Ergens na de zomer zal ons nieuwbouwhuis opgeleverd gaan worden. Onlangs kreeg ik een bericht dat er een 2 x 260 wp installatie geplaatst zal worden. Waarschijnlijk zal dat te maken hebben met een bepaalde richtlijn die ze net niet halen.
Het betreft een plat dak, redelijk uit het zicht, zonder schaduw. Nu heb ik gevraagd wat ze gaan leveren en wat het zou kosten om het systeem direct uit te laten breiden van de 2 panelen die ik standaard krijg. Ik heb de volgende meerprijzen doorgekregen:
Van 2 PV panelen naar 4 PV panelen van elk 260 WP. € 2.200,-- incl. BTW.
Van 2 PV panelen naar 6 PV panelen van elk 260 WP. € 3.350,-- incl. BTW.
Van 2 PV panelen naar 8 PV panelen van elk 260 WP. € 4.200-- incl. BTW.
Ik heb me ingelezen en volgens mij zijn deze prijzen veel te hoog, zeker als je bedenkt dat een groot deel van de kosten van de installatie (en kleine omvormer) al bij de 2 PV zou moeten zitten.
Welke types, omvormer, etc beantwoorden ze niet.
Nu mijn vraag: als het klopt dat deze prijzen veel te hoog zijn, waar moet ik rekening mee houden als ik het na oplevering wil laten uitbreiden door een andere partij? Kan ik op een of andere manier het leven van de tweede installateur veel makkelijker maken bij een uitbreiding?
Ik ga nogmaals types opvragen, want wellicht kan ik alvast de omvormer upgraden?
Bedankt alvast voor jullie mening!
Het betreft een plat dak, redelijk uit het zicht, zonder schaduw. Nu heb ik gevraagd wat ze gaan leveren en wat het zou kosten om het systeem direct uit te laten breiden van de 2 panelen die ik standaard krijg. Ik heb de volgende meerprijzen doorgekregen:
Van 2 PV panelen naar 4 PV panelen van elk 260 WP. € 2.200,-- incl. BTW.
Van 2 PV panelen naar 6 PV panelen van elk 260 WP. € 3.350,-- incl. BTW.
Van 2 PV panelen naar 8 PV panelen van elk 260 WP. € 4.200-- incl. BTW.
Ik heb me ingelezen en volgens mij zijn deze prijzen veel te hoog, zeker als je bedenkt dat een groot deel van de kosten van de installatie (en kleine omvormer) al bij de 2 PV zou moeten zitten.
Welke types, omvormer, etc beantwoorden ze niet.
Nu mijn vraag: als het klopt dat deze prijzen veel te hoog zijn, waar moet ik rekening mee houden als ik het na oplevering wil laten uitbreiden door een andere partij? Kan ik op een of andere manier het leven van de tweede installateur veel makkelijker maken bij een uitbreiding?
Ik ga nogmaals types opvragen, want wellicht kan ik alvast de omvormer upgraden?
Bedankt alvast voor jullie mening!