Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk-/game pc

Pagina: 1
Acties:

• Alipherus
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10 00:17
Mijn vraag aan jullie: zit ik goed met deze build of kan het beter?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allereerst is de nieuwe desktop belangrijk voor werk en studie, hieronder valt onder andere videobewerking en een gedeelte grafisch ontwerpen. En in mijn vrije tijd zou ik de pc graag willen gebruiken om te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is €1500,-. Maar dat is alleen wanneer het echt nodig is, ik zou graag een extra beeldscherm willen kopen van het geld dat overblijft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn volledige oude desktop gaat naar mijn vader. De randapparatuur er omheen blijft echter wel bij mij, dit houdt in de muis, het toetsenboord, beeldscherm en geluidsinstallatie(5.1).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De eisen zijn dat ik er fatsoenlijk gebruik van moet kunnen voor mijn werk en studie, video-editing enz. En dat ik er goed en fatsoenlijk de laatste games op kan spelen.

De wensen zijn:
1. Dat die weinig geluid maakt, ik zou er graag fatsoenlijke geluidopnames mee willen maken zonder het gebrom van een computer op de achtergrond.
2. Dat hij redelijk lang mee gaat, ik wil niet over een jaar onderdelen moeten vervangen om nog met de mainstream mee te gaan.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken in eerste instantie, ik heb er simpel weg op dit moment niet genoeg verstand van. Ik wil het echter wel open houden als optie, mocht ik dit later toch nog overwegen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en dit is wat ik denk dat het beste past bij wat ik nodig heb.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 269,-€ 269,-
1Asus Prime X370-Pro€ 157,30€ 157,30
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 71,95€ 71,95
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,-€ 74,-
1Cryorig H7€ 36,51€ 36,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1Corsair CX550M€ 66,90€ 66,90
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 97,97€ 97,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.366,58

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie wil hebben is een professionele opinion over deze build. Klopt het met mijn eisen en wensen? Is er genoeg koeling (ik heb hier namelijk geen verstand van)? Voorziet de Corsair CX550M het systeem van genoeg stroom? volgens een online calculator wel, maar er waren geen gedetailleerde opties dus ik ben niet zeker. En gewoon jullie mening over deze build, zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien, zijn er onderdelen die beter zijn dan de gene die hier nu staan, dat soort zaken.

Laat me weten wat jullie denken. -Jord-

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding is hier duidelijk het minst stille onderdeel dus die zou ik veranderen.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is een hele stille voeding en de pricewatch: Corsair RM550x is een onhoorbare voeding met deze PC. PC verbruikt minder dan 300W maximaal, dus meer dan genoeg vermogen heb je sowieso.

Het moederbord is ook nog wat aan de dure kant, maar alle andere onderdelen zijn prima.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
De Ryzen 1600 is 40 euro goedkoper en komt met degelijke koeler, dan bespaar je dus 80 euro.
Hij is wel 10% lager geklokt, maar daar kun je eventueel zelf wat aan doen (nu of in de toekomst).

En inderdaad, hoe ben je bij dit moederbord terecht gekomen?

• Alipherus
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10 00:17
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:58:
De voeding is hier duidelijk het minst stille onderdeel dus die zou ik veranderen.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is een hele stille voeding en de pricewatch: Corsair RM550x is een onhoorbare voeding met deze PC. PC verbruikt minder dan 300W maximaal, dus meer dan genoeg vermogen heb je sowieso.
Bedankt -The_Mask-, beide zien er goed uit qua specs. Op dit moment heb gekozen voor de Corsair maar dat is meer omdat er bij de BitFenix maar één review staat op de site en ik dus niet weet hoe betrouwbaar die is. Ik zal nog wat onderzoek doen en kijken of ik nog wat meer reviews voor BitFenix kan vinden ergens anders voordat ik een definitieve keuze maak.
mitsumark schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:18:
De Ryzen 1600 is 40 euro goedkoper en komt met degelijke koeler, dan bespaar je dus 80 euro.
Hij is wel 10% lager geklokt, maar daar kun je eventueel zelf wat aan doen (nu of in de toekomst).
Ik zie je punt mitsumark, ik heb nog wat meer onderzoek hiernaar gedaan en ben het met je eens dat de x-versies niet de beste keus zijn qua prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van vanille versies. Met dat in gedachte wil misschien zelfs nog wel upgraden van de Ryzen 1600 naar de Ryzen 1700. Dit gaat me ongeveer €40,- meer kosten dan dat er nu voor staat, maar het komt dan wel dichter bij de prestaties van de 1700x en 1800x, zeker als ik toch nog besluit te overklokken. Voor het game zal dit niet veel uitmaken, maar video-editing is dit wel een pre.

Ik heb wat reviews gelezen en bekeken over de verschillen tussen de Ryzen 1600 en de Ryzen 1700, maar ik ben er nog niet echt over uit of deze upgrade het geld ook wel echt waard is. Laat me even weten wat jullie denken. Hoe kijken jullie aan tegen de 1600 en 1700 qua prijs/kwaliteit verhouding?
mitsumark schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:18:
hoe ben je bij dit moederbord terecht gekomen?
Voor de Ryzen processoren moet er een AM4 socket op het moederbord zitten. Enkel de AMD X370 en de AMD B350 chipsets hebben dit. Hierbij is zoals ik gelezen heb (als ik het fout heb laat het me weten) de X370 de beter keus in verband met overklokken en support voor Nvidia grafische kaarten.

En voor waarom dit specifieke moederbord. Ik heb wat rondgekeken en de Asus Prime X370-Pro is een van de lagere geprijsde moederbord in zijn klasse met met goede reviews. Hij heeft wat minder opties dan de Asus ROG Crosshair VI Hero, de meest populaire x370 moederbord (op youtube), maar kost daarentegen ook bijna €100,- minder. Dus vandaar deze keuze, maar ik sta open voor suggesties.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Alipherus schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:46:
[...]

Bedankt -The_Mask-, beide zien er goed uit qua specs. Op dit moment heb gekozen voor de Corsair maar dat is meer omdat er bij de BitFenix maar één review staat op de site en ik dus niet weet hoe betrouwbaar die is. Ik zal nog wat onderzoek doen en kijken of ik nog wat meer reviews voor BitFenix kan vinden ergens anders voordat ik een definitieve keuze maak.

[...]

Ik zie je punt mitsumark, ik heb nog wat meer onderzoek hiernaar gedaan en ben het met je eens dat de x-versies niet de beste keus zijn qua prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van vanille versies. Met dat in gedachte wil misschien zelfs nog wel upgraden van de Ryzen 1600 naar de Ryzen 1700. Dit gaat me ongeveer €40,- meer kosten dan dat er nu voor staat, maar het komt dan wel dichter bij de prestaties van de 1700x en 1800x, zeker als ik toch nog besluit te overklokken. Voor het game zal dit niet veel uitmaken, maar video-editing is dit wel een pre.

Ik heb wat reviews gelezen en bekeken over de verschillen tussen de Ryzen 1600 en de Ryzen 1700, maar ik ben er nog niet echt over uit of deze upgrade het geld ook wel echt waard is. Laat me even weten wat jullie denken. Hoe kijken jullie aan tegen de 1600 en 1700 qua prijs/kwaliteit verhouding?

[...]

Voor de Ryzen processoren moet er een AM4 socket op het moederbord zitten. Enkel de AMD X370 en de AMD B350 chipsets hebben dit. Hierbij is zoals ik gelezen heb (als ik het fout heb laat het me weten) de X370 de beter keus in verband met overklokken en support voor Nvidia grafische kaarten.

En voor waarom dit specifieke moederbord. Ik heb wat rondgekeken en de Asus Prime X370-Pro is een van de lagere geprijsde moederbord in zijn klasse met met goede reviews. Hij heeft wat minder opties dan de Asus ROG Crosshair VI Hero, de meest populaire x370 moederbord (op youtube), maar kost daarentegen ook bijna €100,- minder. Dus vandaar deze keuze, maar ik sta open voor suggesties.
Whisper heeft vergelijkbare componenten als de RM550X

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Alipherus schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:46:
[...]

Je moet onderscheid maken tussen goede reviews en slechte reviews. Slechte reviews vertellen je niks of weinig over het product. Of het moeten duizenden reviews zijn waarbij het overgrote deel een vergelijkbare strekking heeft zoals bijvoorbeeld bij OCZ SSD's, voordat OCZ failliet ging. Daar was wel duidelijk te zien dat ze nogal grote problemen waren met hun SSD's, waarschijnlijk ook de reden dat ze failliet zijn gegaan door o.a. RMA kosten.

De Corsair RM550x is een echt hele goede high-end voeding, zeker voor zijn prijs. De BitFenix doet hiervoor weinig onder. Alleen de kwaliteit van de fan is wat onbekend, maar de rest van de voeding is van heel erg hoge kwaliteit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1