Toon posts:

Zou ik mijn grafische kaart upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Zou ik mijn grafische kaart upgraden of is het beter dat ik een nieuwe computer koop?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 379,-€ 379,-
1MSI H97 GAMING 3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Asus VS278Q LED H+D S Zwart€ 233,-€ 233,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 101,95€ 101,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX750M€ 95,51€ 95,51
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,91

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
al gekeken naar gtx 1060, rx 480 en nu misschien rx 580

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-04-2017 14:05)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 21:23
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:58:
[...]

De bedoeling was door de gpu te veranderen om nog een paar jaartjes extra te kunnen doen met mijn pc. Mijn vraag is of dit wel aangeraden is of afgeraden is. Ik gebruik deze pc voornamelijk om te gamen dus geen video editing. Ik had gedacht aan een rx 480 of rx 580. Ik wil dus gewoon weten of deze kaarten wat extra jaartjes geven om nog aan de deftige framerate/settings te geraken.
De kaarten die je noemt zijn nauwelijks sneller dan de 290. Zolang alles nog werkt is dat dus zonde van je geld.
Als je ontevreden bent over de prestaties die je nu hebt moet je bij een prijsklasse hoger kijken. De 1080 ofzo.
Verder kan de rest van je PC inderdaad nog prima een paar jaar mee.

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:48

HugoBoss1985

Xenotech

Je kan prima je grafische kaart upgraden zonder je zorgen te maken over een cpu bottleneck.

Alleen met die kaarten die je noemt ga je er qua prestaties niet echt op vooruit.

Wel qua hoeveelheid geheugen, stroomverbruik, warmte en geluidsproductie!
En dan natuurlijk nog de garantie periode.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2017 13:34 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 21:11
Begin eerst eens met te vertellen wat je ermee wilt gaan doen. Want je benoemt niet eens of het om gamen gaat of iets anders.

The devil is in the details.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:04
Wat is er mis met je GPU of computer?
Belangrijke zaken die je moet invullen, vul je in met: ...
Wat verwacht je van ons dan? :P

Als ik mijn glazen bol er even bij neem dan zie ik dat je beter niks kan doen. Want stel je zou je voeding veranderen voor een zuinigere dan weet je niet wat de gevolgen zijn voor de ...
Als ik dan de .... in overweging neem dan wordt het een zeer moeilijke kwestie.

Even zonder dollen: type even wat nuttige informatie neer ipv alleen: ....

@HugoBoss1985
Ik heb de GPU die de TS momenteel gebruikt, het klopt natuurlijk niet bepaald wat je zegt..
De 290 verbruikt meer stroom vergeleken de 580. Ook wordt de 290 zeer warm en maakt deze meer lawaai vergeleken de 580. Hoe jij aan de info komt die jij momenteel geeft weet ik niet, wel weet ik dat het niet klopt wat jij zegt :P

[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2017 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:34:

Als ik mijn glazen bol er even bij neem dan zie ik dat je beter niks kan doen. Want stel je zou je voeding veranderen voor een zuinigere dan weet je niet wat de gevolgen zijn voor de ...

Mijn excuses, ik wilde gewoon even weten of het qua prestaties een wijze stap zou zijn om deze stap te maken. Verbruik en lawaai maken dus niet veel uit. Als het het geld echt niet waard is zou ik het niet doen. Ik heb ook niet zo veel ervaring met forums.

• Hahn

@HugoBoss1985
Ik heb de GPU die de TS momenteel gebruikt, het klopt natuurlijk niet bepaald wat je zegt..
De 290 verbruikt meer stroom vergeleken de 580. Ook wordt de 290 zeer warm en maakt deze meer lawaai vergeleken de 580. Hoe jij aan de info komt die jij momenteel geeft weet ik niet, wel weet ik dat het niet klopt wat jij zegt :P
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde, hoor ;)
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:46:
[...]

Mijn excuses, ik wilde gewoon even weten of het qua prestaties een wijze stap zou zijn om deze stap te maken. Verbruik en lawaai maken dus niet veel uit. Als het het geld echt niet waard is zou ik het niet doen. Ik heb ook niet zo veel ervaring met forums.
Nog een keertje: wat wil je ermee doen? Zonder dat te beantwoorden kunnen we adviseren wat we willen, maar is het nergens op gebaseerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 27-04-2017 13:47 ]

• LopendeVogel
@Hahn
Volgens mij zeggen wij het tegenover gestelde hoor ;)

@Verwijderd
Hu? Onduidelijker dan jij bent is niet mogelijk. Jij wilt weten of het nut heeft om hem te upgrade zonder aan te geven wat je ermee doet.
Niemand die je kan helpen, stel de PC is voor je opa bedoelt die er af en toe zijn e-mail op bekijkt dan zeg ik: nee niet upgrade. PC is goed genoeg.
Anyway, je geeft 0,0 nuttige informatie, je geeft zelfs helemaal géén informatie. Enige wat je laat zien is wat je momenteel hebt en daar blijft het bij.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:46:
[...]

Volgens mij zeggen jullie hetzelfde, hoor ;)

[...]

Nog een keertje: wat wil je ermee doen? Zonder dat te beantwoorden kunnen we adviseren wat we willen, maar is het nergens op gebaseerd.
De bedoeling was door de gpu te veranderen om nog een paar jaartjes extra te kunnen doen met mijn pc. Mijn vraag is of dit wel aangeraden is of afgeraden is. Ik gebruik deze pc voornamelijk om te gamen dus geen video editing. Ik had gedacht aan een rx 480 of rx 580. Ik wil dus gewoon weten of deze kaarten wat extra jaartjes geven om nog aan de deftige framerate/settings te geraken.

• Hahn
LopendeVogel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:57:
@Hahn
Volgens mij zeggen wij het tegenover gestelde hoor ;)
Jullie zeggen allebei dat de 580 zuiniger, stiller en koeler is dan de 290, niet?
[...]

Oke, gamen dus. Daar hebben we al wat aan. Welke games speel je zoal, of wil je spelen?

• LopendeVogel
[...]

Prrr wat moeilijk zeg, waarom geef je zga geen informatie?
Hetzelfde als dat je een frituur in loopt en zegt: ik wil eten.
|:(

Succes in ieder geval!

Acties:
  • Beste antwoord

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 21:23
[...]

De kaarten die je noemt zijn nauwelijks sneller dan de 290. Zolang alles nog werkt is dat dus zonde van je geld.
Als je ontevreden bent over de prestaties die je nu hebt moet je bij een prijsklasse hoger kijken. De 1080 ofzo.
Verder kan de rest van je PC inderdaad nog prima een paar jaar mee.

TheS4ndm4n#1919

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:48

HugoBoss1985

Xenotech

@HugoBoss1985
Ik bedoel (En zo staat het er ook...) toch echt hetzelfde als jij hoor.

En hoe ik aan die info kom: ik heb zelf een R9 290 gehad vóór mijn huidige RX 480.

Verwijderd

De R9 290 is een 'old fart' in de GPU wereld maar is nog steeds behoorlijk krachtig.

Misschien heb je geluk en kun je jouw 290 unlocken naar een volwaardige 290X:
https://www.techpowerup.c...93520/page-9#post-3048114

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik heb dezelfde cpu en dezelfde grafische kaart. En eigenlijk is dat een heavy combo die alles er nog doorsleurt wat momenteel op de markt komt, daarom wel niet in de hoogste settings. Het enige nadeel die deze combo (vooral de gpu) heeft, is de warmte die het afgeeft. Ik weet dat ik nog wacht op (reviews van) vega alvorens ik aan een andere gpu denk. Qua cpu is er eigenlijk niks spannends gebeurd en kan die nog wel verder.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1