• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik zoek een?
Mobiele Android telefoon voor mijn dochter (15)

Wat is je budget?
Ongeveer €150

Zij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Haar oude Motorola Moto E 2015 te vervangen en daarnaast:
  • Snapchat met filters
  • Facebook
  • Redelijk goede foto's
  • Accu waarmee je de dag goed door kan komen
  • Beschikbaarheid van hoesjes
  • Redelijk formaat (max 5'')
  • Geheugen minimaal 2Gb
  • Opslag minimaal 16Gb
  • Vingerafdrukscanner leuk, maar geen must
  • Verwisselbare accu
Wat heb je zelf al gevonden?
Bovenstaande wensenlijst in de pricewatch ingevuld levert dit
Daarnaast deze:Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn vast meer telefoons te vinden, maar het budget van €150 is lastig, dat zal denk ik iets opgerekt moeten worden. De J5 lijkt een goede keuze op papier, maar hoe draait Snapchat daarop? Op haar huidige Moto E wil Snapchat vaak niet eens meer openen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
In dit lijstje is de Wileyfox Swift 2 volgens mij wel de kampioen op prestatie gebied. De Android er op is kaal en daardoor sneller, en de Qualcom 430 soc is beter dan bijvoorbeeld de 410 in de J5.

Wat je kunt doen is naar de Mediamarkt gaan en de toestellen proberen met de Snapchat app of ze voldoen.

De A3 2016 zou ik laten afvallen wegens slechts 1,5 GB werkgeheugen er in.

De Moto G5 heeft dezelfde Soc als de Swift 2, maar scherm heeft een hogere resolutie, en dat kost extra rekenkracht en dat kan de prestaties negatief beïnvloeden.

[ Voor 28% gewijzigd door swhnld op 27-04-2017 22:19 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
Snapchat draait hier nog pauper op mijn Oneplus-3 verwacht er niet teveel van snapchat is nu eenmaal Iphone only.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Oneplus 3 zit qua processor in de top van vorig jaar, vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S7. Zelfs 2de hands is dat buiten budget wat de TS wil uitgeven. Dus dat betekent, Snapchat traag accepteren, of meer geld sparen voor een duurder toestel?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Met het beschikbare budget zal dochter moeten accepteren dat niet alles haalbaar is. Het budget verdubbelen gaat er niet inzitten. Daarnaast is ook de FAF (Friends Acceptance Factor) van belang als je 15 bent (duh), dus dan scoort een Samsung meer punten dan een Wileyfox. We hebben ze bekeken en qua performance scheelt het niet veel. Persoonlijk zou ik dan hands-down voor de Wileyfox gaan, al was het alleen maar voor de puurdere Android, maar goed.

Mijn eerste voorkeur was de Moto G5, maar ik vind het raar dat de G5 lager scoort dan de G4 van vorig jaar op het gebied van performance. Je kan dus eigenlijk beter een G4 kopen (mijn andere dochter heeft een G4 en dat zijn prima toestellen). Op de G4 werkt Snapchat prima trouwens.

... en gaat over tot de orde van de dag