Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Gaming/Multimedia] PC aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en films/series kijken?

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000-2600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Extra harde schijven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel I7-7700k en Nvidia GTX 1080 TI

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel en goed gekoeld.

Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst maar prefereer een kant en klaar topcomputer

Wat verwacht je van ons?
Systeem dat 1440P games vloeiend kan draaien

Tot dusver samengesteld:
Thermaltake Chaser MK-I, Big Tower behuizing
ASUS MAXIMUS VIII RANGER, socket 1151 moederbord
be quiet! Power Zone 1000W, 1000 Watt voeding
2 x Crucial MX300, 525 GB SSD
Corsair 16 GB DDR4-2400 Kit, Werkgeheugen
Intel® Core i7-7700K, 4,2 GHz (4,5 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
Noctua NH-D15, CPU-koeler
Inno3D iChill GeForce GTX 1080 Ti X3 Ultra, Grafische kaart

Ik zit te denken aan 16-32GB geheugen met mogelijk hogere rating (DDR4-3000).

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
Ten eerste, zet het even in zo'n mooi lijstje dat iedereen heeft.

Wat voor games ga je spelen? In ieder geval is een 1080ti overkill voor 1440p (tenzij 144 Hz), dan moet je naar een 1070 of 1080 kijken (of wachten op AMD Vega).

Wat wil je met een 1000 watt voeding? Ben je van plan om 3-4 videokaarten aan te sluiten? Neem een pricewatch: Corsair RM550x.

Een z270 bord is handiger, dan hoef je niet nog een bios update te laten uitvoeren. Heb je trouwens ook al gekeken naar AMD Ryzen?

Waarom trouwens zo'n enorme kast als je er maar 2 SSD's in gaat stoppen? De koeler is trouwens ook niet echt mooi als je een window hebt, een pricewatch: Scythe Mugen 5 is genoeg, ook voor een leuke overklok.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Dus zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,55€ 367,55
1Asus ROG Maximus IX Hero€ 265,50€ 265,50
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 775,95€ 775,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 111,01€ 111,01
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 285,72€ 285,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.127,54

Recentere versie van hetzelfde moederbord
1080ti board partner waar ik meer vertrouwen in heb
betere kast qua bouw
Voeding minder oversize maar genoeg voor SLI en overclocking
3000MHz Ram omdat het kan en er wat bespaard wordt op de voeding
in plaats van twee 525 gb ssd's 1 van twee keer dat formaat. Tenzij je aan RAID 0 dacht?

[ Voor 5% gewijzigd door youridv1 op 28-04-2017 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor games ga je spelen? In ieder geval is een 1080ti overkill voor 1440p (tenzij 144 Hz), dan moet je naar een 1070 of 1080 kijken (of wachten op AMD Vega).
Shooters(Overwatch/Battlefield 1) en RPG-games zoals Witcher 3 op 1440p met 144Hz

Wat wil je met een 1000 watt voeding? Ben je van plan om 3-4 videokaarten aan te sluiten? Neem een pricewatch: Corsair RM550x.
Zekere van het onzekere m.b.t. verbruik van de onderdelen en om ruimte te houden voor overclocken

Een z270 bord is handiger, dan hoef je niet nog een bios update te laten uitvoeren. Heb je trouwens ook al gekeken naar AMD Ryzen?
Bij aanschaf van een nieuwe machine update ik alles dus voor mij is een bios-update draaien een kleine moeite, wat is het voordeel van de Z270 moederbord t.o.v. de board die ik gekozen heb?

Waarom trouwens zo'n enorme kast als je er maar 2 SSD's in gaat stoppen? De koeler is trouwens ook niet echt mooi als je een window hebt, een pricewatch: Scythe Mugen 5 is genoeg, ook voor een leuke overklok.
De videokaart neemt aardig wat ruimte in beslag en de mogelijkheid tot uitbreiding is altijd fijn(beter teveel ruimte dan later erachter komen dat je tekort komt)
youridv1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:07:
Dus zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,55€ 367,55
1Asus ROG Maximus IX Hero€ 265,50€ 265,50
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 775,95€ 775,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 111,01€ 111,01
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 285,72€ 285,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.127,54

Recentere versie van hetzelfde moederbord
1080ti board partner waar ik meer vertrouwen in heb
betere kast qua bouw
Voeding minder oversize maar genoeg voor SLI en overclocking
3000MHz Ram omdat het kan en er wat bespaard wordt op de voeding
in plaats van twee 525 gb ssd's 1 van twee keer dat formaat. Tenzij je aan RAID 0 dacht?
Waarom heb je meer vertrouwen in de 1080ti board partner, slechte ervaringen met Inno3D?

Wat betreft de 2x SSD's had ik in gedachten om 1 vrij te houden voor OS en overige applicaties en de ander puur voor games/multimedia zodat je de volledige snelheid beschikbaar houdt voor games.

• ParaDroid2
550 watt is genoeg voor dit systeem inclusief overklok. Pas bij een tweede videokaart zul je naar een zwaardere voeding moeten gaan.

Z170 is van de vorige generatie, die moederborden werken niet met een huidige generatie processor (Kaby Lake) en kun je ook niet zelf upgraden zonder een skylake processor. Dat kun je wel laten doen, maar je kan net zo goed gewoon een bijpassend Z270 moederbord halen. Dat hoeft overigens geen heel duur moederbord te zijn.

De kast heeft ruimte voor heel schijven die je hebt, ik kan me niet voorstellen dat je opeens 6 extra schijven gaat aansluiten? Dan is bijvoorbeeld een pricewatch: Fractal Design Define C Window een stuk kleiner, maar past alles er nog steeds gewoon erin.

• youridv1
Ben inderdaad niet zo'n fan van Inno3D meer.
Je kan twee losse ssd's nemen, maar of je het gaat merken weet ik niet.
Sommigen vinden de industriele look van noctua wel lachen.
Hij had het over externe schijven en de define c heeft plek voor 2 3.5inch units. Beetje beperkend, dus een R5.
Voeding was inderdaad voor SLI anders 550.
Bequiet dark rock pro 3 kan trouwens ook, evenaart de nhd15 aardig en ziet er mooi uit. De mugen kan ook wel, maar voor een beetje extra geld is de dark rock pro niet gek.

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:05:
550 watt is genoeg voor dit systeem inclusief overklok. Pas bij een tweede videokaart zul je naar een zwaardere voeding moeten gaan.

Z170 is van de vorige generatie, die moederborden werken niet met een huidige generatie processor (Kaby Lake) en kun je ook niet zelf upgraden zonder een skylake processor. Dat kun je wel laten doen, maar je kan net zo goed gewoon een bijpassend Z270 moederbord halen. Dat hoeft overigens geen heel duur moederbord te zijn.

De kast heeft ruimte voor heel schijven die je hebt, ik kan me niet voorstellen dat je opeens 6 extra schijven gaat aansluiten? Dan is bijvoorbeeld een pricewatch: Fractal Design Define C Window een stuk kleiner, maar past alles er nog steeds gewoon erin.
Denk dat ik dan ga voor 750 watt (80+ rated), dan heb ik in ieder geval de volledige zekerheid voor het geval ik spul erbij gooi.

Moederbord:
ASUS Strix Z270G Gaming

Ga er inderdaad geen 6 schijven bij zetten, misschien 2-3.

Qua kast is dat een beetje degelijk qua koeling(ervaringen mee?)?
youridv1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:51:
Ben inderdaad niet zo'n fan van Inno3D meer.
Je kan twee losse ssd's nemen, maar of je het gaat merken weet ik niet.
Sommigen vinden de industriele look van noctua wel lachen.
Hij had het over externe schijven en de define c heeft plek voor 2 3.5inch units. Beetje beperkend, dus een R5.
Voeding was inderdaad voor SLI anders 550.
Bequiet dark rock pro 3 kan trouwens ook, evenaart de nhd15 aardig en ziet er mooi uit. De mugen kan ook wel, maar voor een beetje extra geld is de dark rock pro niet gek.
Heb je zelf ervaringen met Inno3D of dat niet?

Denk dat ik het op 750watt houd, zeker voor het geval als ik er extra dingen bij zet of in ieder geval beetje toekomst gericht denken hierbij.

• ParaDroid2
Waar denk je aan bij 750 watt? Het enige wat zoveel kan trekken is een tweede videokaart, voor al het andere heb je genoeg aan 550 watt.

Ik heb zelf de mini van de define c, hier kun je een review lezen: reviews: Fractal Design Define Mini C: klein maar ruim. De grote versie zal vrijwel hetzelfde presteren.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:21:
[...]

Denk dat ik dan ga voor 750 watt (80+ rated), dan heb ik in ieder geval de volledige zekerheid voor het geval ik spul erbij gooi.

Denk dat ik het op 750watt houd, zeker voor het geval als ik er extra dingen bij zet of in ieder geval beetje toekomst gericht denken hierbij.
Je krijgt 0,0 extra zekerheid door een overdreven voeding, minder zekerheid is wel goed mogelijk in geval van een single rail 12V voeding en een overdreven voeding. Meer zekerheid krijg je wel als je nutteloos vermogen inruilt voor extra kwaliteit en gewoon een betere voeding.

Dus tenzij je een tweede videokaart neemt heb je niks aan zo'n voeding, geeft alleen maar nadelen dan. Zoals meer geluid, minder veilig, duurder, minder efficiënt, dus hoger verbruik en ga zo maar door.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:27:
Waar denk je aan bij 750 watt? Het enige wat zoveel kan trekken is een tweede videokaart, voor al het andere heb je genoeg aan 550 watt.

Ik heb zelf de mini van de define c, hier kun je een review lezen: reviews: Fractal Design Define Mini C: klein maar ruim. De grote versie zal vrijwel hetzelfde presteren.
Voor inderdaad het geval als ik een tweede videokaart er bij ga zetten of als blijkt dat opvolgers van 1080TI die ik wellicht aanschaf veel meer verbruiken. Ik zal zo meteen even de review doornemen.
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:31:
[...]

Je krijgt 0,0 extra zekerheid door een overdreven voeding, minder zekerheid is wel goed mogelijk in geval van een single rail 12V voeding en een overdreven voeding. Meer zekerheid krijg je wel als je nutteloos vermogen inruilt voor extra kwaliteit en gewoon een betere voeding.

Dus tenzij je een tweede videokaart neemt heb je niks aan zo'n voeding, geeft alleen maar nadelen dan. Zoals meer geluid, minder veilig, duurder, minder efficiënt, dus hoger verbruik en ga zo maar door.
Met de huidige specs heb je er minder aan maar voor de toekomst: SLI/Overclocken/Hoger verbruik nieuwere kaarten, in mijn huidige kast zit een 800watt PSU maar qua geluid e.d. is mij nooit iets opgevallen. Daarnaast is het verbruik toch voornamelijk afhankelijk hoeveel wattage je trekt en niet het maximale vermogen van de PSU?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het verbruik is afhankelijk van de efficiëntiecurve van de voeding en bij een overdreven voeding is die minder ideaal. Videokaarten die meer verbruiken gaan er niet komen, we zitten al rond de 10 jaar rond de max van wat realistisch is en ook met overklokken moet een goede 550W voeding voldoen tenzij je hele gekke dingen gaat doen, maar dat lijkt mij niet van toepassing.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• youridv1
Tenzij je een tweede videokaart neemt, heb je niks aan meer dan 550 watt. Je kan deze pc volgooien met alles wat je wilt, maar als je 1 gpu draait overschrijd je 550 niet.
Als je 3 extra hardeschijven wilt is de define c geloof ik te krap, die support 2, vandaar de R5.
Heb ik ervaring met Fractal Design? Zeker.
Zou ik hen aanbevelen? Aan iedereen. Alles met de naam Define.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende samengesteld:
be quiet! Dark Power Pro 11 650W, 650 Watt voeding
2 x Crucial MX300, 525 GB SSD
HyperX 32 GB DDR4-3200 Quad-Kit, Werkgeheugen
Intel® Core i7-7700K, 4,2 GHz (4,5 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
Noctua NH-D15, CPU-koeler
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G, Grafische kaart
Fractal Design Define R5 Black, Behuizing
ASUS ROG STRIX Z270G GAMING, socket 1151 moederbord

Is de Noctua NH-D15, CPU-koeler degelijk en is het aan te raden nog casefans bij te bestellen, zo ja welke en waar kan ik het beste op letten? (Output CFM moet hoger liggen dan input besef ik)

• ParaDroid2
32 GB is niet nodig, 16 GB is genoeg. Evenals, zoals al een paar keer gezegd is, 550 watt. Daarnaast is de be quiet erg duur voor dezelfde kwaliteit als de RM550x, dus neem die laatste.

• youridv1
Je zou een GP-14 fan in zwart kunnen halen. Die zitten ook bij de Define R5.
Is Noctua degelijk? Ja.
32 GB ram is zware overkill. Tenzij je 4K video editting gaat doen heb je er pittig weinig aan.
Neem liever de RM550x, Die is genoeg tenzij je voor een tweede 1080ti gaat. Er komen in de toekomst geen gpu's meer uit die meer verbruiken dan de 1080ti, dus daar hoef je het niet voor te doen. Bovendien is de dark power voor jouw gebruik niet verschillend van de RM550x behalve 100 extra watts die je niet gebruikt. Jouw piekverbruik zal 400 watt zijn, zeer misschien 450.
Een tweede videokaart raad ik sowieso af. Je krijgt gewoon weinig waar voor je geld ten opzichte van wachten tot je gpu te traag wordt en dan weer een high end kaart te kopen. Je FPS verdubbelt namelijk niet door twee videokaarten. Bij lange na niet. Gemiddeld zie je een toename van 40%

Zet je producten even in een wenslijstje en druk onderaan op genereer RML. Er komt dan wat code uit die je in een reactie kunt plakken. Dan verschijnt er zo'n lijstje als die van mij aan het begin.

[ Voor 15% gewijzigd door youridv1 op 28-04-2017 18:45 ]

Pagina: 1