Na 6 jaar is het tijd voor een nieuwe pc, ik heb met mijn huidige pc een tijd kunnen doen en de meeste games kan ik nog wel spelen. Echter veel games staan op de laagste settings en is het tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video's monteren doe ik ook nog maar niet al te vaak (Adobe Premier/Photoshop/After Effects). Verder wil ik deze pc in de toekomst gebruiken om te streamen (Twitch/Youtube). Gewoon 1080p of 1440p gaming/streaming, geen 4k gaming nodig. Wel wil ik graag in de toekomst de optie hebben voor VR gaming. Het gaat mij meer om dat ik alle games kan spelen en qua graphics hoeft het niet altijd op de hoogste setting.
Games die ik speel of komend jaar ga spelen: Star Citizen, Bannerlord, Playerunknown Battleground en Total War games.
Het liefst een pc waar ik de komende 3/4 jaar mee verder kan. Verder ben ik ook bezig met het produceren van fictie films (korte films & speelfilms) en is het wel handig dat ik 4K video kan kijken in de toekomst. Ik ga er niet mee monteren en gaat het puur om het kijken van 4k. Verder wil ik over 6 maanden/1 jaar twee extra monitoren erop kunnen aansluiten.
Gaming/streamen: 1080/1440p
Video's bewerken: 1080/1440p
Video/Film kijken: 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1000,- en ik ga hem zelf bouwen. Max budget is €1200,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende zaken wil ik meenemen vanuit mijn huidige pc:
1 Samsung HD103SJ ATA - 1 GIG
1 Samsung HD103UJ ATA - 1 GIG
1 Samsung TSSTcorp SH-s222A (DVD's branden etc.)
Ik wil over een jaar upgraden i.v.m. blu-ray branden. Muis, monitor, toetsenbord, speakers etc. wil ik pas over een jaar vervangen. Het gaat mij vooral om de pc zelf en als ik dan een jaar weer heb gespaard kijken naar de rest van de apparatuur. Harde schijven kan ik altijd nog vervangen indien ik ruimte te kort kom, maar ik heb aparte externe harde schijven voor projecten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf dacht ik aan het volgende genoeg te hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederbord ben ik een fan van Intel en stap ik liever niet over. Het is dus echt een pc voor een aantal jaar en geen monster die minimaal 5 jaar moet meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau: Het liefst zo stil mogelijk, maar het moet betaalbaar blijven.
Ga je overklokken?
Nee, want ik zoek vooral gemak en ik hoef niet het uiterste te halen uit de hardware. In de toekomst kan ik er nog altijd voor kiezen om het wel te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral feedback over of deze setup aansluit met wat ik er mee wil doen en zo niet wat ik dan zou moeten veranderen. Indien er betere opties zijn voor een lagere prijs dan sta ik daar zeker ook voor open. Zelf twijfel ik of ik niet een grotere voeding moet hebben.
Alvast bedankt voor iedereen die reageert. +1 Karma!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video's monteren doe ik ook nog maar niet al te vaak (Adobe Premier/Photoshop/After Effects). Verder wil ik deze pc in de toekomst gebruiken om te streamen (Twitch/Youtube). Gewoon 1080p of 1440p gaming/streaming, geen 4k gaming nodig. Wel wil ik graag in de toekomst de optie hebben voor VR gaming. Het gaat mij meer om dat ik alle games kan spelen en qua graphics hoeft het niet altijd op de hoogste setting.
Games die ik speel of komend jaar ga spelen: Star Citizen, Bannerlord, Playerunknown Battleground en Total War games.
Het liefst een pc waar ik de komende 3/4 jaar mee verder kan. Verder ben ik ook bezig met het produceren van fictie films (korte films & speelfilms) en is het wel handig dat ik 4K video kan kijken in de toekomst. Ik ga er niet mee monteren en gaat het puur om het kijken van 4k. Verder wil ik over 6 maanden/1 jaar twee extra monitoren erop kunnen aansluiten.
Gaming/streamen: 1080/1440p
Video's bewerken: 1080/1440p
Video/Film kijken: 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1000,- en ik ga hem zelf bouwen. Max budget is €1200,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende zaken wil ik meenemen vanuit mijn huidige pc:
1 Samsung HD103SJ ATA - 1 GIG
1 Samsung HD103UJ ATA - 1 GIG
1 Samsung TSSTcorp SH-s222A (DVD's branden etc.)
Ik wil over een jaar upgraden i.v.m. blu-ray branden. Muis, monitor, toetsenbord, speakers etc. wil ik pas over een jaar vervangen. Het gaat mij vooral om de pc zelf en als ik dan een jaar weer heb gespaard kijken naar de rest van de apparatuur. Harde schijven kan ik altijd nog vervangen indien ik ruimte te kort kom, maar ik heb aparte externe harde schijven voor projecten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf dacht ik aan het volgende genoeg te hebben:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 367,55 | € 367,55 |
1 | Asus ROG Strix Z270E Gaming | € 215,- | € 215,- |
1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 176,95 | € 176,95 |
1 | Corsair Carbide Clear 400C Zwart | € 93,94 | € 93,94 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 51,- | € 51,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
1 | Cooler Master GM G550M | € 63,- | € 63,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.094,44 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederbord ben ik een fan van Intel en stap ik liever niet over. Het is dus echt een pc voor een aantal jaar en geen monster die minimaal 5 jaar moet meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau: Het liefst zo stil mogelijk, maar het moet betaalbaar blijven.
Ga je overklokken?
Nee, want ik zoek vooral gemak en ik hoef niet het uiterste te halen uit de hardware. In de toekomst kan ik er nog altijd voor kiezen om het wel te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral feedback over of deze setup aansluit met wat ik er mee wil doen en zo niet wat ik dan zou moeten veranderen. Indien er betere opties zijn voor een lagere prijs dan sta ik daar zeker ook voor open. Zelf twijfel ik of ik niet een grotere voeding moet hebben.
Alvast bedankt voor iedereen die reageert. +1 Karma!