Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb een Quadro 4000 (WS095AA) die ik in een DL380G7 wil gebruiken.
https://h10057.www1.hp.co...rovisioner/05/WS095AA.htm
Deze heeft 142W nodig via een extra 6-pin AUX powerkabel.

De DL380 G7 is een HP DL380G7 X5650 Perf EU Svr // 583966-421

Deze past op de aanwezige risercard en zou dan volgens mij x8 snelheid moeten krijgen.
Dat ik maar x8 zou halen in de (primary) standaard PCIe riser vind ik nog even niet erg, dit is een eerste test om te achterhalen of discrete device assignment in Hyper-V daar goed mee omgaat, zodat ik de GPU aan een RDSH kan toewijzen.

Uiteraard is hiervoor extra stroom nodig maar ik kan zo geen geschikte kabel vinden.

Ik heb een 669777-B21 besteld, die past op de AUX power op het mainboard en op de kaart maar als ik die aansluit dan start de server niet meer. Ook niet als de GPU niet is aangesloten (dus alleen de plug op het mainboard aangesloten).

Toen de ontvangen kabel bekeken en die lijkt een lus te bevatten; een pin op het mainboard (AUX) gaat naar een pin op de PCIe connector en vandaar terug naar een andere pin op de AUX connector. Dus zonder GPU aangesloten, alleen de kabel ingeplugt op de AUX power start de server al niet meer.

http://literatureserver.g...ML.aspx?docname=c04199811

Ik zie ook dat ik een HP DL38X (1) x16 PCI-E riser kit 494323-B21 zou kunnen bestellen. Dat is dan gelijk een extra risercard. http://h18004.www1.hp.com.../13595_div/13595_div.html
Die staat ook vermeld in de Quickspecs https://www.hpe.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c04199811.pdf

Die zou mij niet alleen stroom, maar ook gelijk een extra riser plus x16 snelheid bieden. Uitgaande op de afbeeldingen lijkt mij de meegeleverde kabel dezelfde als die ik al heb.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Wat heb ik nodig om de Quadro te kunnen gebruiken in de DL380G7 ?

Beste antwoord (via Dysmael op 01-05-2017 18:03)

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06 01:47
Zoals vrijwel alle vendoren verandert HP(e) eens in de zoveel tijd naamgeving, typeaanduidingen, enzovoorts. Bij huidige generaties (Gen8, Gen9) kun je zgn. GPU-enablement kits kopen, waarmee duidelijk is dat het geschikt is voor GPU uitbreiding. Voor een Gen7 moet je iets dieper graven :)

https://community.hpe.com...card-support/td-p/4734710

1) Je hebt inderdaad een 494323-B21 nodig, volgens het HPe Product Bulletin een "HP DL38X
G5p/G6/G7 PCI-E x16 Riser Kit". Deze kit komt met benodigde kabel.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41n3enwx0cL.jpg

Kosten een 40-60 USD (ex VAT) via de bekendere broker-kanalen.

2) Let heel goed op je power indeling. Heb je een voldoende krachtige PSU? Voor systemen met enkele (SAS) drives, dual-CPU en/of multiple I/O configuraties zou je sowieso al 750W moeten hebben, liefst redundant.

Let ook op:
...it should work as long as the power supply can supply 26A @ 12V standard. The video cards use a standard molex for the additional power. The issue might be getting the connector from the power supply. Most highend video cards require 300W+, 30A @ 12V for the power supply. You will want to verify that you have a 12V rail on tha 750W power supply that can handle 26A-30A. Does your server have the additional molex available. If you need an extension, make sure you get a 16 gauge cable. Don't go with 18 gauge or smaller extension. You would not want to use any other slots on that riser. 150W is for all three slots.
Heb je nu de instap PSU (460W) dan koop je de 750W Gold al voor een paar tientjes, de 750W Platinum is ietsje duurder. Als je ze zakelijk kunt kopen, stuur maar een PM, wij hebben er nog genoeg liggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 19:56
Ik heb geen specifieke ervaring met servers, dus misschien is dit een heel domme reactie.
Heb je wat molex connectors vrij in de server? Zoja, haal een verloopje van molex naar 6-pin (willekeurige winkel, 3 euro). Molex kan prima 75W leveren, dus dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Was het maar zo simpel :)
Helaas werkt dat niet zo in servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 16:04
Heb je wel gekeken of de kaart compatible is met je server?

Zie bijvoorbeeld deze draadjes op het HP forum voor vergelijkbare situaties:

https://community.hpe.com...w-to-install/td-p/5294777

https://community.hpe.com...4000-support/td-p/5647471

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 13:58

SpamLame

niks

Ik denk dat je met die primary (of secondary) PCIe riser kit voor 150W de meeste kans maakt.
Mijn redenen;
  1. In de Service en maintenance guide is geen sprake van een aux connector
  2. DL380g7 quickspecs kennen de optie 669777-B21 niet
  3. Dezelfde G7 quickspecs kennen geen enkele GPU optie
  4. 669777-B21 blijkt wel in de G8 QS te staan, maar kan deze niet matchen op partsurfer met een G7

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06 01:47
Zoals vrijwel alle vendoren verandert HP(e) eens in de zoveel tijd naamgeving, typeaanduidingen, enzovoorts. Bij huidige generaties (Gen8, Gen9) kun je zgn. GPU-enablement kits kopen, waarmee duidelijk is dat het geschikt is voor GPU uitbreiding. Voor een Gen7 moet je iets dieper graven :)

https://community.hpe.com...card-support/td-p/4734710

1) Je hebt inderdaad een 494323-B21 nodig, volgens het HPe Product Bulletin een "HP DL38X
G5p/G6/G7 PCI-E x16 Riser Kit". Deze kit komt met benodigde kabel.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41n3enwx0cL.jpg

Kosten een 40-60 USD (ex VAT) via de bekendere broker-kanalen.

2) Let heel goed op je power indeling. Heb je een voldoende krachtige PSU? Voor systemen met enkele (SAS) drives, dual-CPU en/of multiple I/O configuraties zou je sowieso al 750W moeten hebben, liefst redundant.

Let ook op:
...it should work as long as the power supply can supply 26A @ 12V standard. The video cards use a standard molex for the additional power. The issue might be getting the connector from the power supply. Most highend video cards require 300W+, 30A @ 12V for the power supply. You will want to verify that you have a 12V rail on tha 750W power supply that can handle 26A-30A. Does your server have the additional molex available. If you need an extension, make sure you get a 16 gauge cable. Don't go with 18 gauge or smaller extension. You would not want to use any other slots on that riser. 150W is for all three slots.
Heb je nu de instap PSU (460W) dan koop je de 750W Gold al voor een paar tientjes, de 750W Platinum is ietsje duurder. Als je ze zakelijk kunt kopen, stuur maar een PM, wij hebben er nog genoeg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Dat bevestigd wel mijn vermoeden dat dit niet alleen gewoon moet werken maar de kabel die bij die afbeelding staat lijkt ook sprekend op de kabel die ik al heb. Dat zou dan 669777-B21 kunnen zijn, waarbij 494323-B21 de hele kit is. Maar omdat ik nog een plek heb op de primary riser (weliswaar x8 i.p.v. x16) zou ik volgens mij aan de kabel ook genoeg hebben.

Mijn probleem is dat met de kabel ingeplugd in de aux op het mainboard (andere eind nog niet ingeplugd) de server al niet meer boot en een spanningsprobleem aan lijkt te geven. Datzelfde overigens ook toen ik als eerste gelijk kabel + kaart geplaatst had.

Toen ik de kabel goed bekeek leek er een lus in te zitten.
Voorbeeld: connector 5 gaat naar pin B, en pin B gaat weer naar connector 6.
Op de afbeelding is dat niet goed te zien maar de kabel die ik heb heeft een extra kabel aan de mainboardkant zitten.

Vandaar dat ik heel erg twijfel over de kabel en bang ben dat, als ik de kit bestel (494323-B21) ik dezelfde kabel weer krijg en misschien hetzelfde probleem houd.

Er zit 2x 750W in de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 13:58

SpamLame

niks

RolfLobker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:03:
Dat bevestigd wel mijn vermoeden dat dit niet alleen gewoon moet werken maar de kabel die bij die afbeelding staat lijkt ook sprekend op de kabel die ik al heb. Dat zou dan 669777-B21 kunnen zijn
^^ is een aanname. Het zou kunnen, maar voor het zelfde geld is dat niet het geval.
669777-B21 kom ik iig pas tegen bij een Gen8 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Is een aanname inderdaad, meer kan ik niet doen nu vandaar dat ik hier mijn vraag ook stel ;)

Wordt dus toch maar de 494323-B21 bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb nog een kabel liggen die ik destijds met moeite voor een ml370 g6 heb bemachtigd, ook om een videokaart aan te sluiten.
Kabel gaat van 10 pins naar een 6 + 8 pins, die mag je wel lenen en kijken of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Dat klinkt als iets dat kan werken.
Zou wel tof zijn als ik die kan lenen. Maar als het werkt zou het ook fijn zijn als ik weet wat voor type het is zodat ik er zelf 3 kan bestellen. Is dat nog te achterhalen voor jou?
Waar kom je ongeveer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik ben donderdag in de gelegenheid om die kabel eventueel op te sturen, kan ik ook het exacte type nagaan met hp pn.
Ik stuur je wel even prive berichtje omtrent adres etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 07:07

Lief Adje

Love is in the air

Dysmael schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:04:
Dat klinkt als iets dat kan werken.
Zou wel tof zijn als ik die kan lenen. Maar als het werkt zou het ook fijn zijn als ik weet wat voor type het is zodat ik er zelf 3 kan bestellen. Is dat nog te achterhalen voor jou?
Waar kom je ongeveer vandaan?
Ik ben met een vergelijkbare situatie bezig (dl380p g8)

Is het bij jouw gelukt destijds?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Lief Adje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Ik ben met een vergelijkbare situatie bezig (dl380p g8)

Is het bij jouw gelukt destijds?
De G8 heeft weer andere partnummers, veelal gedeeld met de Gen9.
De G7 was compatible met G5 en G6 onderdelen in veel gevallen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 07:07

Lief Adje

Love is in the air

nelizmastr schreef op maandag 1 november 2021 @ 06:57:
[...]

De G8 heeft weer andere partnummers, veelal gedeeld met de Gen9.
De G7 was compatible met G5 en G6 onderdelen in veel gevallen.
Dat had ik inderdaad ook gezien, ik heb nu alvast een kabel besteld om het ea te kunnen testen.
Ik ga de riser aanpassen zodat ik het pcie 8x slot kan gebruiken ipv een nieuwe riser te kopen. (Te duur)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Pagina: 1