Toon posts:

Spam mails

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik krijg elke dag meerdere spam mails van bv NS, Samsung, Milka. Allemaal van andere email adressen, elke dag andere adressen. Ziggo zegt er niets aan te kunnen doen. Filters helpen niet. Kan iemand mij vertellen waar deze mail vandaan komt.? Alvast dank.

Return-Path: <nieuws@gennympusse.info>
Delivered-To: Received: from md13.tb.mail.iss.local ([212.54.34.103])
by mc19.tb.mail.iss.local (Dovecot) with LMTP id 0q1QMpYqAVnkMAAAOxD//A
for Thu, 27 Apr 2017 01:17:57 +0200
Received: from mx14.mnd.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.103])
by md13.tb.mail.iss.local (Dovecot) with LMTP id iokuMbaoEFcoFwAATHXKAw
; Thu, 27 Apr 2017 01:17:57 +0200
Received: from mx2.nett-dein.com ([66.199.254.23])
by mx14.mnd.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.86_2)
(envelope-from <nieuws@gennympusse.info>)
id 1d3WC5-0001QF-1i
for; Thu, 27 Apr 2017 01:17:57 +0200
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed;
d=gennympusse.info; s=s1024; l=4798; x=1493853475;
i=@gennympusse.info; h=From:Subject:To:Content-Type:Message-ID:
Date; bh=RwRYyem8vMegtHemYHdznJACp00=; b=TcZQVQHMg7x0BKlkM/00tcH
rVQnLyL2xq4TCaGBQbjfTbJjUt3p5S+FekZ1Mv10DLMRLl59I3MTDBU8cwLCf/oc
RaoT9UIv6+FFLtdTXX8N8XPouLze8EbdaCRdhjHCjBPTM2NaYPhkGzEJy9IsrzFi
cU1+pGVgPjl9jh1ZFZas=
DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; q=dns; c=nofws;
s=s1024; d=gennympusse.info;
b=foNp5hnJKdyyd9UOqVVL6JXR4KEakhGZzzrIer/wnHenF7OejlM7nDppqSwMdqhXUKqwU8ejqjoyfHyBewTVEo41hh7ygtNaTRwBQ2xsPc9xB5auw3zUXwBY+fQB9Vcl8VbMnYRumGl8OwhIQ+xMvw7MBO6oQ/pJ/3Xvqixk75s=;
MIME-Version: 1.0
From: Senseo Nederland <nieuws@gennympusse.info>
Subject: RE: Uw deelname als Senseo Switch testpersoon
Reply-To: Senseo Nederland <nieuws@gennympusse.info>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="94udw-2-cd2c37ce91c7054cdcb191f3f802c43402898x";
Message-ID: <203xx796023-z2@mx2.nett-dein.com>
Date: Wed, 26 Apr 2017 19:14:32 -0500
X-Ziggo-spambar: /
X-Ziggo-spamscore: 0.0
X-Ziggo-spamreport: CMAE Analysis: v=2.2 cv=Bt7t+cf5 c=1 sm=1 tr=0 a=3gmHhcbhAn2ZCQoecoSZGQ==:17 a=MKtGQD3n3ToA:10 a=AzvcPWV-tVgA:10 a=mtmJGIcc5fsA:10 a=ZZnuYtJkoWoA:10 a=6lHdGlyqG5ptGnIdVsEA:9 a=zv5aOQ4bcDHHr-8H:21 a=QEXdDO2ut3YA:10 a=FpFumB7UAAAA:8 a=yVSv-XK2GyM5i2ac2VIA:9 a=kiXnp-Uq_7IrtEkD:21 a=_W_S_7VecoQA:10 a=-FEs8UIgK8oA:10 a=NWVoK91CQyQA:10 a=LdcoBW-9kOloxU73aTYt:22
none
X-Ziggo-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Spam-Flag: No
X-SpamFlt-Status: Not Detected
X-KASFlt-Status: Lua profiles 112053 [Apr 26 2017]
X-KASFlt-Status: LuaCore: 218 218 947ca2f64821476c192f33d4d3ff6aa248a3ae5f
X-KASFlt-Status: Version: 5.5.10.47
X-KASFlt-Status: {Tracking: DKIM}
X-KASFlt-Status: {Tracking_Outlook_15}
X-KASFlt-Status: {Tracking_ms_mailer_not_ms_msgid}
X-KASFlt-Status: 127.0.0.200:5.2.1;212.54.34.103:7.5.0;d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.com:7.1.1;gennympusse.info:7.1.1,8.0.10;127.0.0.199:7.1.2,5.2.1
X-KASFlt-Status: Rate: 10
X-KASFlt-Status: Status: not_detected
X-KASFlt-Status: Method: none
X-SpamFlt-Phishing: Not Detected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vermoedelijk van een webserver die ten prooi is gevallen aaln hackers/scriptkiddies en nu spam verstuurt.
Elke dag komen er wel weer nieuwe bij, en elke dag worden er van zulke servers offline getrokken.

Valt verder weinig tegen te doen, zonder grote ingrepen.
Een spamfilter werkt ook maar tot op bepaalde hoogte, zoals te zien aan de headers van de mail.
Elke 'hop' voegt nieuwe headerregels toe, b.v. met spamstatus (zoals te zien in jouw headers).
Spamfilters werken pas echt goed als er met menselijke interactie gefinetuned wordt, maar dat gaat niet zomaar. Dat zou je dan weer kunnen oplossen met een lokaal spamfilter in een mailclient.

Welke mailvlient gebruik je eigenlijk? Ziggo's webmail? Want in dat geval zou je het beste eens kunnen kijken naar een mailclient op je PC. Outlook comes to mind, maar dat kost uiteraard centjes.
Mozilla Thunderbird is ook een hele fijne client, gratis en heeft een ingebouwd spamfilter die werkt op basis van menselijke interactie.

Verder is er niet zoveel wat je kan doen.
Dat zou dan bij Ziggo liggen. B.v. het gebruiken van SPF, aansluiten op de Spamhaus database (lijst van servers die geblacklist zijn), een oplossing zoeken om menselijke interactie mogelijk te maken, zodat iedereen kan mee helpen spam te bestrijden (dat werkt b.v. goed met systemen als Microsft Exchange in combinatie met Outlook.)
Mails die jij vlagt met het vlam-icoontje, worden gezien als spam en geanalyseerd. Komt er nog eens zo'n mail, dan ligt hij automatisch in de spam bak.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:16

Zjemm

...

Niet altijd fijn Maar je kan overwegen om van mailadres te wisselen. Zit je voorlopig weer safe

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:40:
Niet altijd fijn Maar je kan overwegen om van mailadres te wisselen. Zit je voorlopig weer safe
Handig, met alle accounts etc die eraan hangen. Ben wel benieuwd wat een structurele oplossing is zonder switch van email, want ik heb het precies hetzelfde probleem ook bij Ziggo.

Outlook is dus geen oplossing want die gebruik ik zelf. Blijf de spam als ongewenste email aanvinken. Zoals topic starter ook zegt, men blijft de afzender adressen aanpassen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Ik heb al jaren een eigen server, en ben overgestapt naar de mac. Toen ik nog windows gebruikte was MailWasher een fantastisch pakket om dat probleem op te lossen.

Je laat het los op je mailbox, en hij opent daarna Outlook voor je. Betaald, dat wel...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spam is een 'fact of life'. Leer er mee te leven. Neem een goed (!) spamfilter en je merkt er weinig van - en markeer inderdaad als spam als het door je filter komt. Ik heb zojuist een dikke 500 recente berichten verwijderd uit de 'waarschijnlijk spam'-map, er zaten twee nieuwsbrieven tussen die ten onrechte als spam zijn aangemerkt maar die ik toch min of meer ongelezen zou hebben weggegooid. En ik schat dat misschien 1 spambericht per maand wel in de mailbox komt.
Erger is malware in mail. Ook daarvoor helpt een spamfilter - plus een virusscanner.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 27-04-2017 13:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ah, de Spammachine van Ezzi.net zo te te zien. Honderden verschillende mx records en dagelijks andere domeinnamen, meestal .info domeinen die na 48 uur weer gedumpt worden. Ezzi.net doet niets tegen deze spam en verklaart dat je zelf toestemming hebt gegeven hiervoor. Doordat er telkens ander IP's en domeinen wordt gebruikt en de ISP deze niet ingrijpt komen deze partijen niet of nauwelijks op blacklists te staan en spamfilters laten dan veel door.

https://www.senderbase.or...n/?search_string=ezzi.net

Ik heb alle .info afzenders en/of beginnend met actie@ toegevoegd aan de spamfilter en die pakt 99% van dit soort spam nu, maar aangezien het veelal via Amerikaanse servers gaat en Ezzi.net niets onderneemt kom je eigenlijk niet van dit soort ellende af.

Afmelden via linkjes zorgt dat je op tig andere spam lijsten terecht komt, meldingen via je eigen ISP gebeurt niets mee, rapporteren via Spamcop kan je duizend keer doen maar gebeurt niets en melden via spamklacht.nl lijkt ook niets te brengen ivm buitenlandse spam (ook al gericht op NL gebruikers)

https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

log even in op je Ziggo webmail via : https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Ga naar instellingen (rechtsboven) vink het vinkje geavanceerde instellingen aan
Nu zie je Mailfilter regels, selecteer nieuwe regel toevoegen
Verzender/Van, Bevat .info, Verplaats naar map Selecteer map SPAM
Opslaan

[ Voor 29% gewijzigd door Breezers op 27-04-2017 13:57 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:09:
Spam is een 'fact of life'. Leer er mee te leven. Neem een goed (!) spamfilter en je merkt er weinig van - en markeer inderdaad als spam als het door je filter komt. Ik heb zojuist een dikke 500 recente berichten verwijderd uit de 'waarschijnlijk spam'-map, er zaten twee nieuwsbrieven tussen die ten onrechte als spam zijn aangemerkt maar die ik toch min of meer ongelezen zou hebben weggegooid. En ik schat dat misschien 1 spambericht per maand wel in de mailbox komt.
Erger is malware in mail. Ook daarvoor helpt een spamfilter - plus een virusscanner.
Spam is helemaal geen fact of life. Ik zit nu denk ik 20 jaar bij Ziggo, vroeger @Home en heb nooit last gehad van Spam. Ik gebruik mijn mail heel selectief, lees drop het niet overal zomaar neer. Het lijkt er eerder op dat de servers van Ziggo gehackt zijn en er misbruik wordt gemaakt van hun mailadressen bestanden. Ik kan niets anders verzinnen als ik lees dat de topic starter precies hetzelfde probleem heeft als ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

@Musicmasters, je hebt gelijk: als je je mailadres weinig verspreid, niet gebruikt om je ergens aan te melden, geen catch-all hebt (killing!), etc. dan wordt je mailadres niet bekend bij spammers en zal je hooguit een keer mail krijgen die is gericht aan random adressen. Zo heb ik een mailadres dat bekend is bij welgeteld twee vertrouwde mensen, daar krijg ik idd 0 spam op. Maar ja, mailadressen zijn zinloos als ze niet worden gebruikt :P Dat kan ik dus niet zeggen van adressen die ik al 10-20 jaar gebruik..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
F_J_K schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:46:
@Musicmasters, je hebt gelijk: als je je mailadres weinig verspreid, niet gebruikt om je ergens aan te melden, geen catch-all hebt (killing!), etc. dan wordt je mailadres niet bekend bij spammers en zal je hooguit een keer mail krijgen die is gericht aan random adressen. Zo heb ik een mailadres dat bekend is bij welgeteld twee vertrouwde mensen, daar krijg ik idd 0 spam op. Maar ja, mailadressen zijn zinloos als ze niet worden gebruikt :P Dat kan ik dus niet zeggen van adressen die ik al 10-20 jaar gebruik..
Mwah, er hoeft maar 1 partij er tussen te zitten die de mailadressen commercieel verkoopt aan andere partijen of er wordt weer eens een database met x miljoen mailadressen gehackt en je mailadres kan al snel bij tientallen spamboeren in de systemen staan zonder dat jij als gebruiker hier iets aan te wijten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Breezers schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:52:
er wordt weer eens een database met x miljoen mailadressen gehackt en je mailadres kan al snel bij tientallen spamboeren in de systemen staan zonder dat jij als gebruiker hier iets aan te wijten valt.
Dat zeg ik: nooit ergens registreren en amper mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezers schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:26:
Ah, de Spammachine van Ezzi.net zo te te zien. Honderden verschillende mx records en dagelijks andere domeinnamen, meestal .info domeinen die na 48 uur weer gedumpt worden. Ezzi.net doet niets tegen deze spam en verklaart dat je zelf toestemming hebt gegeven hiervoor. Doordat er telkens ander IP's en domeinen wordt gebruikt en de ISP deze niet ingrijpt komen deze partijen niet of nauwelijks op blacklists te staan en spamfilters laten dan veel door.

https://www.senderbase.or...n/?search_string=ezzi.net

Ik heb alle .info afzenders en/of beginnend met actie@ toegevoegd aan de spamfilter en die pakt 99% van dit soort spam nu, maar aangezien het veelal via Amerikaanse servers gaat en Ezzi.net niets onderneemt kom je eigenlijk niet van dit soort ellende af.

Afmelden via linkjes zorgt dat je op tig andere spam lijsten terecht komt, meldingen via je eigen ISP gebeurt niets mee, rapporteren via Spamcop kan je duizend keer doen maar gebeurt niets en melden via spamklacht.nl lijkt ook niets te brengen ivm buitenlandse spam (ook al gericht op NL gebruikers)

https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

log even in op je Ziggo webmail via : https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Ga naar instellingen (rechtsboven) vink het vinkje geavanceerde instellingen aan
Nu zie je Mailfilter regels, selecteer nieuwe regel toevoegen
Verzender/Van, Bevat .info, Verplaats naar map Selecteer map SPAM
Opslaan
Kan je niet beter als actie "afbreken" pakken? Dan ben je er gelijk vanaf. Ik kijk zelden in webmail en dan zit straks je server vol door de spammap lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:17:
[...]

Kan je niet beter als actie "afbreken" pakken? Dan ben je er gelijk vanaf. Ik kijk zelden in webmail en dan zit straks je server vol door de spammap lijkt me.
Dat dacht ik eerst ook maar afbreken lijkt bij mij niets te doen op een of andere manier . Daarnaast kijk ik eens de paar maanden even die map om te zien of er vals positieven zijn ( 2 stuks in 6 maanden)

Pagina: 1