Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor hobby-software ontwikkeling en gaming ~1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• kaaschips
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb 8 jaar met mijn HP Elitebook 8510p gedaan. Na 1,5 jaar een andere HP Elitebook gebruikt te hebben, wil ik graag overstappen naar iets waarmee ik:
  • Naast Windows 10 een ander OS virtueel ernaast kan draaien
  • Af en toe kan op 1080p met goede graphics kan gamen
  • Software development kan doen (Visual Studio 20xx)
  • Weer 8 jaar vooruit kan, met eventueel halverwege een videokaartwissel
De PC zal niet per se heel vaak aan staan, ongeveer 5 uur per week, maar als ie aan staat, moet hij zijn werk goed kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000 euro (ik zit er met mijn huidige lijst wat overheen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al
* een Samsung EVO 840 pro 240GB als SSD.
* een 1080p Samsung scherm (geen FreeSync)
* Speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,60€ 367,60
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 176,-€ 176,-
1MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB€ 281,49€ 281,49
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,49

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merk voorkeuren, maar de i7 serie is een bewezen betrouwbare processor serie en ik zag wat minder goede reviews voor AM4 moederboards in mijn prijsklasse dus vandaar dat mijn eerste keuze Intel was.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Mijn belangrijkste eis is dat het systeem lang mee gaat en na x jaar nog goed te gebruiken zijn met de eisen van dat moment.
  • Liever een kleine dan een grote kast
  • Een stille PC vind ik prettig
Welke vragen heb je hier nog over?
  • Volgens mij is dit een prima systeem voor nu en later.
  • -> Als er ideeën zijn om hetzelfde te bereiken voor een andere (lagere) prijs zijn die welkom.
  • -> Alle andere tips of op- of aanmerkingen op dit systeem zijn ook welkom
  • Volgens mijn berekeningen past alles precies in deze kast, maar als er mensen zijn die andere ervaringen of bedenkingen hebben hoor ik het graag.
  • Zijn er zaken aan het moederbord waarvan iemand denkt dat het niet echt toekomstbestendig is?
Bedankt voor het meedenken alvast! :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Eigenlijk best een prima lijstje. Hardeschijven komen later denk ik? Of een nas dan.

Zou als kast niet de nova nemen. Vind ik maar een goedkoop ding en dat is helaas ook waar voor de bouwkwaliteit. Een Define C van Fractal Design is hier wel passend. Dan heb je wel maar plek voor 2 hardeschijven. Gezien je ze in meerdere terrabytes per stuk kan krijgen is dat goed genoeg denk ik?

• kaaschips
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:59
Dank. Ik heb nog een 240GB SSD liggen. Op een of andere manier heb ik nooit meer dan 240GB nodig gehad. Maar goed dat zal wel veranderen na installeren van enkele spellen :-) tzt koop ik er wel een HDD bij inderdaad.

Ik zal ook eens naar de Define C kijken. Heb overigens niet veel eisen op dat gebied hoor.