CPU Cooler graag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GigabyteZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
mijn vraag:
Ik ben al even aan het kijken voor een CPU Cooler, nu maakt mij water of lucht koeler niet zo veel uit.
Ik heb een budget van maximaal 150 euro
Alleen omdat ik een case met een glasplaat zelf ga maken wil ik een "mooie" koeler hebben. Die het liefst stil is.
Momenteel in mijn huidige pc heb ik een Scythe mugen pro die is in mijn optiek redelijk stil bij hevig gebruik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik ga een 7700K overclocken

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
een aantal reviews gelezen van o.a. kraken x61, cooler master modellen en noctua modellen helaas vind ik deze erg lelijk met bruin als kleur.

Alle reacties

• vliegendehommel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-01 20:29
Sorry hoor maar dit lijkt me een heel raar topic, hoe weten wij wat jij mooi vindt.

Het is niet moeilijk om bv de term 'Waterkoelers PC' in te typen op google, je komt direct uit bij een review van de buren met !20! verschillende modellen met hun prestaties en looks.

• GigabyteZ
GiovanniK schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:29:
Sorry hoor maar dit lijkt me een heel raar topic, hoe weten wij wat jij mooi vindt.

Het is niet moeilijk om bv de term 'Waterkoelers PC' in te typen op google, je komt direct uit bij een review van de buren met !20! verschillende modellen met hun prestaties en looks.
Dat snap ik ook wel...
Die reviews zijn bij veel sites verschillend is niet echt duidelijk als je over 1 product 3 verschillende resultaten krijgt.
En met mooi bedoel ik dat je niet aankomt met zo'n kapot lelijke noctua.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 21:52
Wat vind je van deze?

pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:18
GigabyteZ schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:35:
[...]

Dat snap ik ook wel...
Die reviews zijn bij veel sites verschillend is niet echt duidelijk als je over 1 product 3 verschillende resultaten krijgt.
Wat mooi is voor de 1 vind de ander weer lelijk. Dus zoon noctua vind jij misschien niks maar een ander wel. Kom gewoon zelf met een paar items die jij mooi vind zodat die besproken kunnen worden.

Cloud ☁️

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
Zelf vind ik de ThermalRight Macho x2 erg mooi.. maar het is maar net wat je smaak is.

Ik weet ook niet hoever je wilt overclocken, want (hoewel ik er niet zo bekend in ben) kan je maar tot zover overclocken met luchtkoeling.

Gezien je een open kast hebt wil je misschien ook leds erin.

Ander dingetje is je kast... afhankelijk van je kast zal een dergelijke koeling wel of niet passen...

Verwijderd

Welke behuizing heb je ivm de inbouwhoogte van de cpu koeler.

• GigabyteZ
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:20:
Welke behuizing heb je ivm de inbouwhoogte van de cpu koeler.
Maaktniet uit ik ga zelf een case bouwen aan de hand van componenten dus ruimte is geen issue.

Producten die ik mooi vind:
Kraken x61 en x 62
Be quiet modellen zowel water als normaal
Coolermaster liquid pro 280

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

Dat snap ik ook wel...
Dat is ook vrij logisch. Iedereen heeft een andere test setup en omgevingstemperatuur. Dus benchmark 1 kan je niet vergelijken met benchmark 2.
Daarom zoek je ook roundups op in plaats van individuele benchmarks.

En sja, jij vindt Noctua lelijk. Ik vindt ze wel gaaf.
Dat is dus het hele punt. Wat defineert mooi?
Denk bv. aan kleurenschema. Moet dat overeenkomen met de rest van je PC? Of juist totaal niet?
Sommige mensen vinden de Volkswagen Polo/Golf Harlekijn mooi. Da's een auto met allemaal verschillende kleuren panelen. (zie: http://www.thetruthaboutc...13/03/harlequin_ellis.jpg)

Om even te steken naar de troon voor beste tip van dit topic:
- ga naar categorie: Processorkoeling
- Zet de filter aan de linkerkant op het socket wat jij in je PC hebt.
- Bekijk de plaatjes en kies wat je mooi vindt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Noctua kan nog steeds; je kunt ook fans vervangen namelijk...
Ook kun je gewoon een kaal koelblok halen als een Prolimatech of van Thermalright
wellicht ook handig om rekening te houden met je geheugen, is dit hoog? dan kun je misschien beter voor waterkoeling gaan kijken. Zo is het ook handig om rekening te houden met je kast en eventuele PCI-e slots (met grote luchtkoelers)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 22:32
Maar als je de Kraken X62 mooi vindt, neem je die toch gewoon? Kost slechts €16,- meer.

Volgens de Pricewatch is deze: pricewatch: Cooler Master MasterAir Maker 8 met 24dB geluidsproductie nog best stil. In reviews ligt het onder load wel iets hoger. Hij is er zelfs nog met sjieke leds. Maar om heel eerlijk te zijn weet ik zelf ook niet zo goed wat ik je moet adviseren.
Zoals meer gezegd kan je ook gewoon een blok nemen en daar set goedwerkende stille fans op knallen.
Ik ga zelf de X62 bestellen, maar ik heb weer andere beweegredenen.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

• GigabyteZ
Modellen die ik mooi vind.

- kraken x 61/62
- cooler master liquid pro modellen
- be quiet dark rock pro 3
- Thermaltake Water 3.0 Riing Red 280
- Be quiet! Silent Loop 240mm

Deze lijken mij interessant.

Mijn moederbord word de MSI z270 Carbon pro gaming
En ram word de corsair vengance niet hele grote speciale modellen

• GigabyteZ
wat zouden jullie aanraden?

de Kraken x61 of de x62 vind beide looks erg mooi en het scheelt rond de 40 euro.
momenteel in de aanbieding bij megekko is er veel verschil in kwaliteit behalve dat de x61 iets ouder is

Edit: ik heb wat reviews gelezen en dat de prestatie verschillen minimaal is in het voordeel van de x62 nu nog even twijfelen wat ik ga doen

[ Voor 25% gewijzigd door GigabyteZ op 29-04-2017 23:41 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
GigabyteZ schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:36:
wat zouden jullie aanraden?

de Kraken x61 of de x62 vind beide looks erg mooi en het scheelt rond de 40 euro.
momenteel in de aanbieding bij megekko is er veel verschil in kwaliteit behalve dat de x61 iets ouder is

Edit: ik heb wat reviews gelezen en dat de prestatie verschillen minimaal is in het voordeel van de x62 nu nog even twijfelen wat ik ga doen
Als ze beide (bijna) net zo goed presteren en je ze net zo mooi vind en het je 40 euro scheelt... waarom zou je dan de duurdere variant kiezen? Het is naar mijn idee niet een component waarbij je het verschil in de toekomst beter gaat merken (zoals een cpu bijvoorbeeld).

Waarom twijfel je nu uberhaupt nog tussen die twee?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zoals al aangegeven is "Mooi" subjectief.
Maar bijna alle AIO water coolers zijn allemaal gelijk aan elkaar.
Het enige verschil zijn: de RGB, sleeves, etc. maar het blijft een pomp, radiator en wat fans.
Als je iets speciaals wilt kan je bv kijken naar: http://zalman.com/contents/products/view.html?no=77

Luchtkoeling kan je de meest gekke vormen tegenkomen, daar zit tenminste nog wat variatie in.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

[...]

Dat snap ik ook wel...
Misschien zijn de fan kleuren niet de mooiste, maar de kwaliteit, stilte en service zijn wel uitstekend.

Verwijderd

Een "kapot lelijke" Noctua is wel de beste luchtkoeler en niemand zegt dat je de bijgeleverde fans moet gebruiken. Je kunt ze daarna verkopen en vervangen door de minder lelijke Noctua Redux ;)
Als je een mooie (lucht)koeler wilt - Prolimatech MegaShadow (vind die maar eens).

Mooiste zou natuurlijk de Kraken X62 zijn met twee NZXT AER 140 RGB fans erop.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 14:50 ]

• GigabyteZ
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:44:
Een "kapot lelijke" Noctua is wel de beste luchtkoeler en niemand zegt dat je de bijgeleverde fans moet gebruiken. Je kunt ze daarna verkopen en vervangen door de minder lelijke Noctua Redux ;)
Als je een mooie (lucht)koeler wilt - Prolimatech MegaShadow (vind die maar eens).

Heb zelf niet eens nagedacht over fans vervangen van een luchtkoeler.

Ik ga eens naar die nzxt are kijken

• GigabyteZ

Weet je ook of de pricewatch: Thermaltake Riing 12 RGB, 120mm goed is scheelt wel 30 euro

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025

De 140 gaat niet passen op de X62 dan heb je de 120 nodig.

Verwijderd

De x62 komt af fabriek met AER140's hoor :) Maar dan zonder RGB ledjes erop.
Haal je de X52(240mm) en X62(280mm) niet door elkaar?
Pagina: 1