Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• one-piece
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 09:17
Ik heb momenteel Domoticz draaien op een Raspberry en heb o.a. de verlichting en mijn rookmelders hierop aangesloten. Nu heb ik een 'deurmelder' besteld om te kijken of ik die aan de praat kan krijgen.

Nu is mijn plan om deze bij de voordeur te installeren (als het werkt ook andere buitendeuren) zodat ik dit kan gebruiken als een soort 'alarmsysteem'. Op het moment dat ik het alarm aanzet en de deur gaat open laat ik de rookmelders afgaan en zet ik de verlichting aan.

Ik wil echter ook graag de mogelijkheid hebben om dit met een knop in de meterkast (naast de voordeur) aan en uit te zetten.

Ik zoek dus een knop met een LEDje erin waarbij ik het LEDje los wil kunnen aansturen met de Raspberry, als ik het alarm er via WiFi opzet wil ik dat dit LEDje gaat branden. Druk je dan op de knop (momentschakelaar) dan zet hij het alarm weer uit en kan de deur open.

Op deze manier kan ik altijd vanuit de meterkast zien of het alarm erop staat.

Mijn vraag is of iemand een mooie 3 ~ 5V knop weet die makkelijk op te bouwen is? Ik kan wel knoppen vinden maar die hebben weer geen behuizing.. Ik ben momenteel ook even door mijn zoektermen heen..

Alvast bedankt!