Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyhey,

Ik heb een vraag. Ik was in de computerwinkel en daar adviseerden ze me deze samenstelling. Ik vind het vrij prijzig, maar misschien zijn het wel realistische prijzen. Wie kan me daar iets meer over zeggen? Zijn er bepaalde sites die jullie adviseren die betrouwbaar zijn en waar ik het e.e.a. voor minder zou kunnen bestellen? Is deze pc wel echt snel, of zouden jullie andere producten adviseren?

Je zou me enorm helpen. Dit is het advies van de computerwinkel: https://we.tl/BtDuTYXWsS

Belangrijk: Snelheid

Groet,
Rik

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Kan je die screenshot niet even uploaden met imgur oid, of nog beter, overnemen in de wenslijst? Ik ga niet iets willekeurig downloaden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Desktop Aankoopadvies heeft heleboel topics met vergelijkbare vraagstelling maar wel met een bak meer informatie in de startpost?

En ja, ik ga niet zomaar dingen aanklikken. En prijzen zijn relatief; als je 10K per jaar verdient en je krijgt een PC van 4K in de offerte, is dat veel geld. Maar is de PC 2K en verdien je 100K, zal het best meevallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Bedankt voor de snelle reactie!:) Sorry, ik heb me pas aangemeld en had echt nog nooit van imgur gehoord. Ik heb net een account aangemaakt, dit is nogmaals de offerte http://imgur.com/YdGQH8C

Ik ben student, en het gaat erom dat ik niet te veel wil betalen:)

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:14:
Hey, Bedankt voor de snelle reactie!:) Sorry, ik heb me pas aangemeld en had echt nog nooit van imgur gehoord. Ik heb net een account aangemaakt, dit is nogmaals de offerte http://imgur.com/YdGQH8C

Ik ben student, en het gaat erom dat ik niet te veel wil betalen:)
Klopt het dat er geen videokaart is?

• MAX3400

MAX3400

Gooi de afzonderlijke onderdelen eens door https://tweakers.net/pricewatch/ en bereken zelf eens wat. Dan weet je in ieder geval of het veel goedkoper of veel duurder kan.
Menno02 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:18:
[...]

Klopt het dat er geen videokaart is?
Onboard misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat vond ik dus ook gek... misschien zit die op het moederbord?

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Denk dat dat het dan is. Maar ik neem aan dat de PC voor gamen gebruikt gaat worden, dus dan is een videokaart wel handig.
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:19:
Ja, dat vond ik dus ook gek... misschien zit die op het moederbord?
Als het moederbord onboard zit, is dat in de processor.

[ Voor 32% gewijzigd door Menno02 op 26-04-2017 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige pc is 8 jaar oud en heeft een intel (r) core (tm)2quad cpu q6600 @ 2.40 ghz 2.40 ghz processor met 6 gb ram geheugen. Die vind ik echt traag... dus ik wil er zeker van zijn dat ik hier weer (8 jaar:D?) mee vooruit kan en dat ik minder koffie ga drinken door al die tijd dat ik moet wachten tot hij uitgerateld is:D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee, niet perse voor gamen. Maar wel voor foto/videobewerking, dj-programma's, adobe producten en heeel wat essay ;) :O

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:22:
Hmm, nee, niet perse voor gamen. Maar wel voor foto/videobewerking, dj-programma's, adobe producten en heeel wat essay ;) :O
Ik lees 4 verschillende requirements... Sorry maar ga als een dolle eens heeeel goed DAA beleid doorlezen en je eerste post aanpassen met alle vereiste informatie.

Dit forum is helaas geen "huiskamer" waar je ff kan overleggen; jij moet ons info komen brengen qua requirements, financien, inzet, eigen onderzoek en dan mogen wij commentaar leveren om de laatste puntjes op de i te zetten.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
ALs ik snel wat prijzen bekijk zie ik dat de cpu, moederbord, hdd en voeding al elk 20 tot 50 euro duurder zijn dan in de pricewatch.
Daarbij zit er geen videokaart in dus gamen kan je vergeten, videobewerking heb je ook een videokaart voor nodig lijkt me.
Pc is overpriced voor wat het is lijkt mij en met alles los kopen en in elkaar zetten bespaar je op en kan er nog een goede videokaart in.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry, ik heb echt nog nooit een forum bezocht haha. Ik zal het hier onder nog wat specifieker schrijven. Ik vond het zelf ook veel geld, maar heb tot nog toe geen site gevonden die echt goedkoper was. Het zijn allemaal losse onderdelen die ik in een computerwinkel wilde kopen. Kennen jullie misschien een site waarbij ik alle producten in één keer kan bestellen? :?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
--> foto/videobewerking, ik luister veel muziek (goede geluidskaart) en hij moet vooral super snel en stil zijn (geen gezoem)
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
--> Het liefst max 900,-- incl. verzendkosten (is dat realistisch?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
--> Nee, huidige pc is 8 jaar oud. ntel (r) core (tm)2quad cpu q6600 @ 2.40 ghz 2.40 ghz processor met 6 gb ram geheugen. Die vind ik echt traag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
--> Zie advies computerwinkel ( http://imgur.com/YdGQH8C)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
--> in principe niet. Belangrijk is dat er goede harde schijven in komen. Bij mijn huidige pc hebben ze het allemaal na een jaar of 5/6 begeven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
--> Kast heb ik al (https://www.amazon.com/dp/B01NAWJEA6). De rest heb ik geen verstand van helaas.

Ga je overklokken?
--> Nachtdienst draai ik regelmatig, maar dat is hier vast niet bedoeld. Ik weet echt niet wat overklokken is, sorry:)

Wat verwacht je van ons?
--> Een goed advies. Is de bundel die me geadviseerd werd oke? Kan het goedkoper, en als , waar? Zijn er producten waarvoor je me een ander product zou adviseren dat sneller is? Of beter?

Verwijderd

Vreemd systeem hebben ze samengesteld. Veel te duur overklok moederbord en cpu welke je niet kunt overklokken. Erg matig presterende voeding en een geluidskaart die niet beter presteert dan wat op het moederbord aanwezig is.
De BlueRay combo gaat niet passen in de S340, daar is geen ruimte voor. Dat wordt een externe drive als je deze echt nodig hebt.
Voor de genoemde taken adviseer ik een Ryzen 5 1600. Moederbord met een zeer goede onboard audiochip zodat je geen aparte kaart hoeft aan te schaffen.
Videokaartje voor beeld en grafische versnelling tijdens beeldbewerking.
Zeer stille, goed presterende voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 231,95€ 231,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1MSI GeForce GTX 1050 2G OC€ 126,51€ 126,51
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,73€ 48,73
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 55,50€ 55,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,59

Verwijderd

Topicstarter
Hey ACB2401,

Bedankt voor je uitvoerige reactie. Ik ben echt een gebruiker. Ik kan weliswaar een harde schijf uitwisselen, maar qua eigenschappen van onderdelen heb ik geen verstand. Ik heb net de lijst die de computerwinkel geadviseerd had bij pricewatch ingevoerd, maar soms kwam ik zelfs nog duurder uit. Misschien doe ik iets fout? (zie: http://imgur.com/a/VgpW7)
Ik was vergeten te vermelden dat ik het belangrijk vind dat ik 2 audiouitgangen apart kan aansturen. De geluidskwaliteit vind ik erg belangrijk omdat ik veel muziek luister. Vandaar dat ik ook 6-8 tb geheugen zou willen. Wat bedoel je precies met verklok moederbord en cpu welke je niet kunt overklokken? En hoe kan een voeding 'matig' presteren? Is het niet een kwestie van stroom of geen stroom? Of ben ik nu gek:D

Groeten uit Utrecht
Rik

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de eigenschappen van mijn huidige pc. Hier was ik 8 jaar lang best tevreden mee. Misschien helpt dat... http://imgur.com/a/CkdPK _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:10:
Hey ACB2401,

Bedankt voor je uitvoerige reactie. Ik ben echt een gebruiker. Ik kan weliswaar een harde schijf uitwisselen, maar qua eigenschappen van onderdelen heb ik geen verstand. Ik heb net de lijst die de computerwinkel geadviseerd had bij pricewatch ingevoerd, maar soms kwam ik zelfs nog duurder uit. Misschien doe ik iets fout? (zie: http://imgur.com/a/VgpW7)
Maak het lijstje middels Handleiding Pricewatch. Kijkt een stuk makkelijker dan een link naar een plaatjesdeelwebsite.
Ik was vergeten te vermelden dat ik het belangrijk vind dat ik 2 audiouitgangen apart kan aansturen.
Kan ook met de audiochip op het moederbord.
De geluidskwaliteit vind ik erg belangrijk omdat ik veel muziek luister. Vandaar dat ik ook 6-8 tb geheugen zou willen.
Geheugen of opslagcapaciteit?
Wat bedoel je precies met verklok moederbord en cpu welke je niet kunt overklokken? En hoe kan een voeding 'matig' presteren? Is het niet een kwestie van stroom of geen stroom? Of ben ik nu gek:D
Leesvoer Voeding advies en informatie topic - Deel 33 over de zin en onzin van voedingen.

Verwijderd

Je hebt al een rappe Samsung 850EVO 120GB SSD in je huidige PC zitten, die 960EVO kun je dus mooi laten vallen, idem voor de HDD's, wat je nu hebt is nog steeds prima spul (muv de 250GB Seagate) en bruikbaar in je nieuwe build.

Afhankelijk van wat voor apps je gaat gebruiken kun je van dat geld ook een Ryzen 7 1700 nemen en/of een betere videokaart - GTX1060, RX580 etc.

Gaming geluidskaarten zou ik persoonlijk vermijden, die leggen vaak nadruk op extra effectjes in games en films waar je extra voor betaalt en bij stereo muziekweergave niks aan hebt.
Je hoeft je ook niet te beperken tot een interne geluidskaart, er zijn zat ontzettend goed klinkende externe oplossingen zoals de Audioquest Dragonfly of een Aune / FiiO die je via USB aansluit.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 00:00 ]

Pagina: 1