Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Steeds vaker organiseert mijn (inmiddels bijna ex-)werkgever events in het weekend. Van inhoudelijke events en hackathons tot recruitment events - het wordt van menig werknemer verwacht daar bij te zijn. Dit is onbetaald en van tevoren afmelden leidt tot scheve gezichten en soms zelfs een vermanend gesprek. Voor YP'ers is het al helemaal not done om nee te zeggen. Zelf weiger ik mee te helpen aan dit soort events, zelfs al heeft het een leuk of inhoudelijk karakter, gezien ik het weekend nodig heb voor studie.

Nu weet ik natuurlijk dat een werkgever je niet kan dwingen om een zaterdag lang tasjes uit te delen op een beurs, maar wat ik me wel afvraag; hoe staan jullie hier in? Is onbetaald in het weekend je werkgever helpen iets dat we normaal vinden (want indirect heb je er profijt van als je werkgever goed in de picture komt, en soms zijn het ook leuke events) of werken jullie hier niet aan mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Onbetaald zou ik het sowieso niet doen. Bij ons is het altijd op werkdagen, alle uren en reiskosten worden vergoed, en mocht je later dan 19:00 thuiskomen, of op locatie moeten eten, wordt je avondeten ook vergoed.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben zelf werkgever en nee, ik vind het niet normaal. Een keer een half uur langer doorwerken omdat het druk is (incidenteel) kan bij sommige posities horen (of in de avond een keer bereikbaar zijn). Maar ik zou mijn personeel altijd een vergoeding betalen in de situaties die jij schetst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Je hebt al een goede reden om het niet te doen (studie) maar zoals de anderen zeggen hoort dat niet nodig te zijn. Als het iets interessants was zou ik het niet erg vinden, maar tasjes uitdelen? Als het incidenteel is of een uitzondering misschien nog, maar regelmatig? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb vroeger ook weleens mijn werkgever geholpen met wat events, maar dat ging puur op vrijwillige basis. Reiskosten werden vergoed, er werd voor eten en drinken gezorgd en we mochten ook nog genieten van het event zelf nadat al onze werkzaamheden (goodiebags op stoelen leggen e.d.) klaar waren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:57

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met above, vrijwillig de baas helpen moet 100% vrijwillig zijn, en een beetje baas betaalt je ervoor. Zeker als dit met regelmaat gebeurt zou ik toch eens achter mijn oren krabben of ze je wel netjes betalen (oftewel, verdien je ruim bovengemiddeld?).

Dit soort grappen hoor ik helaas wel meer, en behalve dan dat ik 40 uur bij de baas wel genoeg vind, is dit dus een manier om je effectieve salaris/uur omlaag te helpen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1