Toon posts:

Babyfoon (720p, nachtmodus, geluid en temp.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een babyfoon met daarbij de volgende wensen:
- Niets in de cloud opslaan.
- Beelden ook via een los schermpje met beeld en geluid te bekijken. Wat met het de babyfoon meegeleverd wordt,
- Via een app beelden te kijken, lokaal via WiFi
- Via een app beelden te kijken, ook van buiten mijn WiFi netwerk. Zonder gebruik te maken van de cloud. Indien nodig dan kan ik een howto of tutorial volgen om dit in mijn thuisnetwerk te configureren.
- Minimaal 720 beeldkwaliteit en geluid
- Nachtmodus
- Temperatuur informatie.

Ik heb al gekeken naar die van Nest en Withings en deze slaan beelden op in de cloud. Dit wil ik per se niet. Lokaal op een server in mijn thuisnetwerk is wel een optie.

Verder naar de Philips Avent lijn gekeken. Daarbij heb je of eentje die werkt op je smartphone, of eentje die werkt met een los scherm.

Ook naar Alecto gekeken, maar daar zijn zoveel variaties en modellen van dat ik daar niet wijs uit wordt. En deze lijken niet met een app te werken.

Wat zijn jullie ervaringen mbt babyfoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Vroeger hadden goede ervaringen met Luvion.
http://www.luvion.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Wij hebben zelf enige tijd een IP camera gebruikt. Ons exemplaar was van Wanscam die wel via Cloud communiceert met de app, maar je kunt ook gewoon een camera van Elro of Foscam pakken zonder cloud functie en met app die je rechtstreeks naar de camera laat verbinden.

Wij hebben na een paar maanden besloten dat ding van de muur te slopen. Wel om 3 redenen:
- vriendin had postnatale depressie, die zat bij elke beweging op de camera stijf op de bank... oh nee als ie maar doorslaapt
- kleine ding kreeg na enige tijd interesse voor de camera. Dan kon je hem in bed leggen, maar dan zat ie rechtop te kijken naar de camera.
- camera verloor zo nu en dan wifi signaal en ging dan hele reset-sequence af incl rotatie van camera naar links en rechts bij opstarten met nodige bijgeluiden en uiteraard de speakertest...

Zijn uiteindelijk weer overgestapt op de klassieke babyfoon. Geen draadloze alecto met gare accu en storingen maar een goedkope Motorola die je boven en beneden in het stopcontact doet. We verwachten eind dit jaar een tweede, die gaat ook gewoon met de babyfoon, geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 12:23

The_Duke

ho gek!

Wij zijn zelf erg tevreden met een WIFI IP camera van Foscam. We hebben zelf een normale camera van dit merk maar ze hebben ook speciale camera's voor in de babycamer (https://www.foscam.nl/index.php/baby-monitors.html) die iets minder storend zijn voor de kleine en ook de kamer temperatuur weergeven. De beelden zijn uiteraard op elk device te bekijken maar we hebben een een oude smartphone liggen die we puur als monitor gebruiken. Op onze telefoons gebruiken we de app TinyCam Pro en dat werkt echt perfect, zeer goede app!

Leuke bijkomstigheid is dat je bijvoorbeeld familie ook een account kan geven om mee te kunnen kijken, mijn ouders en familie in Amerika vinden het fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Wij hadden een losse babyfoon, de Alecto DXB-88. Ideaal om mee te nemen en is erg goed in bereik. Daarnaast een goedkope (€ 22,00) 720 IP camera met infrarood nightvision die via de app overal te bekijken is. Die was ook erg goede kwaliteit. Hiermee kan je ook beelden op een micro SD wegschrijven of naar een NAS. Dus later ook nog te gebruiken als security camera.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij zijn 2,5 jaar geleden begonnen met een Foscam IP camera en daar vrij snel (2 weken) van af gestapt; de conclusie was dat je in de praktijk toch niks nuttigs ziet aan zo'n schermpje waar je vanaf de bank iets aan kunt doen. Dus hier werd het al snel gewoon even de kamer in lopen zo'n 30-45 minuten na het inslapen en toedekken indien nodig. Als de kleine hier wakker van wordt..soit..kan papa/mama gelijk een kus geven en ze zijn zo schattig als ze slapen O+

Bijkomend voordeel ook is dat als je er dan toch bent en het is te warm/koud je gelijk er op kan acteren in plaats van alsnog op te moeten staan als je het op je telefoon/tablet ziet. Knuffelbeesten/speentjes rapen zichzelf echt niet op als jij op een schermpje kijkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpriem
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
beter laat dan nooit.. maar volgens mij zocht je Luvion Grand Elite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:04

NLKornolio