Beste Tweakers,
Allereerst dank voor alle nuttige informatie op dit forum. 2 maanden geleden wist ik nog helemaal niets over de verschillende componenten en nu hoop ik een aardig pc te hebben samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik eigenlijk vanalles kunnen doen. Veelal privégebruik maar eventueel ook werk in de toekomst.
- Games zoals CS, hoeft niet op ultra settings
- Zwaar Excelgebruik
- Beginnend programmeren
- Multitasken
- Recreatief Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 1.000 kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, HDD, oude 19inch monitor en ik wil een tweedehands monitor erbij aanschaffen(1920x1080). In de toekomst dan nog eentje erbij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop waarin alle componenten nieuw zijn plus een netwerkkaart. Ik moet de internetkabel nog doortrekken en wil wel gelijk aan de slag kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 5 spreekt mij erg aan en ik vind de behuizing van Fractal heel mooi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar voor mijn geld, niet teveel lawaai en een PC die een poos mee kan en die ik in de toekomst nog kan upgraden of waarvan ik componenten kan hergebruiken.
Ga je overklokken?
Ik verwacht dit niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
- Ten eerste zou ik graag advies ontvangen over de samenstelling. Past alles goed bij elkaar?
- Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het in elkaar zetten? Aangezien het mijn eerste build is wil ik het mijzelf niet te moeilijk maken.
- Past de videokaart bij mijn gebruik? Ik wil graag wat kunnen gamen en photoshoppen maar dit zal beide niet veel voorkomen. Hierdoor dacht ik met deze videokaart wel uit de voeten te kunnen.
Ik hoop alles zo duidelijk te hebben uitgelegd. Als ik nog zaken ben vergeten hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank,
Gr,
Jan
Allereerst dank voor alle nuttige informatie op dit forum. 2 maanden geleden wist ik nog helemaal niets over de verschillende componenten en nu hoop ik een aardig pc te hebben samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik eigenlijk vanalles kunnen doen. Veelal privégebruik maar eventueel ook werk in de toekomst.
- Games zoals CS, hoeft niet op ultra settings
- Zwaar Excelgebruik
- Beginnend programmeren
- Multitasken
- Recreatief Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 1.000 kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, HDD, oude 19inch monitor en ik wil een tweedehands monitor erbij aanschaffen(1920x1080). In de toekomst dan nog eentje erbij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop waarin alle componenten nieuw zijn plus een netwerkkaart. Ik moet de internetkabel nog doortrekken en wil wel gelijk aan de slag kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen 5 spreekt mij erg aan en ik vind de behuizing van Fractal heel mooi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar voor mijn geld, niet teveel lawaai en een PC die een poos mee kan en die ik in de toekomst nog kan upgraden of waarvan ik componenten kan hergebruiken.
Ga je overklokken?
Ik verwacht dit niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
- Ten eerste zou ik graag advies ontvangen over de samenstelling. Past alles goed bij elkaar?
- Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het in elkaar zetten? Aangezien het mijn eerste build is wil ik het mijzelf niet te moeilijk maken.
- Past de videokaart bij mijn gebruik? Ik wil graag wat kunnen gamen en photoshoppen maar dit zal beide niet veel voorkomen. Hierdoor dacht ik met deze videokaart wel uit de voeten te kunnen.
Ik hoop alles zo duidelijk te hebben uitgelegd. Als ik nog zaken ben vergeten hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank,
Gr,
Jan
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 231,95 | € 231,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 102,50 | € 102,50 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 213,- | € 213,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 4TB | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 34,45 | € 34,45 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Logitech K120 (Qwerty NL) | € 12,04 | € 12,04 |