GAME PC - advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDimi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, het gaat om een volledig nieuw systeem

Ga je overklokken?
Nee, voorlopig ga ik dit niet doen. Heb hier absoluut geen ervaring mee en wil dat het nieuwe systeem zo lang mogelijk meegaat :p

Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder vind je het systeem dat ik van plan ben om in huis te halen. Wat is jullie mening hierover?
Voldoet dit om de komende 4 jaar verder te kunnen (hoge grafische instellingen)?
Wat kan er eventueel beter?

CPU : Intel Core i5-7600K
Mobo : Asus Z270-A
Heatsink : nog niet uit, Scythe Mugen 4(mag gerust wat tips)?
RAM : 16GB DDR4
GFX : GTX 1080 of 1070 (twijfel ik nog, maar zal wss wel 1080 worden)
SSD : Samsung 850 Pro (256 GB)
Voeding : enige tips?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 21:53

Tribits

Onkruid vergaat niet

Een paar kanttekeningen en tips: We zien hier graag lijstjes in RML formaat, dat maakt je topic start een stuk beter leesbaar en geeft betere kans op advies. Je kunt hier lezen hoe je zo'n lijstje maakt:Handleiding Pricewatch.

Verder geef je aan niet te willen overklokken maar heb je nu wel voor een overklok configuratie gekozen met een K processor en een Z270 moederbord. Als je geen specifieke voorkeur voor Intel hebt is daarnaast ook het overwegen van een AMD Ryzen systeem op het moment zeker de moeite waard.

Wat betreft gaming is het altijd wel handig om te weten wat je speelt en wat je verwachtingen zijn qua prestaties. Een GTX1070 of GTX1080 zullen voor de meeste scenario's wel voldoen, maar voor de zekerheid is het toch wel handig even te vermelden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDimi
Hey Tribits,

Ik speel momenteel WoW, Battlefield (heel af en toe). Het grote doel vande nieuwe pc is vooral dat ik er weer enkele jaren tegen kan. Ik weet dat WoW nu niet het zwaarste spel is :p

Super bedankt voor je input, ik ga de AMD Ryzen zeker eens bekijken

Excuses voor het format, zal hier int vervolg op letten ;)

Mvg,
Dimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Op zich heb je wel het budget voor een GTX1080 en een 8 core Ryzen CPU, maar ik betwijfel of dat echt een verstandige uitgave is gezien de games die je speelt. Sowieso zou je de BBG van Mei (morgen dus) nog even af kunnen wachten om te kijken wat daar voor voorstellen uitrollen. Ik heb in ieder geval alvast even een voorstelletje gemaakt op basis van een Ryzen CPU. Kanttekening hierbij is wel dat je Ryzen haast wel (licht) moet overklokken om de beste single core performance te halen. Mocht je dat echt niet willen dan zou je altijd nog een i5 of i7 kunnen kiezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 227,10€ 227,10
1Asus PRIME B350-PLUS€ 97,01€ 97,01
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define S€ 74,50€ 74,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.138,52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tribits schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:03:
Op zich heb je wel het budget voor een GTX1080 en een 8 core Ryzen CPU, maar ik betwijfel of dat echt een verstandige uitgave is gezien de games die je speelt. Sowieso zou je de BBG van Mei (morgen dus) nog even af kunnen wachten om te kijken wat daar voor voorstellen uitrollen. Ik heb in ieder geval alvast even een voorstelletje gemaakt op basis van een Ryzen CPU. Kanttekening hierbij is wel dat je Ryzen haast wel (licht) moet overklokken om de beste single core performance te halen. Mocht je dat echt niet willen dan zou je altijd nog een i5 of i7 kunnen kiezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 227,10€ 227,10
1Asus PRIME B350-PLUS€ 97,01€ 97,01
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define S€ 74,50€ 74,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.138,52
Waarom een budgetvoeding bij een dergelijk budget? pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik zie overigens net dat er geen BBG verschijnt in mei, dus zal je het helaas zonder die informatie moeten doen.

edit: te vroeg geklaagd. De BBG mei 2017 staat alsnog online, inclusief een paar Ryzen bouwvoorstellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tribits op 01-05-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDimi
Super, merci gasten :D

Momenteel is het WoW (en dit is idd niet superzwaar) maar er zullen nog wel andere games uitkomen in de toekomst. Het is vooral daarvoor dat ik een nieuwe pc wil aanschaffen. En dan ook graag gerust wil zijn voor de komende jaren (5-6 jaar?)

@Tribits Welke CPU zou je dan in de configuratie steken? net gezien dat niet enkel een cooler is, mijn excuses :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThaDimi op 09-05-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Met jouw budget zou ik voor zoiets gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 322,66€ 322,66
1MSI H270 Gaming M3€ 123,31€ 123,31
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 559,-€ 559,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 54,95€ 54,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair CX450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 168,97€ 168,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Zou het nog wel een beetje aanpassen @hierboven

pricewatch: Asus Prime B250M-A
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: Fractal Design Define Mini C Window

Tevens kan je nog wat besparen op het geheugen, op 3000MHz gaat het niet draaien.
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
Aan de andere kant is het prijsverschil wel vrij miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Thomg schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:34:
Zou het nog wel een beetje aanpassen @hierboven

pricewatch: Asus Prime B250M-A
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: Fractal Design Define Mini C Window

Tevens kan je nog wat besparen op het geheugen, op 3000MHz gaat het niet draaien.
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
Aan de andere kant is het prijsverschil wel vrij miniem.
Ik heb gekozen voor deze onderdelen omdat de kleuren mooi bij elkaar passen.
Die m.2. ssd is een mooie aanrader. Aangezien dat crucial ram en dat moederbord niet zo mooi zijn vind ik ze persoonlijk niet geschikt voor een case met window.

De voeding is ook een goede aanrader.

Als ts niet perse een window wil zijn jouw aanpassingen wel goed om te doen. Dan zie je ook niet die groene ssd onder je CPU :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
ThaDimi schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:20:

Momenteel is het WoW (en dit is idd niet superzwaar) maar er zullen nog wel andere games uitkomen in de toekomst. Het is vooral daarvoor dat ik een nieuwe pc wil aanschaffen. En dan ook graag gerust wil zijn voor de komende jaren (5-6 jaar?)

@Tribits Welke CPU zou je dan in de configuratie steken? net gezien dat niet enkel een cooler is, mijn excuses :)
WoW is juist relatief 'zwaar', en dan vooral voor de CPU. Ryzen raad ik af voor WoW, omdat de game enorm leunt op de single core prestaties van je CPU, en daar scoort Ryzen niet best in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

SSD's zie je vrij lastig als er een gpu/koeler overheen hangt. :+

Ik zie nu inderdaad dat je wat meer gemikt hebt op kleuren, ik ging gewoon hard op value ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
ThaDimi schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:20:

Ik zou niet willen zeggen dat WoW niet zwaar is, doordat het op een vrij oude engine draait die slechts zeer beperkt multithreading ondersteund (een aantal zaken kan WoW offloaden naar een 2de core, maar veruit de meeste verwerkingen lopen op 1 core) is het juist voor die ene core een zeer zware game, er is voor zover ik weet ook geen enkele configuratie te verkrijgen die WoW op de hoogste settings in een 25 man mythic raid op 1080 (of hoger) kan draaien waarbij altijd 60fps of hoger gehaald wordt.

Doe je enkel casual outdoor content dan kun je het inderdaad op een spreekwoordelijke "toaster" draaien, maar wil je eye candy en deftige prestaties in de main cities, raids en grote battlegrounds bijvoorbeeld dan kom je met middelmatige hardware (vooral CPU) niet weg.

Ik zelf zit hier ook een beetje mee, ben zelf ook aan het oriënteren voor een nieuwe build omdat mijn huidige systeem langzaam maar zeker de geest lijkt te gaan geven en hoewel ik Ryzen zeker aan het volgen ben, blijf ik in mijn achterhoofd er een beetje bang voor dat Ryzen niet de CPU voor Blizzard games gaat zijn (en dan voornamelijk WoW, SC2 en Diablo), helaas zijn er nergens fatsoenlijke WoW benchmarks te vinden met Ryzen v.s. 7700K/7600K voor bijv. WoW in een scenario waar de prestaties van belang zijn. Flightpath benchmarks bijv. zijn leuk, maar totaal niet nutting omdat ze niet laten zien hoe WoW zal presteren tijdens High end raids e.d. met meer dan 20 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
@Dennism In Legion zijn er best wel wat outdoor locaties waarbij je moeilijk een 60+ framerate behoudt. Suramar Vinyard is het op maximale settings onmogelijk een steady 60 fps te halen. En zo zijn er nog een aantal locaties op de Broken Islands. Een ander groot probleem zijn veel spelers op dezelfde locatie. Ook dit is weer CPU gerelateerd.

Uiteindelijk kan je met wat kleine aanpassingen de game wel in zijn geheel op 60 fps spelen (uitzonderingen daar gelaten), maar ook ik heb het idee dat je met Ryzen waarschijnlijk wat meer moet terugschroeven. Dat kan haast niet anders gezien de single core benchmarks van Ryzen tegenover Skylake/Kaby Lake.
Pagina: 1