Surround of Surround Back?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Beste Tweakers,

Ik val maar gelijk even met de deur in huis. Ik heb de volgende hardware:
  • Receiver: Marantz SR5007
  • Speakers: 4x Dali Zensor 1
  • Center: 1x Dali Zensor Vokal
  • Subwoofer: Geen
Mijn woonkamer/zitgedeelte is volgens de volgende inrichting (ik weet het, ik ben een genie wat betreft tekenen):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xt51Ka4.png

De rode vlakken is waar de speakers staan.

Nu komt mijn uitdaging:
- Op de Marantz receiver heb ik 2x een Surround aansluiting (Links en Rechts) en 2x een Surround Back aansluiting (Links en Rechts). Logischerwijs dacht ik: met mijn opstelling moet ik Surround Back hebben. Toen ik echter de setup in dook van de Marantz begon ik te twijfelen.

Ik kon namelijk alleen m'n Surround Back speakers aanzetten als ik ook Surround aanzetten. Voor de mensen die iets minder bekend zijn met Marantz: je kunt zelf aangeven wat voor soort speakers je waar hebt staan. Oftewel: Als ik bij Surround aangaf "None" dan viel de Surround Back optie gelijk weg.

Wat is nu verstandig? De speakers toch aansluiten op de "gewone" Surround aansluitingen of laten zitten op Surround Back en Marantz voor de gek houden door te zeggen dat ik wel Surround speakers heb (die ik volgens de Marantz opstelling dus niet heb).

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:36

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
Je sluit ze aan op surround. Bij mijn Denon heb ik hetzelfde, volgens mij staat het ook zo in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/z11roomdiag.jpg
Duidelijk toch? Surround is naast je bank, surround back is (ver) achter je bank.

[ Voor 21% gewijzigd door xAn52 op 28-04-2017 08:28 ]