Toon posts:

onstabiel systeem door warmte / circulatie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een update van mijn systeem uitgevoerd (nieuw moederbord, geheugen, harde schijf en videokaart).

Eerst maar ff mijn config :
- Athlon 1333 (Axia core)
- asus a7a266 moederbord
- 256 MB ddr geheugen
- Western Digital wd400bb
- asus v8200 deluxe

In het bios staat ingesteld dat de pc automatisch uit moet op het moment dat de temp 70C of hoger wordt.

Bij het opstarten wordt al een temp van 68.5 C bereikt, als ik dan nog een spel opstart dan is het na een paar minuten uit met de pret. Ik heb een coolmaster cooler op mijn processor en boven in een extra fan geplaatst, merk weet ik niet.

Nu kan ik de kast wel vol hangen met ventilatoren, maar het moet ook nog een beetje geruisloos zijn (dus geen stofzuiger als ik de pc aanzet). Ik kan sowieso een filnke laag koelpaste erop smeren, maar is dat voldoende, ik heb begrepen dat een temeparatuur van rond de 52C normaal is ....

Wat kan ik hier aan doen ?

Alvast bedankt !

Mark.

Verwijderd

ik zo minimaal een nieuwe cooler op proc, en 2 case fans doen, zorgen dat airflow beetje normaal is, dan moet ie zo 20 degr. zakken..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Terugclocken?

PRobleem is niet je cooler. De warmte die een betere koeler zou opnemen zou alleen maar in je kast gaan zwerven en zo nog te warm gaan worden. 70'C is wel erg warm, dus misschien kijken naar een beter modelletje zou wel kunnen, als je je kast dan ff open zet (om te testen ofzo) of er voor zorgt dat die warme lucht eruit gaat. Kom dit probleem "dagelijks" tegen en er is vrij weinig aan te doen. Waterkoeling e.d. is niet voor alle consumenten weggelegd en ook het stofzuigergeluid komt die mensen de strot uit. Ik denk dat je moet kiezen wat je wil... als je een Athlon koopt dan hoort dat bij het pakket, zo'n 100Watt aan warmte.. Dus op de lange termijn is ie dan nog duurder vanwege de energie ook ;)

Maar tis een kwestie van proberen, succes!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 28-08 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 05 juli 2001 09:17 schreef arjo_kamp het volgende:
ik zo minimaal een nieuwe cooler op proc, en 2 case fans doen, zorgen dat airflow beetje normaal is, dan moet ie zo 20 degr. zakken..
20'C ? :) LoL
Wat voor fans wou je erop doen? 15" ? Blijven warmlopertjes die kleine Athlonnekes :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast aan de zijkant al open staan, als ik dat niet doe is het na 1 minuut al einde verhaal. Nu hoor ik dat er speciale kasten van Aopen zijn speciaal voor de 'warme' athlonprocessors, maar die zijn duur (ongeveer ƒ500,-), dus daar zoek ik het nog maar niet. Als ik er een andere fan opzet (niet op de processor) welke moet ik dan nemen (veel koeling, weinig herrie ...), en als dit mijn probleem mag het nog wat kosten ook ...

Verwijderd

19" cooler op 220V werkt perfect >:)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Beste oplossing: Zet een Airco in je computer! haha

Nee geintje. Das inderdaad nie helemaal goed. Zet voorin ook een cooler:

Cooler voor in moet luct opzuigen
Cooler achtering moet lucht er weer uit blazen. Zo blijft alles goed cool!

• Bulldog
  • Niet online
Halllooo, dit is een oude }:O

|:(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.