Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meest stabiele oplossing bedraad > draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Goedemorgen,

Om geen kabels door mijn woonkamer te hoeven trekken wilde ik graag mijn pc middels WiFi op het netwerk aansluiten. Dit dacht ik te hebben bewerkstelligd door een TP-LINK AC1200 aan te schaffen.

Helaas besloot deze adapter na een dag al de geest te geven waarna ik een vervangend exemplaar heb gekregen. Deze doet nu na 2 weken gebruik ook niets meer.

Graag zou ik willen weten wat wel een stabiele oplossing is om mijn pc draadloos te maken en dit ook te houden. In TP-Link heb ik niet veel vertrouwen meer nu..

Wellicht een PCI-E netwerk kaart?

Ik heb ook gekeken naar een Powerline adapter maar een vriend van mij had daar slechte ervaringen mee dus wellicht heb ik dan meer aan een netwerkkaart.

Alvast dank voor input.

Tesla M3LR '21

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Probeer juist eerst powerline. Het is wel enigszins zwarte magie, maar als het eenmaal werkt dan blijft het ook echt twee jaar werken. Je kunt de pech hebben dat twee wandcontactdozen op gescheiden aardlekschakelaars zitten, waardoor het niet werkt, maar misschien heb je het geluk dat je geen storingen of filters op je route hebt, waardoor het juist wel goed werkt.

Powerline slijt echter wel. Je moet ze wel om de zoveel jaren vervangen.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
Hmm normaal maakt tp-link best prima spul, maar na zo'n ervaring zou ik er ook even klaar mee zijn ja.
Mogen we concluderen dat de wifi-setup met de TP-link op zich prima beviel, tot die dingen stuk gingen? In dat geval is het namelijk niet zinvol te gaan experimenteren met powerline ethernet. WiFi is goedkoper en vaak ook sneller en stabieler (afhankelijk van de omgeving).

Ik heb geen persoonlijke ervaringen maar uiteindelijk moet zowel een pci-e als USB adapter natuurlijk gewoon jaren mee kunnen. Ik zou dus gewoon iets anders proberen. Hier wat opties: categorie: Netwerkadapters

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Planespotter schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:02:
Goedemorgen,

Om geen kabels door mijn woonkamer te hoeven trekken wilde ik graag mijn pc middels WiFi op het netwerk aansluiten. Dit dacht ik te hebben bewerkstelligd door een TP-LINK AC1200 aan te schaffen.

Helaas besloot deze adapter na een dag al de geest te geven waarna ik een vervangend exemplaar heb gekregen. Deze doet nu na 2 weken gebruik ook niets meer.

Graag zou ik willen weten wat wel een stabiele oplossing is om mijn pc draadloos te maken en dit ook te houden. In TP-Link heb ik niet veel vertrouwen meer nu..

Wellicht een PCI-E netwerk kaart?

Ik heb ook gekeken naar een Powerline adapter maar een vriend van mij had daar slechte ervaringen mee dus wellicht heb ik dan meer aan een netwerkkaart.

Alvast dank voor input.
Heb je niet toevallig een telefoon aansluiting in je woonkamer vanaf de meterkast?
Dan trek je daar 2x UTP door heen. 1 voor je Pc 1 voor de telefoon.

En anders zou ik ook powerline proberen.

FCG