Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Browsers crashen na update naar W10 creators update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Mijn vraag
Na het installeren van de Windows 10 Creators Update, crashen mijn browsers continu. Na de update merkte ik dat Chrome bleef hangen en geen pagina's meer laadde. Edge had het zelfde gedrag en zelfs andere programma's die met internet verbinden bleven hangen. (bijvoorbeeld Origin updater, GeForce experience, ...)

Heeft iemand hier het zelfde probleem en/of een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Windows 10 Creators Update
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge browser
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Chrome geherinstalleerd (werkte de volle 5 minuten) en dan uit miserie compleet gedeïnstalleerd. Edge heeft echter hetzelfde gedrag.
  • PC herstarten werkt even, maar het lijkt dat de browser blijft hangen na een paar minuten of wanneer er iets wordt gedownload of geopend.
  • Virusscanner gedraaid, maar die leverde niets op.

[ Voor 3% gewijzigd door Twanne op 28-04-2017 10:12 ]

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik herken dit probleem niet. Ik heb hier op geen van mijn devices last van (gehad).
Al mijn browsers werken probleemloos (Firefox (3 versies), Chrome (2 versies), Opera (3 versies), Vivaldi en Edge).
Heb je al in je logboeken gekeken?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Twanne schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:12:
Mijn vraag

Virusscanner gedraaid, maar die leverde niets op.
Vergeet je even niet je virusscanners / firewalls uit te zetten en het nogmaals te testen? Een flink aantal virusscanners zijn helemaal nog niet compatible met CU en mogelijk dat er dus ongewenst gedrag ontstaat op de PC hierdoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Twanne
MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:03:
[...]

Vergeet je even niet je virusscanners / firewalls uit te zetten en het nogmaals te testen? Een flink aantal virusscanners zijn helemaal nog niet compatible met CU en mogelijk dat er dus ongewenst gedrag ontstaat op de PC hierdoor.
Ik heb alleen Windows Defender en Windows Firewall draaien, dus ik neem aan dat die wel compatibel zijn.
Ga het wel eens proberen.

• thenado
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03-2022
Chrome loopt met enige regelmaat vast, maar mijn Asus UX510UX loopt ook regelmatig vast sinds de update naar CU. Mijn Synology server en andere laptops zijn sinds de update ook niet meer zichtbaar in het netwerk overzicht. Dit lijkt op hetzelfde probleem als na de 1502 update (eind 2015). De 1e laptop die in het netwerk aangemeld wordt lijkt een soort masterfunctie te krijgen want daar is het volledige netwerk wel zichtbaar.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
een log zou helpen?

(*zelf verse installatie gedaan van Creators versie, hier geen enkel probleem ongeacht welke browser)

• Twanne
Twanne schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:05:
[...]
Ik heb alleen Windows Defender en Windows Firewall draaien, dus ik neem aan dat die wel compatibel zijn.
Ga het wel eens proberen.
Geprobeerd met Windows Defender en de Firewall uitgeschakeld. Helpt niet, situatie blijft ongewijzigd.
Herstarten verhelpt het probleem gedurende enkele minuten tot enkele uren.
osmosis schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:33:
een log zou helpen?

(*zelf verse installatie gedaan van Creators versie, hier geen enkel probleem ongeacht welke browser)
Een log waarvan? De browser, Windows? En hoe moet ik dat dan aanpakken?
Pagina: 1