Bug in Search functie van windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 08:35
Onlangs een nieuwe pc samengesteld in een nieuwe case.
Alles vervangen, dus ik moest ook meteen een windows 10 licentie aankopen.
Dus via m'n oude pc een recente boot USB stick gemaakt via de creatie tool van microsoft.

Windows 10 geïnstalleerd en via de 'phone activation' de licentie kunnen activeren.
Vanaf dat moment werkt alles (clean install), ik kan programma's opzoeken, start menu werkt normaal, ...

Daarna begin ik alle drivers te installeren (asus rog maximus IX hero)
En dan na wat privacy instellingen af te leggen via het configuratie scherm van windows, kom ik tot vast stelling dat recent geïnstalleerde programma's niet meer vindbaar zijn via de zoekfunctie in windows 10. (discord, 7zip, ...)
Ook al zijn ze succesvol geïnstalleerd en te vinden in het start menu (als je scrolt).

Dus het komt er op neer dat m'n 'search' functie op m'n bureau blad niet correct werkt.
Eerste keer dat ik dit tegenkom. 8)7

Blijkbaar is dat een 'veelvoorkomende bug' al TAL van oplossingen geprobeerd.
(windows explorer restarten, via powershel 'verify' doen en dergelijke,...)

Edit:
Ook m'n 2de pc opnieuw volledig herinstalleerd, via diezelfde boot usb. Die heeft een digitale licentie, dus moest het zelf niet handmatig activeren. Windows 10 was direct geactiveerd.
Na alle drivers te installeren (gigabyte Z87x-D3H), ook daar dezelfde bug: search functie die niet meer werkt.
(Vroeger windows 10 geïnstalleerd via een Boot DVD van windows 10, een build van 2015 -> Nooit die bug tegengekomen)

Iemand een oplossing hiervoor?
Misschien een 'bug' in de boot usb/media creation file van windows 10?

[ Voor 5% gewijzigd door Qinshi op 28-04-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke build van Windows 10 heb je gebruikt? Met de Creators Update (1703) had ik bijna hetzelfde probleem. Kon niet meer zoeken vanaf de desktop, zeer vervelend als je dat gewend bent. Na een herinstallatie leek het weer te werken, maar nog meer buggy dingen gevonden. Dus maar terug gegaan naar build 1607.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:34
1. (Oude) configuratiescherm openen.
2. Indexeer opties
3. geavanceerd
4. Klik op rebuild (herbouwen) (deze knop: https://www.imgdumper.nl/...9035cbe80b77-Untitled.png maar dan in het NL dus :p)

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 28-04-2017 17:17 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Ik heb inderdaad de laatste nieuwe build. namelijk de creator build (1703)
Op alle pc's waar windows 10 opstaat en de 'search bug' zich voordoet, staat ook de laatste nieuwe creator build op (1703).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
KirovAir schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:16:
1. (Oude) configuratiescherm openen.
2. Indexeer opties
3. geavanceerd
4. Klik op rebuild (herbouwen) (deze knop: https://www.imgdumper.nl/...9035cbe80b77-Untitled.png maar dan in het NL dus :p)
Zelf na het toepassen van deze tip, kom ik niet tot de oplossing.
discord/andere programma's kan ik niet terug vinden via de search functie op het bureau blad. :(

[ Voor 30% gewijzigd door Qinshi op 28-04-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

En.... als je gewoon een snelkoppeling maakt dan, zoals de meeste mensen? Belangrijkste apps in je taakbalk plempen en klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
nelizmastr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:31:
En.... als je gewoon een snelkoppeling maakt dan, zoals de meeste mensen? Belangrijkste apps in je taakbalk plempen en klaar.
Dat is natuurlijk geen oplossing.

Maar lijkt er op dat je toch iets doet waardoor het stuk gaat; je zegt dat het niet werkt nadat je drivers installeert, dus voordat je die drivers installeert nog wel?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Ramon schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:12:
[...]

Dat is natuurlijk geen oplossing.
Het is een veelvuldig probleem met de Creator update. Kortgezegd is het een Microsoft probleem. Totdat zij verstand krijgen van software schrijven is een workaround even de tijdelijke oplossing.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vooralsnog hoeft 't wat mij betreft geen Microsoft probleem te zijn: die search functie is gewoon wat ze Cortona noemen en als je een beetje paranoïde door je privacy settings gaat, heb je die zo gesloopt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1