Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming / Hobby PC kopen.

Pagina: 1
Acties:

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 20:42
Hallo,

Een vriend van mij zijn PC heeft (vermoedelijk) een opgeblazen voeding (MS-Tech...) en aangezien zijn hardware al wat ouder was is ie opzoek naar een wat snellere set-up.

Zijn oude systeem was een octa core AMD bulldozer CPU, dus upgrade naar intel en DDR4 zal niet mis zijn.

...

Veel van de laatste games, Hij is ook programmeur dus dingen zoals CUDA en Visual Studio zullen vaak gebruikt worden. Hij neemt zijn GTX1070 mee uit zijn oude systeem (mits die het nog doet).
...

Nieuwe setup lijkt op iets zoals dit te worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,60€ 367,60
1Asus Z170 PRO GAMING€ 145,-€ 145,-
1Fractal Design Define S - Window€ 83,50€ 83,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,99€ 44,99
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,99

...

Om het vorige voorval te voorkomen zou ik graag een safety check over de huidige lijst willen, misschien alternatieven mits het goedkoper&beter is.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

Thomg

Aww yiss

Zou zelf kast switchen naar een define C.
Voeding naar een RM550x.

Zie een K processor en een Z170 ( waarom niet Z270? ), gaat hij ook overklokken?
Heb zo mijn twijfels aangezien die vuurwerk in zn pc stopt.

• Themperror
Thomg schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:57:
Zou zelf kast switchen naar een define C.
Voeding naar een RM550x.

Zie een K processor en een Z170 ( waarom niet Z270? ), gaat hij ook overklokken?
Heb zo mijn twijfels aangezien die vuurwerk in zn pc stopt.
Ik heb mijn huidige PC als skelet gepakt, heb dit maar dan met een GTX1080.

Ik zal eens kijken naar de alternatieven.

-Edit:

Zit er veel verschil tussen de Z170 en Z270 chipset? Enige aangeraden moederborden daar?
Overklokken wordt niet waarschijnlijk niet gedaan, maar valt niet uit te sluiten (meer voor iets in latere jaren als de CPU meer outdated is)

Ik zie de alluur van het verschil tussen een Define C en een Define S niet, de S is wat makkelijker om een positieve luchtdruk in te krijgen en neem dus minder snel stof in (ook met de hoeveelheid filters).

[ Voor 34% gewijzigd door Themperror op 26-04-2017 18:09 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Om alleen een 7700K + Z270 te halen "zodat het in de latere jaren kan" is niet echt een goede motivatie, zeker nu AMD met niet-shit te proppen is gekomen is te verwachten dat in de komende jaren er weer significant improvements zijn in cpu's.

C is veel kleiner dan de S, hoe precies denk je dat het makkelijker is in de S om een positieve luchtdruk te krijgen?

• Themperror
Misschien niet de beste woordkeuze, de graten bij de PCI sloten kan makkelijk stof doorheen en ipc een grote potentieele luchtinkomst wat ipc minder controle geeft. Daarnaast zijn de enisgte plekken waar stof binnen kan komen bij de S variant geblokkeerd via stoffilters, Verder vanwegen de openingen zal het ook een luidere kast zijn.

De Define S is verder echt super stil.

Hij heeft nu een AMD FX 8-core (welke precies weet ik niet), erg outdated en nog van de opvolger van de Phenom Series, Intel heeft ook AVX 2 support wat nogmaals handig is als programmeur in ons vakgebied te hebben. Ik ben niet compleet bij de laatste AMD CPU's maar ze presteren nog altijd slechter dan Intel.

Verder is er nu wens aan een upgrade, het ligt niet bij mij.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik snap je punt niet, een define C is voor zover ik weet een define S maar dan wat minder lang.

Ik zeg ook niet dat je nu een amd kitje moet halen, ik doel er vooral op dat misschien een 7500 al voldoende is.

Verwijderd

De Nano S, C, Mini C en S hebben hetzelfde interne design en worden dezelfde casefans gebruikt. In elke kast 2 stuks, een intake en een outtake. In de kleine Nano S is daarmee eenvoudiger een overdruk te creëren dan in de grote S. De behuizingen zijn ook nagenoeg even stil.

• Themperror
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:28:
De Nano S, C, Mini C en S hebben hetzelfde interne design en worden dezelfde casefans gebruikt. In elke kast 2 stuks, een intake en een outtake. In de kleine Nano S is daarmee eenvoudiger een overdruk te creëren dan in de grote S. De behuizingen zijn ook nagenoeg even stil.
Niet compleet hetzelfde.

Waar ik het over had was dat grid vol gaten aan de achterkant (bij de PCI sloten)

Zie afbeelding 1 van
pricewatch: Fractal Design Define C Window

en

pricewatch: Fractal Design Define S - Window

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, je hebt inderdaad gelijk, wel vreemd. Eerder dat de s een uitzondering is dan de c.

Reviews reppen hier ook helemaal nippes noppes nada over...
Pagina: 1