Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• _nicky_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 14:36
Hallo,

Ik heb van mijn nieuwe werkgever een budget gekregen om zelf een smartphone(android) te kopen. Enige voorwaarde is dat er een kaart van hun in moet en dat de mailbox van het werk en agenda op de gsm moeten komen te staan.

Goed en wel natuurlijk, alleen hecht ik ook veel belang aan mijn vrije tijd en ben ik nu opzoek naar een app waarmee ik een soort van 2 omgevingen kan maken:

- privé omgeving waar al mijn berichtdiensten op toekomen en privé mails

- werkomgeving waar mijn mail op toekomt van het werk en waar ik contactlijsten aan kan koppelen

De bedoeling is om eenmaal ik niet meer werk ik de werkomgeving kan uitschakelen en mijn mails niet meer binnenkomen (of alleszins geen meldingen meer krijg) en mijn contacten die ik bestempel als professioneel automatisch naar mijn voicemail verwezen worden.

Ik dacht eerst aan google work of smasung knox maar die moeten allemaal door het bedrijf zelf gerund worden en dat is nu niet het geval naar wat ik meen te begrijpen.

Beste antwoord (via _nicky_ op 02-05-2017 08:18)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11 12:58
Samsung Knox kan je ook gewoon zelf instellen, heb ik zelf ook. Samsung account aanmaken (indien je dit nog niet hebt), optioneel ander google account koppelen, wachtwoord instellen en klaar; dan heb je twee gescheiden omgevingen met praktisch dezelfde mogelijkheden.

Als je het niet meer nodig hebt kan je de omgeving eenvoudig verwijderen (of gewoon 10x een verkeerd wachtwoord invoeren🤡).

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 28-04-2017 09:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11 12:58
Samsung Knox kan je ook gewoon zelf instellen, heb ik zelf ook. Samsung account aanmaken (indien je dit nog niet hebt), optioneel ander google account koppelen, wachtwoord instellen en klaar; dan heb je twee gescheiden omgevingen met praktisch dezelfde mogelijkheden.

Als je het niet meer nodig hebt kan je de omgeving eenvoudig verwijderen (of gewoon 10x een verkeerd wachtwoord invoeren🤡).

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 28-04-2017 09:34 ]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 14:37

Mitchell

Ondertitel

De laatste MIUI ROM's van Xiaomi hebben een functie genaamd "Second Space".
So this time also xiaomi kept the faith of MI fans and introduced a new unique feature which is not available in any other android platform - "Second space". We all aware that we can make multiple desktop accounts with Windows Operating System, where we will keep one account for Office, one for Home, then may be for Gaming (In my case). Similarly now you can create a second space in MIUI with different apps, photos and files and every settings will be different i.e just like a different phone!
Source: http://en.miui.com/thread-293812-1-1.html (zeker even lezen voor wat Second Spaces precies kan).

Dit lijkt me heel erg in de buurt komen van wat jij zoekt. Heb zelf een Xiaomi Mi5, maar heb het nog nooit gebruikt gezien het mijn persoonlijke telefoon is.

Signature

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- privé omgeving waar al mijn berichtdiensten op toekomen en privé mails
Als het een zakelijk toestel betreft weet ik niet hoe het juridisch zit.

Maar als je echt een scheiding wil tussen zakelijk en privé zou ik gewoon naast je zakelijke toestel een eigen privé telefoon nemen.
Dan kan je het toestel gewoon uitschakelen.

• _nicky_
Bedankt aan allen voor de antwoorden! Ik ga de Knox omgeving dan eens proberen!

Eerlijk gezegd was Xiaomi niet direct een van de merken waar ik persoonlijk ben tot aangetrokken. Maar dat project is wel volledig wat ik moet hebben! hopelijk komt dit concept wat breder verspreid op de markt!

In België betalen we , indien het toestel ook prive gebruikt mag worden, voordeel alle aard op deze 'voordelen'. In deze doe ik dit ook en kan ik dus zonder probleem het toestel ook gebruiken voor privé toepassingen. Maar voor de zekerheid had ik dit ook al eens bij HR nagevraagd ;-)

Thx!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 16:13
Bij de laatste Android versies kun je verschillende gebruikers aanmaken... Kun je niet één voor privé en één voor werk aanmaken en dan switchen..

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
superiscch schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:25:
Bij de laatste Android versies kun je verschillende gebruikers aanmaken... Kun je niet één voor privé en één voor werk aanmaken en dan switchen..
Maar volgens mij kan je dan niet beide tegelijkertijd gebruiken. Je krijgt dus maar van één app versie notificaties.

• _nicky_
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Maar volgens mij kan je dan niet beide tegelijkertijd gebruiken. Je krijgt dus maar van één app versie notificaties.
Is het overwegen waard indien Knox toch niet de oplossing zou bieden die werkbaar is voor me :) vermoedelijk zal je dan inderdaad geen meldingen krijgen van je privé account op het moment dat je in je werk account zit. Kan ook zo zijn voordelen hebben ;-)

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:42:
[...]

Als het een zakelijk toestel betreft weet ik niet hoe het juridisch zit.

Maar als je echt een scheiding wil tussen zakelijk en privé zou ik gewoon naast je zakelijke toestel een eigen privé telefoon nemen.
Dan kan je het toestel gewoon uitschakelen.
Aldus het handboek loonheffingen 2017, geldt het niet als loon mits het noodzakelijk is (dus om de functie goed te kunnen vervullen).

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 11:48 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 15:21

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er met dual-sim telefoon ook niet meer scheiding mogelijk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Falcon schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:27:
Is er met dual-sim telefoon ook niet meer scheiding mogelijk?
Over het algemeen niet. Je kan dan, als je gelukt hebt, alleen simkaart 1 of 2 tijdelijk uitschakelen. Bijvoorbeeld je werksim uitzetten na 17.00u.

• _nicky_
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Over het algemeen niet. Je kan dan, als je gelukt hebt, alleen simkaart 1 of 2 tijdelijk uitschakelen. Bijvoorbeeld je werksim uitzetten na 17.00u.
inderdaad, en tevens valt mijn 'voordeel' weg omdat ik dan ook zelf moet gaan betalen voor een simkaart+abbo

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
ik heb op dit moment een oneplus 3T voor zakelijk en prive

2 simkaarten: werksim incl databundel en 1 prive-sim.
De prive-sim heeft het goedkoopste 4 euro abo van Ben.

Ik heb een tasker-script gemaakt om mijn werk-sim na werktijd door te schakelen naar de voicemail en mijn mailsynchronisatie uit te schakelen (details: zie oneplus 3T topic). Hiermee kan ik nog wel de databundel gebruiken. Anders zou het volledig uitschakelen van de werksim een optie zijn.

Ik gebruik DISA om een aparte whatsapp te kunnen gebruiken. Ik kies er nu voor om deze aan te laten 's-avonds.

Voor beide google-accounts kun je switchen in alle google-apps tussen de accounts. Gecombineerde inbox is ook mogelijk.
Voordeel vind ik ook, dat ik 1 gecombineerde agenda kan zien op de telefoon.
Pagina: 1