Toon posts:

FreeBSD op 486 BIOS HD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, dit is mijn eerste keer hier (jahaa een newbee dus). Ik zit dus met het volgende probleem: Ik wil mijn ouie 486DX/100 ombouwen tot FreeBSD routertje. Er zit een 3.2Gig HD (Seagate overigens) in, hetgeen dus problemen geeft met het BIOS en zo. Installeren van een Dynamic Overlay heeft dus nie zo veel zin want FreeBSD vermoord dus heel vrolijk die DDO. Afgaande op (na lang zoeken) HOWTO's hoeft een DDO dus niet perse maar moet je dus de Drive Geometry goed instellen. Probeer ik dus, kom ik (en FreeBSD) erachter dat mijn schijf op sector -63 :? begint. Nu dus mijn vraag: HELP!!! Hoe moet ik verder? de installatie kan niet verder gaan zonder een fatsoenlijke geometry. Suggesties? B-)

Verwijderd

Het volgende mag wel eens helpen:

1) bios update
of
2) opstartdiskette voor fBSD maken en dan de DDO erop mikken en via de DDO de opstartdiskette laden en zo fBSD starten

Ik zou voor die 1e gaan, veel simpeler.

Ohja, zou je als newbie niet lekker met linux beginnen? Debian is heel leerzaam...

edit:
onduidelijkheidje

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

BSD's zijn behoorlijk overzichtelijk, geen slechte keus voor een newbie als je het mij vraagt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 05 juli 2001 14:46 schreef beelzebubu het volgende:
1) bios update
BIOS update? veel 486ers kunnen dat niet hoor.
En GNU/Linux negeert alles wat de BIOS zegt toch, ik kan me niet indenken dat FreeBSD dat niet zou doen.
2) opstartdiskette voor fBSD maken en dan de DDO erop mikken en via de DDO de opstartdiskette laden en zo fBSD starten
Same. GNU/Linux zegt 'DDO? boei'. En ik kan me niet voorstellen dat FreeBSD zich daar wel wat van aantrekt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt...ik heb in het weekend even verder gerotzooid en FreeBSD werkt nu zonder DDO; het klopt inderdaad *BSD geeft geen barst om de BIOS, alleen om de HD's geometry af te kijken.

BSD is redelijk overzichtelijk, ik heb al een Celeron-433 die momenteel als BSD-server draait, maar waarom zo'n systeem verknallen voor zoiets als je aan een 486 meer als genoeg hebt? *D