Openen .ica file op iMac (OS 10.12.4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hallo,

Ik werkt regelmatig vanuit huis en maak dan verbinding met het netwerk op kantoor. Nadat ik ben ingelogd (via Netscaler Unified Gateway) kan ik klikken op een pictogram van het netwerk.

Daardoor wordt er een ".ica bestand" in de map "Downloads" geplaatst. Deze kan ik dan via finder openen met receiver en dan start de verbinding definitief op en kan ik werken.

Is er een mogelijkheid dat ik automatisch verbinding kan maken zonder eerst dat .ica moet openen?

Hoor het graag.

Alvast bedankt!

Wim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig te maken met de serverinstellingen, lijkt me. Ik verplaats het topic van SWS naar de Apple-buren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Google even op "apple file extensions open automatically" en dan heb je tig antwoorden.
Voor zover ik het zie moet je twee dingen doen:
- Het bestandstype .ica als "safe" bestempelen
- zorgen dat een .ica automatisch geopend wordt met (naar ik aanneem) je citrix client

Maar ik ben geen Mac gebruiker ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb via "deel info" van het .ica bestand aangegeven dat dit altijd geopend moet worden met citrix receiver en nawerkt het gewoon.

Bedankt!