Ik zou graag advies willen van mensen met wat meer ervaring van servers en de hardware daarvan. De software zien we later wel (heb al ideeen, ESXi, maar daar kunnen we nog wat in veranderen, de hardware is vrij definitief)
Mijn ervaring is een kleine mini PC met i5 met 16GB memory welke uiteindelijk gecrashed is door 24/7 gebruik. En Mijn synology 410j. Verder geen ervaring met server(software) en of hardware.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Ik wil windows draaien voor mijn home-domotica systeem Homeseer. Deze moet stabiel zijn en dus verder weinig andere software om te vertragen / crashen. Dus het liefst in een VM. Waarschijnlijk windows 8.1. Windows 10 en Homeseer zijn wat mindere ervaringen van beschreven.
2. Fileserver om mijn huidige Synology 410j te vervangen. De schijven gaan waarschijnlijk over. En ik ga er waarschijnlijk Xpenology op draaien (hield wel van de software van synology) Ander advies welkom.
3. Download servertje (nzb / torrent / couch of iets dergelijks)
4. Plex server (inclusief transcoden, indien transcoden, dan waarschijnlijk behalve Homeseer en Fileserver geen activiteiten)
5. Remote desktop omgeving creeeren, zodat ik geen dikke laptop meer nodig heb. Maar alles via een (dikke) internet verbinding mogelijk is.(Ook zodat ik buiten de firewall van het werk om gewoon alles kan doen / overal kan komen via remote desktop). Nu misschien maar 1 remote desktop gebruiker. Later misschien 2 tot 4. (Niet vaak tegelijkertijd)
Concluderend.
Dus meerdere waarschijnlijk windows VM's En een enkele Linux VM voor de fileserver.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb iets tussen de 500 en 1000 euro te besteden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een kast.
HD's 4x 2GB uit de NAS (of zoiets)
SSD (120GB) uit andere PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moerderbord
Processor (Xenon?)
Geheugen 16GB om mee te beginnen
Voeding (liefst zuinig)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo zuinig mogelijk. Hij draait namelijk 24/7
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies met betrekking tot mogelijkheden met dit systeem.
1. Overkill?
2. Voorbereid voor de toekomst? In de toekomst in de cloud werken met remote desktop
3. Genoeg geheugen?
4. Advies over voeding, met name zuinig en compatible met moederbord (24 pins)
Mijn ervaring is een kleine mini PC met i5 met 16GB memory welke uiteindelijk gecrashed is door 24/7 gebruik. En Mijn synology 410j. Verder geen ervaring met server(software) en of hardware.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Ik wil windows draaien voor mijn home-domotica systeem Homeseer. Deze moet stabiel zijn en dus verder weinig andere software om te vertragen / crashen. Dus het liefst in een VM. Waarschijnlijk windows 8.1. Windows 10 en Homeseer zijn wat mindere ervaringen van beschreven.
2. Fileserver om mijn huidige Synology 410j te vervangen. De schijven gaan waarschijnlijk over. En ik ga er waarschijnlijk Xpenology op draaien (hield wel van de software van synology) Ander advies welkom.
3. Download servertje (nzb / torrent / couch of iets dergelijks)
4. Plex server (inclusief transcoden, indien transcoden, dan waarschijnlijk behalve Homeseer en Fileserver geen activiteiten)
5. Remote desktop omgeving creeeren, zodat ik geen dikke laptop meer nodig heb. Maar alles via een (dikke) internet verbinding mogelijk is.(Ook zodat ik buiten de firewall van het werk om gewoon alles kan doen / overal kan komen via remote desktop). Nu misschien maar 1 remote desktop gebruiker. Later misschien 2 tot 4. (Niet vaak tegelijkertijd)
Concluderend.
Dus meerdere waarschijnlijk windows VM's En een enkele Linux VM voor de fileserver.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb iets tussen de 500 en 1000 euro te besteden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een kast.
HD's 4x 2GB uit de NAS (of zoiets)
SSD (120GB) uit andere PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moerderbord
Processor (Xenon?)
Geheugen 16GB om mee te beginnen
Voeding (liefst zuinig)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon Processor E3-1240L v5 | € 306,09 | € 306,09 |
1 | Supermicro X11SSL-F | € 204,50 | € 204,50 |
2 | Hynix DDR4 8GB PC 2400 CL15 ECC unb. bulk | € 53,53 | € 107,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo zuinig mogelijk. Hij draait namelijk 24/7
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies met betrekking tot mogelijkheden met dit systeem.
1. Overkill?
2. Voorbereid voor de toekomst? In de toekomst in de cloud werken met remote desktop
3. Genoeg geheugen?
4. Advies over voeding, met name zuinig en compatible met moederbord (24 pins)