Houten kast - Problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Graag zou ik een houten cube kast maken omdaten men Aopen Maxi tower gewoon te klein is (waterkoeling) en nog teveel lawaai maakt (7200 rpm hdd's).

Mijn vraag is nu, als ik men plaat om men moederbord te bevestigen in de houten kast plaats... heb ik dan nog veel last van inductie? En wat moet ik doen ivm aarding, alles aan elkaar bevestigen dmv kabeltje?

Verwijderd

Hoe ga jij die kast maken? Ik bedoel een deurtje ofzo dat je altijd bij je hardware kan? Kan je mij wat tips geven als je al hebt uitgemaakt hoe je de opbouw doet? Die aarding zou ik gewoon naar je voeding trekken en daar aarden. Weet niet of het mag maar veel kwaad zal het niet kunnen denk ik. Werk je trouwens met een geaard stopcontact?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eeuh...metaal geleid warmte goed, hout isoleert het min of meer
dat is 1
en 2 is dat hout altijd vocht bevat, dus niet echt lekker is om wat op te schroeven, vooral niet voor gevoelige dingen
want als hout helemaal droog is is het zijn kracht kwijt, en breekt het.
dus erg slim lijkt het me niet eerlijk gezegd

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:17

Skef

Ik scheer.me

Ask reapher...

The king of the wooden case...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op donderdag 05 juli 2001 09:52 schreef ikbenveldmuis het volgende:
eeuh...metaal geleid warmte goed, hout isoleert het min of meer
dat is 1
en 2 is dat hout altijd vocht bevat, dus niet echt lekker is om wat op te schroeven, vooral niet voor gevoelige dingen
want als hout helemaal droog is is het zijn kracht kwijt, en breekt het.
dus erg slim lijkt het me niet eerlijk gezegd
Volgens mij moet het echt wel kunnen. Er zijn al genoeg houten kasten gemaaktt en je kan ook ipv hout mdf gebruiken.

• poing
  • Niet online
Jep met een deurtje en aansluitingen zelfgemaakte waterblok in een ander compartement van de kast (afgesloten).

Ik zou bewerkt hout nemen, zo vochtig is dit niet hoor (de lucht is btw ook beetje vochtig nietwaar).

Misschien bewerk ik de case vanbinnen met alu, op plakken of vijzen. Ofwel neem ik islolatie... weet ik nog niet.

Alles moet in ieder geval in de kast. De volledige waterkoeling.

Verwijderd

Dan kun je watervast hechthout vatte..... heb ik mij late vertelle.....

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Had ik *NIET* gedaan
Een vriend van mij d8 origineel te wezen en had een P1-133 in een houten case gebouwd
toen het winter was zette het hout uit... KRAK, moederbord in tweeën! Het was wel een 133 maar toch!

Afrader!!!!

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb zelf m'n mp3 compu op een stuk MDF geschroefd. Werkt al een paar maanden best. Het is alleen nog geen winter geweest, maar misschien schroef ik het mobo nog wel op zo'n plaat uit een kast en die op de MDF. Is wel zo veilig.

Oh ja, als je een mobo op een plank plakt moet je hem niet op z'n kop laten vallen. |:(
M'n usb en ps2 werkt niet meer, is waarschijnlijk alleen het interface kaartje, maar die kan je vrijwel alleen bij een nieuw mobo krijgen :(

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Nou ja hier dan hoe ik het heb gedaan.

Gewoon met MDF. Vocht ach het zal wel, volgens mij zit er meer vocht in de lucht. Isolatie: ja dat klopt als een bus. Een pc in hout wordt gewoon warmer dan in alu of metaal. Wat wel zo is, is dat er geen ground meer aanwezig is. Daarom heb ik mijn mobo op een plaat van een oude atx kast gezet. Werkt perfect.
Allemaal alu platen erin is opzich leuk maar ook erg duur :)

By the way, als je mdf ga schilderen, schuur het dan heel goed, daarna ontvetten. Nog een keer schuren en ontvetten. Dan een grondlaag 2 a 3 lagen. En dan pas spuiten/verfen.
Anders zal je master piece er erg kut uitzien.

Click hier niet

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat is mdf?

Bloed, zweet & koffie

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:17

Skef

Ik scheer.me

MDF is een soort "heel dik karton". Het zijn als het ware fijne, onder hoge druk samengeperste houtvezels.

Het is erg stevig, makkelijk te bewerken en makkelijk af te werken.

Check dit maar eens:
http://www.kok-houtagenturen.nl/mdf/voorpaginamdf.htm

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ye olde spaanplaat?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 16:12 schreef SONiCB00M het volgende:
had een P1-133 in een houten case gebouwd
toen het winter was zette het hout uit...
Je had beter op moeten letten bij natuurkunde >:)

Het kan zijn dat het kromp, maar uitzetten heeft het zeker niet gedaan :P (tenzij het vocht wat in het hout zit bevroor --> wel goeie koeling :o )

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

O tussen haakjes,

hou er rekening mee dat hout erg zwaar kan zijn, vooral MDF is erg zwaar

Click hier niet

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Ja, warmte.

Intentionally left blank.

• poing
  • Niet online
Ik ga vezelhout nemen met een mooi blauwe buitenlaag (zoals dat hout waarmee ze de iets goedkopere keukens mee make).

Dit hout zet bijna niet uit, daarbij gebruik ik men moederbord plaat van men aopen nog.

Binnekant bewerken met metaal, kan evengoed het ijzer van men Aopen erin plakken. Is die toch nog voor iets goed :-)

Zwaar... mja.... pech zeker? Zal er wieltjes onder zetten :-p

Kast zou 40x40x40 worden :-)

Verwijderd

Mijn broertje heeft laatst een houten casemod gemaakt, ik zal hem ff vragen wat zijn bevindingen zijn... Ik had hem al gevraagd om foto's want hij is mooi gelakt :)
Voor zover ik weet heeft mijn broertje er geen probs mee, gaat gewoon prima, maar of het optimaal is weet ik niet...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 05 juli 2001 09:32 schreef poing het volgende:
Graag zou ik een houten cube kast maken omdaten men Aopen Maxi tower gewoon te klein is (waterkoeling) en nog teveel lawaai maakt (7200 rpm hdd's).

Mijn vraag is nu, als ik men plaat om men moederbord te bevestigen in de houten kast plaats... heb ik dan nog veel last van inductie? En wat moet ik doen ivm aarding, alles aan elkaar bevestigen dmv kabeltje?
Ja gewoon die plaat erin zetten. heb al bijna een maand nu een zelf gebouwde houten kast. en nergens last van.. is heel erg stil.. omdat het MDF heel goed isoleert.. met koeling heb ik ook geen problemen. gewoon een paar gaten gemaakt met mijn gatenzaag.. en daar een paar fannetjes achter.. loopt erg goed moet ik zeggen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1