cio

Ja, doorknippen en middelste draden afmonteren zoals op de foto, zodat je binnenkomende aders rechtstreeks naar je modem gaan zonder andere vertakkingen.

De draden die nu op die kant van het ISRA zitten kan je het best even met wat tape vastzetten, zodat ze geen sluiting kunnen veroorzaken als je het kastje weer dicht doet.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
De kabel met de zwarte en gele draad gaat waarschijnlijk naar je slaapkamer. Die moet je zoiezo eraf gooien. Dat kan gezeur geven met vdsl. Die ander kabel moet je gewoon de rode en blauwe draad aansluiten op de rode en blauwe draad van je isra of als het niet werkt op de oranje en witte van je isra. Werkt het dan nog niet. Provider kpn laten aansturen

• Cio

Cio

vincedd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:35:
De kabel met de zwarte en gele draad ... moet je zoiezo eraf gooien. Dat kan gezeur geven met vdsl.
Volgens mij haal je pair-bonding en VDSL door elkaar. Het 2e aderpaar doet niks bij een reguliere xDSL verbinding.

Een nette installatie heeft natuurlijk niks aangesloten wat toch niet werkt, maar bij gebrek aan info moet je ook niet zomaar alles los gaan trekken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ik heb het niet over pairbonding. Ik heb het over dat er eergens in huis nog een 2e lijn aangesloten is paralel aan de varkenssnuit. Dat geeft problemen met vdsl. ( praktijk ervaring, ben data , telefonie en beveiligingsmonteur van beroep en werk vaak met israpunten)

[ Voor 18% gewijzigd door vincedd op 30-04-2017 00:33 ]

• Ebruu26
**update** monteur is net geweest. Hij zegt dat het erop lijkt dat er helemaal niks is aangeleverd. Is nu onderweg naar de wijkcentrale om het eea te checken. De bedrading was in ieder geval in orde (lag dus niet aan mij! :-)). Ik hou jullie op de hoogte.

**update 2**
Monteur is naar de wijkcentrale geweest. Bleek dus dat er helemaal geen internet was aangeleverd. Alles is nu gefixt en heb weer internet! Woopwoop.

[ Voor 24% gewijzigd door Ebruu26 op 03-05-2017 17:22 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
hmm, dat kan natuurlijk ook gebeuren :P

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1