• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 10:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet voor mijn schoonouders. ergens in de buurt van 10 inch en android (gezien smartphone ook al op android draait)

Wat is je budget?
Budget was niet echt probleem, maar zou niet boven 450 a 500 EUR gaan

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ze willen in hun nieuwe appartement de nodige domotica plaatsen die ze willen kunnen bedienen met de tablet. Zal Niko Home Control system zijn of zoiets. Daarnaast, als ze dan toch een tablet hebben, willen ze die gebruiken voor wat surfen en mails checken. Als kleinzoon (5j) op bezoek komt, zal die vermoedelijk ook mogelijks wat spelletjes of filmpjes willen bekijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Merk speelt me minder een rol, maar ik zou liefst een zo recent mogelijk toestel willen aanraden zodat die nog langere tijd kan meegaan en up-to-date blijft. Heb zelf een Nvidia shield, en zou onmiddellijk die aanraden, maar jammer genoeg vinden ze die te klein.

Zie vb deze staan:

Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi 32GB (2016) Wit --> is deze nog ge-upgraded naar laatste android versie?

Asus ZenPad 3S 10 (Z500M) 64GB Grijs --> is recenter dan die Samsung van hierboven, maar zelfde bedenking hier mbt upgrade naar laatste versie android?

Of beter wachten op verschijnen Lenovo Tab4 plus tablet?

Welke vragen heb je hier nog over?
[i]Waar zit het (kwalitatief) verschil tussen vb die Asus en die Samsung? En wat vb met die Lenovo gezien die toch ook gunstig geprijsd lijkt te worden? En hoe zit het met update beleid van de aangehaalde fabrikanten?
Of zouden jullie andere tablets nog voorstellen?i]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik ken geen A merk fabrikanten met 10 inch Android tablets en een goed update beleid. Voor goede updates ben je voor tablets aangewezen op Apple.

Verwijderd

Een geschikte tablet zou kunnen zijn:
Lenovo Tab 3 10 Plus 10,1 inch tablet

Voor de rest is klik aan\klik uit een goed begin. Begin met het control station:
https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

Groet,

fred

Palthe

Er zijn van beide door jou genoemde tablets zeer uitgebreide reviews te vinden, ook hier op Tweakers. Lees die eens door en trek je conclusie. Tab S2 heeft gewoon Nougat, die is recent uitgekomen. Heb zelf de 8" en kan zeggen dat het de beste tablet is die ik gehad heb (en dat zijn er nogal wat). Grootste verschil tussen ce Samsung en de Asus is het scherm, er gaat niets boven AMOLED naar mijn mening.