Voor ons hoekhuisje uit 1896 zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden voor het vervangen van de beganegrond vloer die nu totaal niet geisoleerd is (houtenbalken, ondervloer, afwerkvloer). Grofweg zijn er twee systemen die we interessant vinden VBI PS renovatie vloer of de Compofloor. Beide systemen kunnen een RC van rond de 4,5 leveren, kortom best wel een flinke stap vooruit.
Nu verwarmen we nog met radiatoren met een aanvoer van 75 graden maar het liefst willen we natuurlijk naar een lagere temperatuur door te kiezen voor vloerverwarming (CV is van 2015 dus voorlopig nog geen warmtepomp maar dan zijn we wel klaar voor de toekomst).
Ik kom er alleen niet helemaal uit met de berekening:
- met radiatoren zouden we grofweg 5600W nodig hebben (70m3 * 81W)
- met vloerverwarming zouden we 3000W nodig hebben volgens verschillende leveranciers (25m2 * 120W)
Nu vraag ik me dus af:
- Is 3000W niet veel te weinig omdat we met radiatoren bijna het dubbele nodig hebben?
- Is 120W m2 wel realistisch met vloerverwarming en een houten afwerkvloer?
De leveranciers die ik heb gesproken roepen natuurlijk allemaal dat het kan maar komen niet echt door met een berekening...
Nu verwarmen we nog met radiatoren met een aanvoer van 75 graden maar het liefst willen we natuurlijk naar een lagere temperatuur door te kiezen voor vloerverwarming (CV is van 2015 dus voorlopig nog geen warmtepomp maar dan zijn we wel klaar voor de toekomst).
Ik kom er alleen niet helemaal uit met de berekening:
- met radiatoren zouden we grofweg 5600W nodig hebben (70m3 * 81W)
- met vloerverwarming zouden we 3000W nodig hebben volgens verschillende leveranciers (25m2 * 120W)
Nu vraag ik me dus af:
- Is 3000W niet veel te weinig omdat we met radiatoren bijna het dubbele nodig hebben?
- Is 120W m2 wel realistisch met vloerverwarming en een houten afwerkvloer?
De leveranciers die ik heb gesproken roepen natuurlijk allemaal dat het kan maar komen niet echt door met een berekening...
4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896