Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ram werk geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...de oude ram was hnnix Korea 01 DDR3 1333mhz maar ik heb net ram werkgeheugen gekocht van corsair DDR3 4gb 1066Mhz maar pas mijn nieuwe werkgeheugen in mijn laptop

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Je zal toch echt iets meer informatie moeten geven. Exacte typenummers, etc. Maar als het hetzelfde formaat heeft, dan kan je het toch gewoon proberen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 nieuwe en 1 oude er in zitten en nu doet mijn laptop het wel maar als ik er 2 nieuwe in zet gaat mijn laptop niet aan

• Nat-Water
Mjah, het was ook niet zo handig om 2 verschillende types te kopen. Maar kom nou eens met EXACTE specificaties - wat voor laptop, wat voor oud geheugen (typenummers!) wat voor nieuw geheugen (typenummers!)

Momenteel is er niks van te maken afgezien van dat het niet werkt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:59
misschien wat harder op de knop drukken?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Opvallend dat je oude geheugen 1333 Mhz is en je koopt vervolgens ter vervanging 1066 Mhz.

Mogelijk is het geheugen sneller dan dat de laptop aankan en is de 1066 snelheid voldoende, maar zonder dit eerst uit te zoeken is dat misschien niet zo handig. Mocht de laptop een hogere snelheid ondersteunen dan is je geheugensnelheid straks lager dan het was.
Verder ook even opzoeken wat de ondersteuning is voor welk merk/type en geheugengrote, meestal te vinden in de handleiding of online.

• Nat-Water
Kan ook liggen aan Low voltage ram of niet. Sowieso is het niet slim om snelheden te mixen. Als het al gaat merken wordt de max snelheid van het ram 1066 en niet meer 1333.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung R530 laptop met een Intel pentium prossesor mijn nieuwe werkgeheugen:Corsair CM3X8GSDKIT1660 G 2x4gb DDR3-1066
en mijn oude werkgeheugen:hynix Korea 01 HMT325S6BFR8C 2 2x2gb DDR3-1333

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:27:
Ik heb een Samsung R530 laptop met een Intel pentium prossesor mijn nieuwe werkgeheugen:Corsair CM3X8GSDKIT1660 G 2x4gb DDR3-1066
en mijn oude werkgeheugen:hynix Korea 01 HMT325S6BFR8C 2 2x2gb DDR3-1333
Oude geheugen terug erin kijk of ie boot.
Zo ja dan de bios updaten en nog eens proberen.

Weet niet of je laptop op dit moment het geheugen ondersteund met de huidige biosversie

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
MdO82 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:29:
[...]

Oude geheugen terug erin kijk of ie boot.
Zo ja dan de bios updaten en nog eens proberen.

Weet niet of je laptop op dit moment het geheugen ondersteund met de huidige biosversie
Hoe kan ik mijn bios upgrade ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ff snel zoeken:

http://www.samsung.com/us...k-windows-laptops-np-r530
System Memory
System Memory
3GB, 4GB DDR3
Memory Type
DDR3 (1x1GB + 1x2GB)
Max. System Memory
4GB
handleiding:
http://downloadcenter.sam...Win7_Vista_Manual_eng.pdf

2 sloten, maximaal 4 Gb.
Dus ik vermoed dat 2x4 Gb niet gaat werken. Mogelijk met een bios update.
Wel vreemd dat hij wel aangaat met een oude en nieuwe geheugenchip (2 + 4)

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 28-04-2017 15:35 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:31:
[...]

Hoe kan ik mijn bios upgrade ?
Dat verschilt per type laptop.
Het beste kan je daarvoor kijken op de website van de fabrikant.
Maar wellicht is het handiger voor je om iemand te vragen om je te helpen in deze kwestie dat scheelt je zelf een hoop uitzoeken en kan iemand het wellicht doen voor je en het laten zien :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Nat-Water
Ze lijken allebei op hetzelfde voltage te lopen, dus dat het probleem niet moeten zijn.
Welke laptop heb je precies? R530 is een ruim begrip.

Oh, Viper heeft 'm al. Max ondersteuning is 4GB.

Pagina: 1