Toon posts:

20 ghz proc. ontwikkeld door Intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wie heeft dit bericht nog meer gehoord en weet een officiele link naar een pagina ofzo. Een vriend van mij had dit ergens gelezen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

mvds

Totally awesome!

20Ghz??? Bedoel je geen 2.0Ghz?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Lijkt me heel stug.. Maar klik hier es:

Zoeken op Google naar Intel 20 Ghz

Verwijderd

Topicstarter
nee, 20 ghz, ze hadden een nieuwe techniek met tigduizende condensatoren, want ze konden namelijk nou met een precies van 0,0nogwat nanometer werken ofzoiets.... maar kheb het officiele bericht niet gelezen.....

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ja heb hier wat over gehoord maar dat was een lange termijndoelstelling om voor 2005 zover te zijn of zoiets de proco zelf bestaat nog niet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
klopt, is ook in ontwikkeling, zal wel over een jaartje of 5 uitkomen i guess.....

Verwijderd

Ehh .. de transistor schakelt volgens mij zo snel .. niet heel de CPU.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hoaks.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
kdenk niet dat het een hoax is, want wat hij zegt is 99,9% waar...
Er komt ook een dvd recorder uit en september (1'tje waarmee je van de televisie op kunt nemen) bestand al wel, maar wordt nou op de markt gebracht..

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Ehm.. transistoren??

IBM heeft net snel schakelende transistoren ontwikkeld.. Maar die moeten 200+ GHz kunnen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Nou, zo onwaarschijnlijk lijkt het met niet. Kijk naar de P6 core (Pentium Pro, PentiumII, Pentium!!!). De eerste CPU's met deze core draaiden op 150 MHz, de laatste versies zullen de 1.2 GHz wel halen.

De langzaamste Pentium4 loopt op 1.3 GHz, het ligt dus in de lijn der verwachtingen dat ze de 10 GHz toch wel zullen halen.

Dat is nog altijd geen 20 GHz, maar dat laten we dus dan maar over aan de opvolger van de Pentium4.

offtopic:
Ha, mijn honderdste post :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

IBM had een aantal jaar geleden ook al een 10 Ghz proc, wordt alleen niet uitgebracht omdat dat economisch gezien niet slim is :( .

Verwijderd

Topicstarter
de techniek gaat steed verder, kheb eens nazitten denken, als je zo'n proc hebt, is dat een plaatje met allemaal pinnetjes dronder aan, maar dat ik maar 1 vlak, als ze daar nou eens een kubus van maken, heb je 6 vlakken, dat schiet natuurlijk al weer meer op, of denk ik verkeerd...

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 10:10 schreef Spokkie het volgende:
IBM had een aantal jaar geleden ook al een 10 Ghz proc, wordt alleen niet uitgebracht omdat dat economisch gezien niet slim is :( .
Ik denk eerder niet economisch haalbaar

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:08
Op donderdag 05 juli 2001 10:30 schreef arjo_kamp het volgende:
de techniek gaat steed verder, kheb eens nazitten denken, als je zo'n proc hebt, is dat een plaatje met allemaal pinnetjes dronder aan, maar dat ik maar 1 vlak, als ze daar nou eens een kubus van maken, heb je 6 vlakken, dat schiet natuurlijk al weer meer op, of denk ik verkeerd...
't zou heel mooi wezen (of nog beter, een gevulde kubus), maar het probleem is dan echt de warmte. Je moet nu al een halve turbine op je CPU zetten, laat staan als je kubus moet gaan koelen...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57
volgens mij stond dus laatst op de frontpage dat ze het over een paar jaar konden maken...

Verwijderd

What the fuck moet je met zoveel snelheid? Ik kan me geen enkele toepassing bedenken die zoveel snelheid echt benut.
Ja, dvd's rippen ofzo, maar zelfs dat gebruikt nooit geen 20ghz!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:08
Die extra CPU kracht zal echt wel gebruikt gaan worden hoor. Had jij 12 jaar geleden verwacht dat je met een CPU van 600 MHz nu soms amper een spel kan spelen? Dat was zeg een factor 100x zoveel als dat men gemiddeld toen had.

Dus een factor 10 CPU kracht zal echt wel komen en zal over 5-6 jaar gewoon standaard zijn en over 10 jaar weer zwaar verouderd...

Had zo'n bedrijfje genaamd IBM ook niet ooit eens gezegd dat de er op de complete wereld behoefte was aan ongeveer 4 computers? (2 in de VS, 1 in Europa, 1 in Asie ofzo :) ). Dat geeft gewoon aan dat je als mens niet echt kan bevatten wat er in zo'n markt kan en gaat gebeuren in de toekomst.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10

The End

!Beginning

hehe en George Orwell had gezegd dat Big Brother er in 1984 zou zijn; dat werd ook pas in 1999 :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 06 juli 2001 15:31 schreef CubicQ het volgende:
Die extra CPU kracht zal echt wel gebruikt gaan worden hoor. Had jij 12 jaar geleden verwacht dat je met een CPU van 600 MHz nu soms amper een spel kan spelen? Dat was zeg een factor 100x zoveel als dat men gemiddeld toen had.

Dus een factor 10 CPU kracht zal echt wel komen en zal over 5-6 jaar gewoon standaard zijn en over 10 jaar weer zwaar verouderd...

Had zo'n bedrijfje genaamd IBM ook niet ooit eens gezegd dat de er op de complete wereld behoefte was aan ongeveer 4 computers? (2 in de VS, 1 in Europa, 1 in Asie ofzo :) ). Dat geeft gewoon aan dat je als mens niet echt kan bevatten wat er in zo'n markt kan en gaat gebeuren in de toekomst.
Ehm.. kun jij mij aangeven welke spellen ik niet zou kunne spelen op een 600 Mhz systeempje ? Ben zelf tot op heden nl. geen spel tegengekomen die niet wilde vanwege performance redenen.

Enne.. die uitspraak zou nog wel eens waarheid kunnen worden, 4 echte computers in de wereld en de rest thin clients (PDA's en zo). Denk aan ASP perikelen vandaag de dag. Steeds meer centralisatie van gegevens etc.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Veel grafischere spellen kunnen ze imho niet maken, of je moet het al over fotorealistisch gaan hebben.
Hmm, 3d games die er net zo draaien als Q3, met beelden zoals Myst... :9~ !!!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Vergelijk dan maar eens de kwaliteit van Wolfenstein 3D met het komende Return to Castle Wolfenstein, dan zie je waar alle extra CPU / GPU capaciteit van de afgelopen jaren voor gebruikt wordt. Dit kun je gewoon doortrekken voor de toekomst: nog betere en meer realistische grafix, animaties etc.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1