Beste Tweakers,
Ik heb mijn Samsung 960 EVO nvme SSD (250GB) geïnstalleerd op mijn moederbord.
Verder geen andere HDD's/SSD's erin of andere opslagmedia.
De bios ziet hem ook netjes staan als boot device (mits CSM aan staat). Windows installeren verloopt soepel en snel, maar als hij klaar is met installeren en de computer dus opnieuw opstart om vervolgens de laatste instellingen te doen in Windows, waarna hij klaar zou moeten zijn voor gebruik... maar dan boot hij weer naar de Windows installatie.
Als ik de installatie USB eruit haal, gaat hij terug naar de bios. Daar staat normaal een Windows Boot Manager als boot device na de installatie, maar deze ontbreekt.
Specs:
Samsung 960 EVO nvme m.2 SSD van 250GB.
Moederbord: Asus Strix Z270G
Geheugen: 8GB Kingston HyperX 2133mhz
CPU: i7 6700k
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows wordt dus in UEFI mode geïnstalleerd.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn Samsung 960 EVO nvme SSD (250GB) geïnstalleerd op mijn moederbord.
Verder geen andere HDD's/SSD's erin of andere opslagmedia.
De bios ziet hem ook netjes staan als boot device (mits CSM aan staat). Windows installeren verloopt soepel en snel, maar als hij klaar is met installeren en de computer dus opnieuw opstart om vervolgens de laatste instellingen te doen in Windows, waarna hij klaar zou moeten zijn voor gebruik... maar dan boot hij weer naar de Windows installatie.
Als ik de installatie USB eruit haal, gaat hij terug naar de bios. Daar staat normaal een Windows Boot Manager als boot device na de installatie, maar deze ontbreekt.
Specs:
Samsung 960 EVO nvme m.2 SSD van 250GB.
Moederbord: Asus Strix Z270G
Geheugen: 8GB Kingston HyperX 2133mhz
CPU: i7 6700k
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- CSM disabled, daarna windows installeren, zelfde resultaat
- CSM enabled, daarna windows installeren, zelfde resultaat
- CSM enabled, UEFI first instellen op PCI-E en Boot devices, daarna windows installeren. zelfde resultaat, alleen zie ik de SSD nu ook niet meer in de bios als boot device
- Secure boot aan/keys loaded
- Secure boot uit/keys unloaded
Windows wordt dus in UEFI mode geïnstalleerd.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Breen op 27-04-2017 12:49 . Reden: verduidelijking ]