Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video editing computer keuzehulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Nog niet zo lang geleden heb ik mij aangemeld en ben ik begonnen aan mijn "zoektocht" naar een nieuwe computer. De strijd was gestreden, maar is weer opgelaaid door recente berichten en meningen.

Ik wil met mijn nieuwe computer gaan video editen wat ik nu ook doe op mijn MSI Leopard. Maar hij kan de 4K niet goed meer aan, daarbij duurt renderen ( zowel tussendoor en eind) erg lang. Ik gebruik beelden van mijn DJI Phantom 4, op 4K 30fps. En mijn GoPro hero 3 Black, op 1440 en ook 30 fps. Vandaar dat ik wil gaan kijken naar een nieuw systeem. Ik gebruik premiere pro en pix4d voor het maken van 3D modellen met de dronebeelden.

Mijn lijstje ziet er nu ongeveer zo uit

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6850K Boxed€ 606,95€ 606,95
1Asus ROG Strix X99 Gaming€ 315,50€ 315,50
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 485,-€ 485,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Corsair Obsidian 450D€ 100,95€ 100,95
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 69,99€ 69,99
1Corsair Hydro H115i€ 134,95€ 134,95
1Corsair Vengeance LPX K32GX4M2A2400C14R€ 256,-€ 256,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,90€ 239,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.389,09

Maar ook een apple sluit ik niet uit, als ik zo rond lees zijn die ook best goed.

Touch Bar en Touch ID
2,6-GHz processor
256 GB opslag
2,6‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor
Turbo Boost tot 3,5 GHz
16 GB 2133‑MHz geheugen
PCIe‑SSD van 256 GB1
Radeon Pro 450 met 2 GB geheugen
Vier Thunderbolt 3-poorten
Touch Bar en Touch ID

Er staan meerdere lijstjes bij mijn account, dit is de meest "final" versie ervan. Het budget is max 3000,- dat moet mij wel genoeg lijken voor een goed systeem + legale software. Afgelopen tijd eerst meerdere uren bezig met de proefversies weer draaiende te krijgen voordat je je werk kan bewerken...

Ik heb pas een LLG 27UD68P-B gekocht, om de beelden wat beter te kunnen zien. Het zou zeer fijn zijn als deze ook mee werkt met het nieuwe systeem. Voor de rest is het niet meer dan een simpele HP printer en paar nutteloze dingentjes die erop gaan.

Ik heb de afgelopen jaren alleen laptops gehad en deze stoppen er na 2 a 3 jaar mee bij mij. De MSI houdt het nu al erg lang vol...

Wat ik hoop hier te vinden...
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die, bijvoorbeeld, de overstap hebben gemaakt naar apple of andersom. Mensen die misschien vloggen of video's bewerken voor hun werk en hun ervaringen. Tips / dingen waar ik aan moet denken bij de keuze. Rond de 15e van mei wil ik overgaan tot een keuze en eind mei een systeem aanschaffen.

Bedankt alvast!

Verwijderd

Al eens aan een AMD Ryzen 1800X gedacht. Sneller dan een 2011-3 i7 en stukken goedkoper.

750w is erg overdreven voor een systeem dat genoeg heeft aan 450w.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd voor het idee, wat zijn de specificaties van je laptop?

als je voor een macbook zou gaan dan moet je eigenlijk ook overwegen om over te gaan naar final cut, dat is natuurlijk gemaakt om lekker op de mac te werken. Voor premiere juist niet een mac, daar heb je op een pc veel meer prestatie per euro.

Je hebt een intel x99 systeem samengesteld; dat zou ik sowieso niet doen; de cpu's zijn tov de AMD ryzen cpu's behoorlijk duur op dit moment. Allround zitten de intel en amd cpu's vaak ongeveer bij elkaar qua prestatie maar de ryzen is wel een betere deal qua prijs/prestatie.

Daarbij komt er binnenkort een nieuw intel platform (x299 op socket 2066), en ook AMD komt met een high end platform. Je zou er wel het budget voor hebben. Hou er alleen wel rekening mee dat het vaak niet 123 zin heeft om voor meer dan 10 cores te gaan, en de andere extra's van deze nieuwe chipsets zijn mogelijk ook niet meteen nuttig (meer dan 64GB, meer pci-e lanes dus mee gpu's bijv.) Dus de vraag is of dan bijv een betaalbare 12 core van AMD zin heeft, waarschijnlijk vaak niet zo.

Dus met @Verwijderd, ryzen 1800x is leuker op dit moment. Als je geen haast hebt, even wachten op waar intel en AMD mee komen kan ook interessant zijn.

specs

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:16
Je zou natuurlijk ook de workload lichter kunnen maken door gebruik te maken van low-res proxies. Echter scheelt dat uiteindelijk enkel voor het renderen van previews e.d. Niet voor je uiteindelijke export.