Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bios - Laptop sequentie van opstartapparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus n13219. Windows 8 was voorgeïnstalleerd. Nu staat er zodanig veel rommel en malware op, dat die eigenlijk wel eens geformatteerd zou mogen worden. Daarbij dacht ik: waarom niet ineens een oem versie van windows 10 kopen?
Dus ik zou windows 10 oem downloaden, op dvd branden en dan opstarten van de dvd schijf bij het aanzetten van de laptop.
Vroeger was het simpel, je kon de sequentie van opstartmedia instellen, maar als ik nu naar de bios kijk dan zit er heel wat latijn tussen voor mij. :)

Wat is de betekenis van de lijn in mijn bios?
PCI(1F|2)\DevicePath(Type3, SubType 12)HD(Part1,Sig964ae373-438c-4a85-8786-a36...)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Er is ook een hotkey om je bootmenu tevoorschijn te toveren. Meestal F8, F10, F11 of F12. Probeer dat eens.

Die regel die je post is nogal generiek maar lijkt te verwijzen naar je harde schijf.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Je suggestie F8, F10, F11 of F12 lukt niet.
ESC, F2 gaat naar Bios scherm
F9 gaat naar een soort scherm (van windows 8.1 zelf) waar je je "herstellingen" kunt uitvoeren (resetten van settings, enz).
Nergens een spoor van sequentie van opstarten (eerst usb, dan dvd, dan hd bvb).
Kan natuurlijk ook zijn dat het niet zichtbaar is maar in bovenstaande sequentie standaard uitgevoerd wordt maar dat wil ik zeker zijn vooraleer ik zottigheden doe. :)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28

Detmer

Professioneel prutser

De Delete-toets toevallig al geprobeerd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:48
Volgens mij moet je dan eerst Secure boot uitzetten en CSM aanzetten.
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1008277

Durf ik geen garantie op te geven, nooit geprobeerd.

O.t.; eigenlijk is een OEM versie hier niet voor maar goed ;)

[ Voor 35% gewijzigd door eric.1 op 27-04-2017 21:37 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Wat men meestal vergeet is de bootdevice ook bovenaan te zetten in de lijst van de aanwezige apparaten.
Dit is simpelweg een lijst die aangeeft wat er in je computer zit en gaat buiten je bootvolgorde om. Stom genoeg wil het bij de meeste computers zo zijn dat als je je bootschijf in die lijst niet bovenaan zet je computer ook niet gaat booten van die schijf. Of in dit geval, je dvd schijf.

Je kunt natuurlijk ook de ISO downloaden en op een USB stick zetten, kijken of je kunt booten vanaf een USB stick. Installeren vanaf een USB stick gaat tig keer sneller dan vanaf een dvd schijfje. Je moet er enkel dan wel op letten dat je de juiste Windows versie installeert die bij je key hoort. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1