PS4 dualshock controllers koppelen niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 107.897 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 844839

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vandaag krijg ik mijn 2 dualshocks controllers niet meer gekoppeld met mijn PS4.
De controllers worden alleen gebruikt op mijn eigen PS4. Nu heb ik via internet al gevonden dat de controllers gevoed moeten worden met de originele USB voeding. Dit heb ik ook gedaan.

Maar als ik nu de PS toets inhoudt start de console niet op, de controller blijft wit knipperen, dit doen beide controllers.

Nu beschik ik ook over een gaming laptop (Lenovo Y700) op deze laptop heb ik de Sony Remote play geïnstalleerd. Als ik de controller koppel aan mijn laptop werkt alles wel. Dus het lijkt er op dat het probleem voortkomt uit mijn PS.

Wie kan mij helpen dit probleem te verhelpen? Is het simpel weg de USB voeding van de console? Of een dieper geworteld probleem?

Gr. Jacco

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Wat als je de console manueel via de knop aan de voorkant opstart en daarna probeert te koppelen met kabel, reageert die dan wel via de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Dat dus. Eerst de console en dan kijken of koppelen lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt ook niet. Heb ik ook al geprobeerd. De controller reageert sowieso niet, blijft wit knipperen.
Zowel met het opstarten via de controller als het starten op de console zelf.
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:54:
Wat als je de console manueel via de knop aan de voorkant opstart en daarna probeert te koppelen met kabel, reageert die dan wel via de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet van gisteren, alle mogelijke opstart opties en dergelijke heb ik gebruikt.

De PS heb ik al enige tijd. Normaal werkt alles zonder problemen.
Arunia schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:55:
Dat dus. Eerst de console en dan kijken of koppelen lukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 844839 op 27-04-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 11:59
Anoniem: 844839 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:04:
Ik ben niet van gisteren, alle mogelijke opstart opties en dergelijke heb ik gebruikt.

[...]
Dan heb je ook vast de controller al gereset (paperclip..) met behulp van de instructies hier:
https://support.us.playst...lShock-4-Troubleshooting/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je het ook al met een andere kabel geprobeerd.
Heb dit probleem namelijk een aantal maanden geleden ook gehad en toen bleek het aan het kabeltje te liggen wat niet meer goed was.

Als dat niet werkt dan zou ik eventjes de Controller resetten
Aan de achterkant van de controller bevindt zich vlak naast de L2-trigger een klein gaatje. In deze ruimte heeft Sony een piepkleine Reset-knop verstopt. Door een paar seconden lang met een paperclip op dit knopje te drukken, kun je de controller volledig resetten.

Nadat je de controller hebt gereset, dien je deze opnieuw te registreren. Dit doe je door de controller via de meegeleverde usb-kabel met je PS4 te verbinden, terwijl de console aan staat. Volg nu de instructies op je beeldscherm.

Als dat allebei niet werkt dan weet ik het persoonlijk ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze pagina heb ik volledig doorlopen, maar zonder resultaat.
xinix03 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:09:
[...]

Dan heb je ook vast de controller al gereset (paperclip..) met behulp van de instructies hier:
https://support.us.playst...lShock-4-Troubleshooting/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het met 2 kabels geprobeerd maar zonder resultaat, ook de reset heeft niet gewerkt.
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:10:
Heb je het ook al met een andere kabel geprobeerd.
Heb dit probleem namelijk een aantal maanden geleden ook gehad en toen bleek het aan het kabeltje te liggen wat niet meer goed was.

Als dat niet werkt dan zou ik eventjes de Controller resetten
Aan de achterkant van de controller bevindt zich vlak naast de L2-trigger een klein gaatje. In deze ruimte heeft Sony een piepkleine Reset-knop verstopt. Door een paar seconden lang met een paperclip op dit knopje te drukken, kun je de controller volledig resetten.

Nadat je de controller hebt gereset, dien je deze opnieuw te registreren. Dit doe je door de controller via de meegeleverde usb-kabel met je PS4 te verbinden, terwijl de console aan staat. Volg nu de instructies op je beeldscherm.

Als dat allebei niet werkt dan weet ik het persoonlijk ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige wat ik nog kan bedenken is om te proberen om je PS4 in Safe mode op te starten, kijken of die hem dan oppakt.
https://www.playstation.c...fe-mode-on-playstation-4/

Als dat niet werkt dan zou je contact moeten opnemen met de Sony helpdesk en ben ik bang dat je hem mag opsturen. (mits alle bovenstaande dingen zijn geprobeerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Anoniem: 844839 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:04:

[...]
Als je niet van gisteren was (iets netter praten tegen mensen die je proberen te helpen kom je verder mee), dan had je het wel in je topicstart aangegeven. Anders gaan we er vanuit dat je dat niet hebt gedaan. Lijkt me wel logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:11

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Move to SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt. Vraag me niet hoe. Maar op onverklaarbare reden werkte die een dag later weer normaal. Heb ergens eem fout gemaakt. Maar waar? Geen idee.
Bedankt voor de hulp.
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:18:
Enige wat ik nog kan bedenken is om te proberen om je PS4 in Safe mode op te starten, kijken of die hem dan oppakt.
https://www.playstation.c...fe-mode-on-playstation-4/

Als dat niet werkt dan zou je contact moeten opnemen met de Sony helpdesk en ben ik bang dat je hem mag opsturen. (mits alle bovenstaande dingen zijn geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922985

Arunia schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:01:
[...]

Als je niet van gisteren, was (iets netter praten tegen mensen die je proberen te helpen kom je verder mee), dan had je het wel in je topicstart aangegeven. Anders gaan we er vanuit dat je dat niet hebt gedaan. Lijkt me wel logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1991
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-03 15:34
Je moet de controller aansluiten via de usb met de ps4. Dan knippert hij 1 keer oranje, vervolgens nergens aan zitten even wachten ongeveer 30 sec. De controller knippert nog een keer oranje en dan kan je op de ps knop drukken en koppelt hij weer.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:11

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik sluit het topic om de oude kick te verbergen.
@Mick1991 je inzet wordt gewaardeerd, in het vervolg is het beter om zulke oude topics niet meer op te halen. Indien de TS het probleem nog had gehad / geïnteresseerd was dan had de TS dit in het afgelopen jaar waarschijnlijk wel aangegeven :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.