Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Sinds kort ben ik de trotste eigenaar van een Logitech harmony elite. 8)
Werkt allemaal helemaal geweldig met de av installatie.

Ik wil ook mijn MBPr kunnen bedienen op de momenten dat ik die aangesloten heb op de versterker.
Dit kan via bluetooth en Mac OS ziet de afstandsbediening dan als toetsenbord.
Tot zover geen problemen.

Echter woon ik niet alleen en maken dus ook anderen gebruik van de afstandsbediening en de Harmony app. Nu loop ik tegen het probleem aan dat je (via de app) simpelweg teveel kan.
Ik wil niks meer dan start/stop/volume bediening op mijn laptop. Maar bijvoorbeeld mijn broer vind het erg leuk om, als ik op de bank zit te werken, vensters te minimaliseren, programma's te sluiten en de muis te bedienen. 8)7

Is er een mogelijkheid om in Mac OS de mogelijkheden van een toetsenbord te beperken?
Dus alle input behalve media control te negeren?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

(uiteraard is het ook prima als ik de instellingen van de Harmony app kan wijzigen om de mogelijkheden te beperken, maar dan zit ik misschien verkeerd in 'Macs & Software')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 11:41
Misschien domme suggestie, maar je kan bluetooth uitschakelen wanneer je op de bank werkt? Als je geen andere bluetooth devices gebruikt op dat moment tenminste.

Anderzijds denk ik dat je de mogelijkheden in de Harmony software kan inperken.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Als ik Bluetooth uitschakel gaat de rest van mijn mac ervaring flink bergafwaarts. Ik gebruik namelijk mijn MacBook achter m'n bureau in clamshell modus icm draadloos toetsenbord en trackpad gebruik.

Geen andere opties?