Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Vandaag wilde ik 'even' een 4k filmpje dat ik heb opgenomen met mijn Mavic Pro afspelen op mijn 4k TV (Philips 55PUS9109/12). Dat blijkt echter een hele opgave te zijn. Als ik de video via mijn SD kaartje + USB adapter via USB op mijn TV probeer af te spelen, dan krijg ik een melding dat het formaat niet wordt ondersteund. Via de VLC player app op mijn TV werkt het wel, alleen heb ik dan enorm veel lag.

Als ik het op mijn PC probeer (via de SD + USB adapter), dan werkt het wel gewoon uitstekend.

Het bestand is in mp4 formaat en is in h264 codec.

Welke opties heb ik om het 4k filmpje op mijn TV af te spelen? Ik heb verder een Apple TV (Gen 2), Raspberry Pi 2 met Kodi en een NAS (DS214Play, ondersteund geen 4k transcodering) tot mijn beschikking.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:46

Chris van der G

Tailchakra

Voor zo ver ik weet ondersteund de RPi ook geen 4k. Apparaatjes zoals Pine64 en Odroid C2 dan weer wel. Dat de televisie zelf geen MP4 ondersteund, vind ik frappant.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit de handleiding, pagina 18 (!!!!):
Ultra HD op USB
U kunt foto's in Ultra HD-resolutie bekijken vanaf een aangesloten USB-apparaat of Flash Drive. De TV verlaagt de resolutie naar Ultra HD als de resolutie van de foto groter is. Ukunt geen originele Ultra HD-video's afspelen via USB-poorten.
Oftewel, om te testen of jouw 4K mp4-coded film kan worden afgespeeld, zal je een apparaat eerst maar eens moeten aansluiten met HDMI (waarschijnlijk 2.0-specificatie) en dan afspelen.
Chris van der G schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:19:
Voor zo ver ik weet ondersteund de RPi ook geen 4k. Apparaatjes zoals Pine64 en Odroid C2 dan weer wel. Dat de televisie zelf geen MP4 ondersteund, vind ik frappant.
+
Afspeelformaten
• Containers: 3GP, AVCHD, AVI, DivX®, MPEG-PS, MPEG-TS, MPEG-4, Matroska (MKV), Quicktime (MOV, M4V, M4A), Windows Media (ASF/WMV/WMA)
Zo frappant is dat niet. Tenminste, ik zie geen MP4-container genoemd staan?

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2017 14:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MPEG-4 AVC (H.264) ondersteund tot High Profile @ L4.1.

https://www.download.p4c..../55pus9109_12_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:21:
Uit de handleiding, pagina 18 (!!!!):

[...]

Oftewel, om te testen of jouw 4K mp4-coded film kan worden afgespeeld, zal je een apparaat eerst maar eens moeten aansluiten met HDMI (waarschijnlijk 2.0-specificatie) en dan afspelen.

[...]

+

[...]

Zo frappant is dat niet. Tenminste, ik zie geen MP4-container genoemd staan?
toon volledige bericht
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal dus een apparaat moeten hebben dat via HDMI het 4k filmpje stuurt naar de TV. Voor zover ik weet kunnen mijn Apple TV and Raspebbery Pi 2 geen 4k filmpjes sturen. Zou de aanschaf van een Chromecast Ultra een oplossing zijn?

PC Specs