Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tele2 door middel van Coax kabel en Moka/Echobox -hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannyHeeze
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-06-2022
Hallo allemaal,

Al enige jaren gebruik ik Tele2 internet en televisie met tevredenheid. Sinds Tele2 echter de nieuwe (zwarte) modems heeft verstuurd, heb ik een probleem want werkt mijn televisie niet meer. Ik krijg de televisie en het internet (natuurlijk) via een DSL kabel mijn huis is, en in de meterkast gebruik ik vervolgens een moka / echobox, die het signaal verder stuurt door het huis door de aanwezige coax kabels. In de woonkamer heb ik nog een moka / echobox staan, waarmee het weer uit de coax komt en weer overgaat in LAN draden, die vervolgens naar een TP link router gaan. Die router werkt als Wifi router, en dat werkt prima (ook met de nieuwe modem). Uit die Wifi router komt ook een LAN draad die naar de TV decoder gaat; ook dat ging altijd prima, maar sinds de nieuwe modem van Tele2, opeens niet meer.

Het kan niet liggen aan de TP link router die ik gebruik, want daaraan is niets veranderd, en die deed het altijd. Het is echt ontstaan sinds ik de nieuwe modem van Tele2 heb ontvangen en in gebruik heb in de meterkast (zie de uitleg hierboven). Kan iemand mij helpen? Hoe kan ik mijn router zo instellen, dat hij het televisiesignaal wél goed doorgeeft, zodat het goed de decoder in komt en de decoder dus weer werkt?

Bedankt alvast!
Danny